خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح وکیل درباره‌ی تماس با خانواده امیرحسین مرادی: رسوا می‌کنم

وکیل امیرحسین مرادی درباره‌ی پرونده‌اش می‌گوید: پرونده در مسیر خوبی است و اتفاق بدی نیافتاده؛ اعتقاد دارم با توجه به مستندات موجود حکم اعدام صادر نخواهد شد.

بابک پاک‌نیا درباره‌ی ادعای تماس خبرنگاران خارجی با خانواده‌ی موکلش که باعث خودکشی پدر وی شده، به انصاف نیوز گفت: یک خبرنگار نبود، چند خبرنگار بودند که با شماره‌های مختلف تماس می‌گرفتند و تمایل داشتند با من هم مصاحبه کنند اما مصاحبه نمی‌کردیم. چون ما با هر خبرنگار و رسانه‌ای صحبت نمی‌کنیم. سایت‌هایی که تماس می‌گرفتند سایت‌هایی بودند که مدعی حقوق بشر بودند.

این وکیل درباره‌ی نام خبرنگار تماس گرفته و گمانه‌زنی اینکه مسیح علینژاد باشد، گفت: به غیر از آن یک نفر که همه فکر می‌کنند تماس گرفته ولی نگرفته اما کسانی که تماس گرفتند شماره‌های آنها موجود است البته اسامی آنها را نمی‌دانم. در تماس‌هایی که داشتند خیلی بی اخلاقی کردند و به دروغ گفتند که بچه‌ی شما در صف اعدام است و جنازه بچه‌تان را تحویل خواهند داد؛ بیایید صحبت کنید! متاسفانه از راه‌های غیر اخلاقی به دنبال تهیه‌ی خبر بودند. به هرحال به قدری فشار روانی به خانواده که در شرایط روحی بدی بودند این تماس‌ها شرایط را بدتر می‌کرد.

وی گفت: چند روز که بگذرد و مراسم تشییع پدر امیرحسین مرادی انجام شود، حتما شماره‌ها و کسانی که تماس گرفتند را رسوا می‌کنم.

پاک‌نیا همچنین درباره‌ی اینکه مسیح علینژاد در گذشته با خانواده‌ی این سه نفر از طریق واتساپ در تماس بوده، آیا یکی از خبرنگارانی که با خانواده‌ی امیرحسین مرادی تماس گرفته او بوده است، گفت: خیر او به جز همان تماس‌های اولیه با خانواده در این مدت تماسی نه با من و نه با خانواده امیرحسین مرادی نداشته است.

وی افزود: با توجه به تمایل خانواده، به آنها توصیه کرده بودیم که به هیچ عنوان با رسانه‌های خارجی و داخلی مصاحبه نکنید. منتهی چون بعضی از رسانه‌ها به دنبال خوراک خبری بودند و ممکن بود با مصاحبه جو خراب‌تر شود خانواده موافقت کردند و گفتگویی انجام ندادند.

پاک‌نیا درباره‌ی جزئیات جدید از پرونده‌ی امیرحسین مرادی هم می‌گوید: پرونده در شرایط عالی است، اتفاق بدی نیفتاده و حکم اعدام متوقف شده است و با توجه به اوضاع و احوال حاکم و مستندات موجود در پرونده تقریبا اعتقاد دارم حکم اعدام مجددا تکرار نخواهد شد.


تماس‌های مسیح علینژاد در گذشته با خانواده‌ها

فشارها در مقطع صدور حکم در تیرماه بر خانواده‌ی متهمین کم نبود اما بنا بر اطلاع انصاف نیوز در همان تاریخ [لینک خبر]، این سه خانواده و وکلای‍‌شان علیرغم تماس‌های مکرر موسسات و نهادها و افراد مختلف ساکن خارج از کشور حاضر به صحبتی در این مورد نشده بودند و تمام نیروی خود را برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی جلوگیری از این حکم قرار داده بودند.

سه عکس زیر نمونه‌ای است که یکی از اعضای این خانواده‌‌ها در اختیار انصاف نیوز قرار داده بود:


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا