خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلسه‌ی روحانی با روسای کمیته های تخصصی ستاد کرونا

جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنجشنبه به ریاست رئیس‌جمهور روحانی تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در این جلسه با بیان اینکه امروز در برخی از مناطق کشور وارد مرحله سوم مدیریت مقابله با کرونا شده ایم، گفت:‌مرحله اول با ایجاد محدویت های وسیع در تعطیلی بسیاری از کسب و کارها اجرا شده و مرحله دوم نیز با فاصله گذاری هوشمند اجتماعی که منجر به بازگشایی کسب و کارها و تقسیم بندی شهرها به سه سطح قرمز، زرد و سفید همراه بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مرحله سوم مدیریت مقابله با کرونا سازگاری با کرونا با رعایت کامل دستورالعمل ها است، افزود: این مرحله در حالی شروع می شود که هم متخصصان داخلی و هم سازمان های بین المللی اعلام کرده اند فعلا هیچ پایانی را نمی توان برای کرونا مشخص کرد و باید با استفاده از تجربه فاصله گذاری هوشمند وارد مرحله تامین سلامت مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روال فعالیت های لازم اقتصادی-اجتماعی بشویم.

دکتر روحانی ادامه داد: برنامه ریزی برای مرحله سازگاری با کرونا با رعایت کامل دستورالعمل ها ضروری است که این سازگاری بر اساس تعریف متخصصین تغییر در شیوه ها و سبک زندگی و نحوه فعالیت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: خوشبختانه ایران جزو اولین کشورهایی بود که توانست با تدوین دستورالعمل های بهداشتی فشار بر زندگی و کسب و کار مردم را کاهش داده و مسیر منطقی و تدریجی بازگشت به فعالیت های ضروری با حفظ سلامتی را برای مردم تامین کند.

دکتر روحانی با تاکید بر لزوم تلاش مسوولان برای آموزش و اطلاع رسانی همگانی به مردم با همکاری صدا و سیما در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: تولید و توزیع ماسک به عنوان وسیله لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری به مرحله نسبتا مطلوبی رسیده و باید وزارت صمت تولید ماسک ارزان را در دستور کار فوری قرار دهد.

رئیس جمهور گزارش های ارائه شده در مرحله بازگشایی و شروع به کار  مراکز پر رفت و آمد در سطوح طبقه بندی شده سفید، ‌زرد و قرمز بویژه در مراکز مذهبی وبرخی بقاع متبرکه را مطلوب خواند و با قدردانی از مسوولان این مراکز ابراز امیدواری کرد دیگر مراکز پر رفت و آمد و پر جمعیت نیز به سطح مطلوب برسند.

دکتر روحانی تاکید کرد: مسوولان کمیته های مرتبط موظفند برای مراکزی که در سطح نگران کننده قرار دارند از جمله متولیان اصناف و کسب و کارها جلسات توجیهی برگزار کرده و آنان را ملزم به رعایت و نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل ها کنند و در صورت نیاز با مراکز متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

رئیس جمهور گفت: مردم شریف باید بدانند دولت و مسوولان تلاش می کنند با سیاست ها و برنامه‌های مدون کشور را وارد مرحله مقابله با عوارض اقتصادی کنند؛ اگرچه در حال حاضر با همت تولید کنندگان، کارگران، کارمندان، کشاورزان ودیگر دست اندرکاران بخش ضروری صنعت،‌ کشاورزی و خدمات چرخه اقتصادی کشور هرگز متوقف نشده است .

دکتر روحانی تاکید کرد:عوارض کرونا بر اقتصاد کشور پدیده غیر قابل انکار جهانی است و ما نیاز داریم قدم به قدم وارد مرحله جبران خسارت های اقتصادی کرونا شویم که این مرحله نیز نیازمند داشتن اطمینان از سلامتی مردم و رعایت مطلوب مقررات بهداشتی از سوی مردم است.

نحوه و زمان بازگشایی فعالیت مشاغلی که رابطه مستقیمی با اجتماعات دارند، نظیر برگزاری نمایشگاه های تخصصی ، کتابخانه ها، تالارهای پذیرایی و قهوه خانه ها و همچنین زمان وچگونگی سفر گردشگران خارجی به کشور از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد ضوابط بازگشایی این مراکز پس از بررسی در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا