خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انصارالله: سازمان ملل جنگ روانی به راه انداخته

یوسف الفیشی، رییس تیم سازش ملی فراگیر و از رهبران ارشد انصارالله یمن با تاکید بر اینکه سازمان ملل جنگ روانی را علیه مردم تحت محاصره یمن به راه انداخته است، از این سازمان خواست نقش سازنده‌ای در حمایت از طرح آشتی ملی یمن ایفا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری شبکه المیادین، وی در بیانیه‌ای اظهار کرد: سازمان ملل از بیش از پنج سال قبل، جنگی روانی را علیه مردم تحت محاصره یمن که جنگی علیه آنها آغاز شده، به راه انداخته است.

الفیشی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ها و اظهارنظرهای رسانه‌ای وارد جنگ روانی و نه انسانی شده و وضعیت داخلی مردم یمن را در تمامی زمینه‌ها و به دقت رصد می‌کند.

الفیشی افزود: سازمان ملل به جای اینکه محاصره و جنگ علیه یمن را متوقف کند، تنها به هشدار دادن درباره فروپاشی ساختار بهداشتی یمن بسنده کرده است.

رییس تیم آشتی ملی دولت صنعا در ادامه گفت: سازمان ملل مساله مصادره کشتی‌های حامل مواد غذایی، دارو و وعده‌های نفتی در نزدیکی بندر حدیده را با آزاد کردن یک کشتی پیش از ارائه هر گزارش خود در نشست شورای امنیت پوشش می‌دهد و در گزارش‌های خود از اقدام عربستان در کمک به انتقال کمک‌های بشردوستانه تقدیر می‌کند.

وی در ادامه با طرح این سوال که “آیا سازمان ملل گمان می‌کند مردم یمن تا زمان سررسیدن موعد گزارش بعدی منتظر خواهند ماند و از گرسنگی خواهند مرد؟”، از این سازمان خواست نقش سازنده خود در حمایت از آشتی ملی در یمن را ایفا کند.

الفیشی تاکید کرد: حمایت از تلاش‌ها برای آشتی ملی مسئولیتی است که باید در زمره ماموریت‌ها و فعالیت‌های سازمان ملل قرار گرفته و در ممانعت از بروز درگیری‌ها نقش بسزایی ایفا کند، همچنین این حمایت مسئولیتی است که بر عهده جامعه جهانی است و ما آماده‌ایم با سازمان ملل برای برقراری یک آشتی ملی و در تمامی ابعاد که خواسته‌های مردم یمن از جمله امنیت، ثبات و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی را برآورده کند، همکاری کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا