خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز اجلاس سازمان همکاری اسلامی در اندونزی با حضور ظریف

اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی دقایقی قبل (ظهر دوشنبه) در جاکارتا با سخنرانی وزیر خارجه اندونزی به عنوان دولت میزبان آغاز به کار کرد. دکتر محمد جواد ظریف که ظهر امروز در راس هیاتی برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران اسلامی در باره ی قدس و مسجدالاقصی وارد جاکارتا شد در این اجلاس حضور دارد. اجلاس سران کشورهای اسلامی فردا برگزار می شود.

وزیر خارجه اندونزی در سخنان افتتاحیه خود با اشاره به اینکه این نخستین اجلاس فوق العاده سران اسلامی است که ویژه قدس و مسجدالاقصی برگزار می شود گفت صلح در خاورمیانه تا هنگامی که مسئله فلسطین حل نشود برقرار نخواهد شد.

در ادامه اجلاس وزرای خارجه اسلامی در جاکارتا، ریاض المالکی وزیر خارجه دولت فلسطین در حال سخنرانی است. این اجلاس فوق العاده بدرخواست دولت فلسطین و برای رسیدگی به اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه یهودی سازی قدس و تهدید مسجدالاقصی برگزار می شود.

ریاض المالکی در سخنرانی خود با اعلام اینکه قدس در شرائط استعماری قرار دارد به ادامه شهرک سازی در قدس، جلوگیری از ورود مسلمانان به حرم قدسی شریف، حمله به نمازگزاران و ترور فلسطینیان بعنوان برخی از ابعاد سیاست استعماری رژیم صهیونیستی در قدس و فلسطین اشاره کرد. ریاض المالکی خواهان برخورد جمعی و قاطع کشورهای اسلامی با اقدامات استعماری رژیم صهیونیستی شد.

در ادامه اجلاس ایاد مدنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی سخنان خود را آغاز کرد. وی با تشکر از اندونزی بخاطر میزبانی اجلاس و هیات های شرکت کننده بخاطر شرکت در اجلاس فوق العاده سازمان سخنان خود را آغاز کرد.

ایاد مدنی با تاکید بر ضرورت از سر گیری روند صلح گفت: بدون اتحاد داخلی فلسطینیان شرائط لازم برای تحقق حقوق فلسطینیان و موفقیت روند صلح فراهم نمی شود.

در ادامه جلسه حسن کلیب معاون بین الملل وزارت امور خارجه اندونزی و رئیس اجلاس کارشناسان ارشد گزارشی از جلسه صبح کارشناسان ارشد ارائه کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا