خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی: امروز تمام ایران به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده

رییس جمهور روحانی گفت: امروز تمام ایران به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است. در هر استانی همه تلاش  و کار می‌کنند. اینکه در بخش صنعت و معدن ما ۳۸۰۰ طرح مشغول فعالیت هستند و در سال جاری تا پایان سال ۲۰۰ طرح مهم افتتاح می شود، به این معنی است که همه کشور در حال حرکت است.

به گزارش ایرنا روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های صنعتی و معدنی در استان‌های خراسان رضوی و اصفهان که به صورت ویدیو کنفرانس گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که در پنجشنبه ای دیگر توانستیم بخشی از دستاوردهای ملت بزرگ ایران کارگران و مهندسان را در معرض دید ملت فهیم ایران و همچنین جهانیان برسانیم.

رییس جمهوری گفت: امیدوارم امسال سالی پرکار و پر شتاب برای همه مسئولان و کارگران باشد. امسال سال «جهش تولید» است و باید همه توانمان را به کار ببریم و به گونه‌ای  حرکت را افزایش دهیم که سال ما سال پر افتخاری برای ملت و کشور عزیز باشد.

تولید فولاد در دولت تدبیر و امید ۲ برابر گذشته شده است

روحانی افزود: چند نکته مهم درباره افتتاح‌های امروز این است که تولید فولاد کشور در دولت یازدهم و دوازدهم به ۲ برابر تولید فولاد تاریخ کشور رسید یعنی هر چه تولید داشتیم در ۷ سال دوبرابر شده است. این به این معنا است که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و مهندسان شبانه‌روز برای آبادانی کشور تلاش می کنند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که در تولید فولاد از رتبه دهم به رتبه هشتم می رسیم و امروز ظرفیت تولید فولاد ما ظرفیت ۵۵ میلیون تن است. در زنجیره فولاد یعنی معدن، کنسانتره و گندله هم آهن اسفنجی و شمش فولاد زنجیره ما منظم و کامل شده است. این که می بینید جایی کنسانتره افتتاح می‌شود و جای دیگر گندله، یعنی زنجیره اجرا می‌شود و باید کاری کنیم که در بخش فولاد که از معدن که شروع می کنیم بتوانیم زنجیره بعدی را هم محقق کنیم که سریعتر به محصول نهایی برسیم.

ایران به کارگاه بزرگ تبدیل شده است

روحانی گفت: امروز تمام ایران به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است. در هر استانی همه تلاش  و کار می‌کنند. اینکه در بخش صنعت و معدن ما ۳۸۰۰ طرح مشغول فعالیت هستند و در سال جاری تا پایان سال ۲۰۰ طرح مهم افتتاح می شود، به این معنی است که همه کشور در حال حرکت است.

وی یاد اور شد: در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی،  خدمات، حمل و نقل و انرژی امروز شاهد یک تحول هستیم و بحمدالله موفق هستیم و هر هفته طرح‌های مهمی را افتتاح می‌کنیم.

روحانی گفت:  ۴۷۲۶ میلیارد تومان ارزش طرح‌هایی است که امروز افتتاح شد و این پاسخ بسیار خوبی است به آنهایی که می‌خواستند در سال ۹۷ و ۹۸ کشور ما را به زانو در بیاورند.

رییس جمهوری یادآور شد: گزارشی که در همین بخش لوازم خانگی داده شد نشان داد که در سال ۹۸ که فشار ۹۷ را داشتیم و فشار مضاعف شد، تولید لوازم خانگی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷،  ۱۰ درصد افزایش یافت و در برخی موارد۳۳ درصد و در برخی  موارد۱۲ درصد افزایش یافته است؛ یعنی تحریم نتوانسته ما را از پا درآورد.

تحریم نتوانست در اراده ملت ایران تاثیر گذارد

روحانی گفت: اینکه کشور در شرایط تحریم روند افتتاح‌ها ادامه دارد یعنی ما این مسیر را ادامه و تولید را توسعه داده‌ایم. اینکه در یک افتتاح دیدیم که تولید یخچال فریزر ۳۰۰ هزار دستگاه از امروز افزایش داشته است یعنی تحریم در اراده ملت ما نمی‌تواند تاثیر بگذارد.

رییس جمهوری اظهار داشت: البته تحریم به ما فشار می‌آورد و کار ما را سخت می‌کند؛ همین اینکه مدیران واحدهای تولید تقاضای تخصیص ارز بیشتری هستند تا بتوانند سرعت تولید را افزایش دهند نشان می‌دهد که دشمن نتوانسته ما را از خودمان باز دارد و  ما را تسلیم کند.

وی بیان کرد: ما علاوه بر اینکه اجازه ندادیم دشمن به هدف خود برابر ملت ایران دست پیدا کند، راه خود در ادامه دادیم البته ممکن است مقداری حرکت و مسیر ما کندتر شده باشد اما است مسیر و حرکت ادامه خواهد یافت .

روحانی به  ۳ موضوع مهم در بخش صنعت اشاره کرد و افزود: تامین مواد اولیه یعنی وجود معادن غنی کشور برای صنعت مهم است زیرا مواد اولیه را برای این بخش  فراهم می‌کند.

رییس جمهوری گفت: ما در فولاد از کشور دیگری گندله تامین نمی‌کنیم که آن را به آهن اسفنجی یا شمش فولاد تبدیل کنیم، همه این فرایند از معدن شروع تا خط نهایی  در کشور انجام می شود، یعنی در زمینه مواد اولیه کشوری غنی داریم که در اکثر موارد، مواد اولیه را خودمان می توانیم از معادن استخراج کنیم.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا