خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دولت برنامه‌ای برای وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بورس ندارد»

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هیچ برنامه‌ای برای وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بورس نداریم.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی  و رئیس شورای گفت وگو دولت با بخش خصوصی با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، اظهار کرد: وزارت اقتصاد هیچ برنامه‌ای برای وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بازار سرمایه ندارد. در مدت کوتاهی توانستیم با وجود نیاز شدید به واردات برخی اقلام مقابله با ویروس کرونا، به صادرکننده این اقلام تبدیل شویم. این مسئله پیام مهمی دارد و نشان دهنده آن است که ظرفیت‌های اقتصادی در ایران با اهتمام و همراهی موثر، شکوفا می‌شود.

وزیر اقتصاد در ادامه به شرایط مناسب بازار سرمایه و  نگاه دولت به این بازار اشاره داشت و تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که عرضه سهام در بازار سرمایه به صورت مستمر ادامه یابد که عرضه باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های دولتی، در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس(ETF) را نمونه ای از اجرای این سیاست دانست.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از برگزاری جلسه‌ای با بیش از ۳۰ شرکت بزرگ خصوصی خبر داد و افزود: از این شرکت‌ها خواستیم که برای تأمین مالی خود از ظرفیت‌های بازار سرمایه استفاده کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب و کار در اتاق تهران، از نهایی شدن تفاهمات اولیه دادگاه‌های ویژه اقتصادی خبر داد و یادآور شد: موضوع دادگاه ویژه اقتصادی که مورد استقبال قوه قضائیه نیز واقع شده، تا پایان اردیبهشت ماه نهایی می‌شود.

طبق اعلام وزارت اقتصاد، دژپسند در بخش دیگری از این جلسه و در فرآیند بررسی دستور جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، پیشنهاد داد، برای پیدا کردن الگوی مناسب در مورد شیوه بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصاد کشور، نشست‌های تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط برگزار شود و پس از رسیدن به راهکارهای اجرایی و مناسب، نتیجه در صحن شورای گفت وگو ارائه شود.

فرهاد دژپسند در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه استمرار برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همواره باید مورد توجه باشد، اظهار کرد که جلسات این شورا محلی مناسب، برای تبادل اطلاعات و همفکری میان دولت و بخش خصوصی است و آثار مثبت آن بخصوص در شرایط شیوع کرونا قابل مشاهده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا