خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – محمدرضا باهنر

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

«محمدرضا باهنر» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده‌ی ادوار مختلف مجلس در سال ۱۳۳۱ به دنیا آمد. او متولد کرمان است.

باهنر دارای کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی بوده و مدرک لیسانس خود را در رشته‌ی معماری از دانشگاه علم و صنعت اخذ کرده است‌.

بنا بر آنچه زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای باهنر در فضای مجازی آمده است، او «برادر شهید باهنر، نخست وزیر اسبق ایران که در سال ۱۳۶۰ ترور شد و همچنین دایی سید مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد است».

محمدرضا باهنر در دوره‌های دوم تا پنجم و هفتم تا نهم مجلس به‌عنوان یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس نقش‌آفرین بود. بسیاری او را مرد پشت صحنه‌ی بسیاری از تصمیمات مهم اتخاذ شده در دوره‌های مختلف مجلس می‌دانند و باهنر را به‌عنوان فردی می‌شناسند که با «لابی» کردن در مجلس، دولت و سایر مراکز قدرت نقش مهمی در تصمیم‌سازی‌ها داشته است. او در دوره‌ی چهارم و پنجم مجلس عضو هیئت رئیسه و در مجالس هفتم، هشتم و نهم نایب رئیس مجلس بود.

باهنر از جمله اصولگرایانی‌ است که به فعالیت حزبی اعتقاد داشته و در حدود چهار دهه فعالیت سیاسی خود عضویت شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، دبیر کلی جامعه اسلامی مهندسین و نایب رییسی جبهه پیروان خط امام و رهبری را تجربه کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره‌ی حوادث ۸۸ و حصر با بیان اینکه «سران فتنه ۶۰ نفر نیستند و من سران فتنه را دو نفر بیشتر نمی‌دانم» معتقد است: «عده‌ای کاسب حصر هستند و اجازه نمی‌دهند که فضا به خوبی پیش برود. هر وقت حصر می‌خواهد کمرنگ شوند عده‌ای پوست خربزه زیر پای موسوی و کروبی می اندازند و آنها بر اثر اثر لجاجت یا جهالت رفتاری می‌کنند که مانع رفع حصر می‌شوند».

باهنر هم‌چنین درباره‌ی مذاکرات و‌ توافق هسته‌ای در دولت روحانی می‌گوید: «هنوزه عده‌ای می‌گویند برجام چه شد؟ بله در برجام از آن مقداری که می‌خواستیم نتیجه بگیریم، کمتر جواب گرفتیم. اما اگر همین الان از من بپرسند که اگر به قبل بازگردیم و قرار باشد دوباره در خصوص برجام تصمیم بگیریم، آیا باید برجام را امضا کنیم یا خیر؟ می‌گویم بله باید امضا کنیم».

ارزبابی محمدرضا باهنر از دولت‌های پس از جنگ نیز به این شرح است: «دولت سازندگی تنها بر مسائل اقتصادی تمرکز کرد و در نهایت مشکلاتی فرهنگی پیدا کردیم، در دولت اصلاحات توسعه سیاسی مطرح شد و بسیار خوب بود و ادبیات تغییر کرد ولی چهار سال وقت کشور صرف دعواهای سیاسی شد، آقای احمدی‌نژاد در مسکن مهر بیش از یک میلیون خانواده را خانه‌دار کرد ولی به یکباره از همین مسکن مهر تورمی ۴۲ درصدی به سراغ کشور آمد، دولت آقای روحانی بر روی برجام متمرکز شد و حرکتی بجا بود»

آقای باهنر از چهره‌های جریان اصولگراست که تجربه‌ای طولانی از حضور در قوه مقننه داشته و به دلیل مشی محافظه‌کار و تعاملی خود معمولاً مورد انتقاد طیف‌های تندرو این جریان سیاسی قرار دارد.

باهنر برای ۱۴۰۰: نمی‌آیم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا