خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عراقچی: مقابله با کرونا نیازمند یک اقدام جهانی است

«سیدعباس عراقچی»، معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران با تاکید بر این که دسترسی به منابع مالی برای مبارزه با بیماری کرونا و تبعات اقتصادی آن حق مردم ایران است، گفت: مقابله با شیوع جهانی کرونا نیازمند یک اقدام جهانی و دسته جمعی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی برنامه‌های وزارت امور خارجه سید عباس عراقچی عصر چهارشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگوی تلفنی با  فاندرپلاس مدیر سیاسی وزارت خارجه هلند، موضوعات مختلف روابط دوجانبه و بین المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

عراقچی در این گفت‌وگو اظهار داشت: ویروس کرونا امروز نه تنها در ایران بلکه تقریبا در کلیه کشورها شیوع پیدا کرده است و مقابله با آن نیازمند یک تلاش جدی و حرکت دسته جمعی است. امروز ایران در کنار مقابله با این ویروس با تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا نیز روبرو است و این فشار بر مردم ایران را دوچندان می کند.

این حق مردم ایران است که برای مبارزه با این بیماری و مقابله با تبعات اقتصادی آن، به منابع مالی خود دسترسی داشته باشند.
وی تاکید کرد: تحریم های یک جانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و آمریکا از این جهت باید پاسخگوی جامعه بین الملل باشد.

مقام هلندی در این گفت‌وگو ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، مقابله با بیماری کرونا را یک وظیفه جهانی دانست.

وی بر پایبندی کشورش بر چند جانبه گرایی در عرصه جهانی و کمک به نهادهای بین المللی برای تامین سلامت و بهداشت تاکید کرده و افزود: هلند همچنان از برجام و سازوکارهای مرتبط با آن حمایت می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا