خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توافق ایران و کانادا برای ارسال جعبه سیاه هواپیما به فرانسه

مارک گارنیو، وزیر حمل و نقل کانادا موافقت این کشور را با تصمیم ایران برای ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه گلوبال نیوز کانادا، وزیر حمل و نقل کانادا گفت که این کشور با وعده جدید ایران برای ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه که در اوایل سال میلادی جاری در ایران به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و با سقوط آن شماری از هم‌وطنان‌مان و شهروندان کشورهای دیگر جان باختند، موافق است و می‌خواهد این کار سریع‌تر انجام شود.

گارنیو در این باره گفت: ما فکر می‌کنیم که این کاملا قابل قبول است، در واقع ایده خوبی است که این جعبه‌های سیاه به فرانسه فرستاده شوند.

پیش از این توافق شده بود که اگر مقامات اوکراینی نتوانند به اطلاعات جعبه‌های سیاه آسیب‌دیده دست پیدا کنند، این جعبه‌ها به فرانسه فرستاده شوند که دایره استعلام و تحلیل امنیت هواپیمایی غیرنظامی آن به عنوان یکی از بهترین نهادهای تحقیقات سقوط هواپیما در جهان شناخته می‌شود.

وزیر حمل‌ونقل کانادا همچنین در این باره گفت: ما می‌دانیم که این نهاد فرانسوی مانند هیئت امنیت حمل و نقل ما توان و تخصص تحلیل این جعبه‌های سیاه را داشته و قویا ایران را تشویق می‌کنیم که این جعبه‌های سیاه را هر چه سریع‌تر به پاریس بفرستد.

به گزارش ایسنا، مقامات ایرانی در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی در پاسخ به پیشنهاد ایران در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و همچنین روشن شدن گامهای بعدی اقدام در این زمینه، تصمیم گرفته‌اند جعبه سیاه این هواپیما را به کشور دیگری( فرانسه) ارسال کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا