خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دست و پا زدن» خبرگزاری فارس برای بسته شدن روزنامه شرق!

خبرگزاری اصولگرای فارس در متنی با عنوان «دست و پا زدن «شرق» برای بسته شدن» که بی شباهت به پرونده‌سازی علیه یک رسانه و زمینه‌چینی برای توقیف آن نیست درباره‌ی برخی مطالب منتشر شده در روزنامه‌ی شرق نوشت:

«روزنامه اصلاح‌طلب شرق که به پاس گل دادن و دادن خوراک خبری به رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مشهور است، این روزها بیشتر از هر زمان دیگری درگیر مشکلات مدیریتی است. اوضاع مدیریت این روزنامه در حدی است که بسیاری از روزنامه نگاران را مجبور به ترک کرده است.

از سوی دیگر شیب صعودی اخبار جنجالی، حاشیه‌ساز و غیرواقعی روزنامه شرق در روزهای گذشته، این فرضیه را بیشتر ثابت می‌کند که مترصد این هستند تا با انتشار این دست اخبار جنجالی‌، توقیف‌ شوند تا هزینه این سوء مدیریتی که منجر به کاهش مخاطب و تیراژچند صدتایی شده را به گردن دیگران بیاندازند.

  • شایعه احتمال افزایش قیمت بنزین

چند روز پیش روزنامه شرق در گزارشی جنجالی مدعی «احتمال افزایش قیمت بنزین» و حذف کارت سوخت جایگاه‌داران شد؛ موضوعی که با استقبال رسانه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان روبرو شد.

این درحالی بود که اوجی وزیر نفت شایعه افزایش قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران را قویاً تکذیب کرد و گفت چنین موضوعی در دستور کار دولت نیست.

  • تحریف سخنان امام جمعه مشهد

روزنامه شرق که ید طولایی در تحریف صحبت‌های مسئولین به خصوص ائمه جمعه دارد، مطلبی را به نقل از آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد منتشر کرد. این روزنامه اصلاح‌طلب درحالی تیتر «علت حوادث قطار و متروپل، ولنگاری است» برای صحبت‌های اخیر وی انتخاب کرده تا وانمود کند مقصود آیت‌الله‌ علم‌الهدی در علت حادثه خروج قطار از ریل و متروپل، مباحث فرهنگی و مرتبط با حجاب است که اصلاً چنین چیزی نبوده است.

مراجعه به اصل سخنان امام جمعه مشهد نشان می‌دهد که نوک پیکان انتقادات آیت‌الله‌ علم‌الهدی ولنگاری در مسئولیت‌پذیری و بی‌توجهی، بی‌مدیریتی بوده است.

  • خباثت شرق با عکس مدافعان امنیت

روزنامه شرق همچنین با انتشار تصویری از ماموران امنیت درحادثه حمله تروریستی مجلس شورای اسلامی تیتر «قانون‌گذاری برای لباس شخصی‌ها» را منتشر کرد که سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد.

این موضوع با واکنش محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس روبرو شد و وی عنوان کرد: در اصلاحیه قانون نحوه بکارگیری سلاح چیزی به نام لباس شخصی وجود ندارد و این مطلقا دروغ و جوسازی است.

  • سرقت شرق در روز روشن

روزنامه شرق در گزارشی جنجالی مدعی فاضلاب‌خوابی در اصفهان شده و برای مطلب خود نیز یک عکس کار کرده است. این درحالی است که همین عکس دقیقا در ماهنامه کلام در سال ۱۳۹۹ چاپ و منتشر شده است.

موضوعی که واکنش شدید مدیر مسئول ماهنامه کلام را هم درپی داشت و وی عنوان کرد: آن عکس مربوط به گزارشی است ک در یکی از شهرهای خراسان رضوی تهیه کردیم که نهایتا با دستور دادستان شهرستان و همکاری شهرداری، منتج به تهیه یک اقامتگاه برای این خانواده شد اما تاسف آور است که یک روزنامه‌ی کثیرالانتشار کشور به خودش اجازه می‌دهد عکس اختصاصی ماهنامه کلام تازه را بدون تحقیق، ذکر منبع و کسب اجازه به نام خودش ثبت و منتشر کند.

  • شایعه خروج زاکانی از بهشت و حضور در دولت

در ادامه اخبار بی‌سند شرق، آن‌ها مدعی شدند که علیرضا زاکانی شهردار تهران در فکر خروج از بهشت است و برخی دیگر حتی مدعی استعفای وی و ارایه برنامه به رییسی برای وزارت کار شده است.

این شایعه هم توسط معاون شهردار تهران و چند تن دیگر از مدیران شهری تکذیب شد.

  • دروغ خط زدن بازیکن تیم ملی به دلیل حمایت از اوکراین

روزنامه شرق همچنین مدعی شده بود که مهسا کمالی بازیکن تیم ملی به دلیل نشان دادن تیشرت STOP WAR از تیم ملی محروم شده است.

این درحالی بود که جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه (۵ اسفند) شروع شده اما اسامی تیم ملی ۶ ژانویه (۱۶ دی) اعلام شده بود، یعنی یک ماه قبل از جنگ لیست تیم ملی اعلام شده بود و اسم کمالی همان زمان در لیست تیم ملی نبود.

  • شایعه عدم ارائه کارنامه به مادر دانش آموزان

یکی دیگر از شایعاتی که چند وقت پیش توسط روزنامه شرق منتشر شدو سروصدای زیادی به پا کرد و خوراک خبری به رسانه‌های معاند داد، ادعای عدم تحویل کارنامه تحصیلی دانش اموزان به مادران بود.

این درحالی است که معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به خبر عدم ارائه کارنامه دانش آموز به مادر گفت: هیچ فرقی بین پدر و مادر برای انجام کارهای دانش آموز از جمله،گرفتن کارنامه وجود ندارد اما در مواقعی مانند طلاق، حضانت دانش آموز در اختیار هر فردی که باشد، پرونده را به او می‌دهند.

  • شایعه بستن کوه‌ها

روزنامه شرق، همچنین در سلسه اخبار دروغش برای افزایش نارضایتی مردم مدعی شد که در ایام فاطمیه «شهرداری کوه‌ها را بسته است» این درحالی بود که اصلا! متولی کوه‌ها شهرداری نیست و هیچ کوهی هم در آن ایام بسته نبوده است.

البته این تنها حواشی اخیر روزنامه شرق نیست، بلکه به این لیست می‌توان موارد بسیار زیاد دیگری را اضافه کرد»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعا دم روزنامه شرق گرم اینا بهانست گزارشی که درباره حادثه پارک پردیسان رفت دغدغه مندیش رو نشون داد

  2. فالس، حرجی بر تو نیست، وقتی کسی ذاتش دروغ و دروغگویی باشد!! در مورد جمع آوری کارت سوخت در جایگاه ها و شایعه افزایش نرخ سوخت، از روز روشن تر است که کذابی و دروغ می‌گویی! خودم رفتم برای سوختگیری در پمپ بنزین، که متوجه شدم کارت موجود بر روی نازل کار نمی کند، به مسئول پمپ گفتم ایشان گفت کارت های جایگاه ها جمع آوری شده و رانندگان باید با کارت خود، سوختگیری کنند! به وی گفتم بازم مسئولان خوابی دیده اند برای مردم بیچاره؟ با لبخندی گفت آماده باشید، البته طبق معمول ابتدا شایعه اش را می‌سازند و در جامعه رواج میدهند، بعد از آن تکذیب و تایید و باز هم تکذیب و تایید و… در نهایت یک روز صبح که از خواب پا شدی می بینی نرخ بنزین تا اعلی علیین بالا رفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا