خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رصد تازه‌ترین اخبار انتخاباتی

با هدف ارتقاء سطح آگاهی عمومی و در نهایت استفاده مفید، موثر و حرفه‌ای از فضاهای تبلیغاتی و در نهایت پیروزی کاندیداهای اصلح و مقید به اخلاق حرفه‌ای در انتخابات، نخستین همایش ملی انتخابات برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، نخستین همایش ملی انتخابات با شعار “همدلی، ارتباطات موثر و مجلس کارآمد” از سوی مرکز علمی آموزشی دارالحکمه با مشارکت مرکز تحقیقات وزارت کشور و پژوهشکده ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار می‌شود.

 

دبیر شورای سیاستگذاری نخستین همایش ملی انتخابات از رونمایی پورتال همایش به نشانی http://majles.tv خبر داد و گفت: نخستین همایش ملی انتخابات با هدف بهبود استفاده علمی و حرفه‌ای از فضاهای تبلیغاتی توسط کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

تکذیب تشکیل ستاد رصد و عملیات روانی علیه اصولگرایان

 

محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در واکنش به اخباری درباره تشکیل ستادی در شورای‌عالی اصلاح‌طلبان برای رصد و عملیات روانی جریانی و فردی اصولگرایان اظهار کرد: به‌شدت تکذیب می‌کنم. اینگونه اخبار جعلی از آن دست بداخلاقی‌هاست که هر از گاهی با آن روبه‌رو هستیم. در قاموس اصلاح‌طلبی، تخریب وجود ندارد. نگاه ما به رقبا مثبت است.

 

 

همه گرایش‌های سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند

 

 

آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: فقهای شورای نگهبان زیر هیچ فشاری حاضر نیستند که نظری غیر از وظیفه قانونی را بیان کنند.

 

وی بیان کرد: اختلاف نظر طبیعی است، ولی زمانی ما را به تکامل می رساند که همراه با صمیمیت، صفا، همدلی و همبستگی باشد.

 

رئیس جامعه مدرسین بر لزوم قانون مداری همه گروه ها و جناح ها و مجریان و ناظران انتخابات تاکید کرد و گفت: نباید گرایش ها در تصمیمات نهایی در انتخابات تاثیرگذار باشد و همه ما امیدوار هستیم با حضور حداکثری مردم، حماسه دیگری برای نظام اسلامی خلق شود.

 

یزدی با اشاره به توجه مردم به اهمیت این دو انتخابات گفت: در انتخابات پیش رو جامعه مدرسین فهرستی را تنظیم کرده که اعلام خواهد شد.

 

مجلس آینده در دست اعتدالیون خواهد بود

 

سیدمحمد صادق خرازی نماینده اسبق ایران در سازمان ملل و سفیر سابق ایران، مجلس آینده را ترکیبی از اعتدالیون دو جناح می داند و معتقد است که دولت روحانی نماد اصلاح طلبی به حساب نمی آید.

 

مشروح گفت‌وگوی خرازی با ایسنا را در اینجا بخوانید.

 

 

تاکید بر وحدت اصولگرایان برای دستیابی به نتیجه مطلوب در انتخابات

 

دبیران کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جمعیت انسجام اسلامی در نشستی سه جانبه با بررسی و ارایه گزارش فعالیت‌های خود بر ضرورت وحدت اصولگرایان برای دستیابی به نتیجه مطلوب در انتخابات سال جاری تاکید کردند.

 

علی کیهانیان، حسین فدایی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی منتظر همچنین در این نشست سه جانبه با تبیین خط مشی تشکل‌های خود بر همکاری وسیع با شورای همگرایی و شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات سال جاری تاکید کردند.

 

انتخابات در کل کشور به صورت الکترونیکی برگزار نمی‌شود

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دخیل عباس زارع زاده سخنگوی کمیسیون شوراها گفت که حذف مواد مربوط به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به معنای منتفی شدن این موضوع نیست و انتخابات همچون دوره قبل به صورت الکترونیکی در برخی از استان‌ها برگزار می‌شود.

 

وی گفت که اگر این قانون به تصویب می‌رسید انتخابات به صورت الکترونیکی در کل کشور برگزار می‌شد اما به دلیل مصوب نشدن آن انتخابات در چند استان به صورت الکترونیکی و در سایر نقاط کشور با تعرفه کاغذی برگزار می‌شود.

 

فرآیند بازرسی انتخابات امسال متفاوت‌تر برگزار می‌شود

 

مهدی کرامتی دبیر هیات بازرسی انتخابات خراسان‌شمالی فرآیند بازرسی انتخابات امسال را متفاوت‌تر اعلام کرد و گفت: در انتخابات امسال سامانه جداگانه‌ای با عنوان سامانه هوشمند بازرسی انتخابات(سهبا) پیش بینی شده که بر مبنای این سامانه آموزش‌های لازم به بازرسان ارایه خواهد شد.

 

نیازمند قانون انتخابات جامعی هستیم

 

نعمت احمدی وکیل دادگستری گفت: ما نیازمند قانون انتخابات جامعی هستیم.

 

احمدی با بیان اینکه قوانین انتخاباتی کامل نیست، گفت: قانونگذاری در موضوع انتخابات همیشه به صورت جناحی بوده و امکان ندارد از مجلس اول تاکنون قانون انتخابات در هر مجلسی تغییر نکرده باشد. همیشه یکسری تغییرات در قانون انتخابات وجود داشته است.

 

ثبت‌نام گسترده در انتخابات به معنای اعتماد مردم به نظام است

 

طیبه صفایی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌ حضور گسترده مردم در مرحله ثبت‌نام کاندیداتوری برای انتخابات نشان دهنده اعتماد مردم به نظام و علاقمندی به تعیین سرنوشت خود است.

 

صفایی با اشاره به این‌که «در ثبت‌نام‌ها، شاهد حضور گروه‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی هستیم» گفت: در نهایت در انتخابات چارچوب و خط قرمزهای نظام باید حفظ شود و مردم در راه حفظ اهداف نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار حساس هستند. بنابراین به گروه‌های سیاسی و دسته بندی‌هایی رای خواهند داد که از این نظر مردم را مطمئن کنند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا