خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظهور رقیب چینی برای بیت کوین

ایسنا به نقل از بلومبرگ نوشت: مردم چین خیلی با شیوه های پرداخت دیجیتال غریبه نیستند. خیلی از مواقع خرید کردن در شانگهای و پکن با استفاده از اپلیکیشین هایی نظیر ” الی پی” یا ” وی چت پی” کار راحت تری از خرید با اسکناس های کاغذی یوان در کیف پول است. اکنون دولت چین از آغاز آزمایشی عملیات ارز دیجیتالی این کشور خبر داده و امیدوار است تا زمان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ این ارز را رسما راه اندازی کند.

به عقیده برخی ناظران، این کار می‌تواند روزی توازن نفوذ اقتصادی در جهان را به نفع چین تغییر دهد. مهم ترین فرق یوان دیجیتالی با سایر ارزهای دیجیتالی موجود درآن است که این ارز رسما توسط دولت مرکزی حمایت می شود در حالی که دیگرارزهای دیجیتالی از چنین پشتوانه ای بی بهره هستند.

در سال های اخیر رشد روزافزون ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین و اتریوم یک خطر واقعی برای سیاست گذاران پولی ایجاد کرده و در شرایطی که خیلی از کشورها هرگونه فعالیت ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرده اند، بانک مرکزی چین با درک فرصت های بزرگ ارزهای دیجیتالی در این مسیر پیشگام شده است.

اریک روزنباخ، استاد دانشگاه هاروارد گفت: شاید هنوز خیلی تا عصر ارزهای دیجیتالی فاصله داشته باشیم اما اقدامات چین در حوزه ارزهای دیجیتالی می تواند سلطه مالی دلار را به چالش بکشد.

بانک مرکزی چین در تلاش است تا برخلاف بیت کوین، فعالیت های یوان دیجیتالی را نظارت پذیر و حتی محدودیت پذیر کند بدان معنا که بانک مرکزی خواهد توانست تا بر میزان و مبدا و مقصد انتقالات نظارت و در صورت لزوم آن ها را محدود کند.

متئو گراهام، مدیر ارشد اجرایی در موسسه ” سینو گلوبال” گفت: این احتمال وجود دارد که بسیاری از کشورهای جهان بپذیرند از یوان دیجیتالی استفاده و در اینده نیز ارز دیجیتالی خود را بر بستر ا توسعه دهند و این بهترین سناریو ممکن برای چین است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا