خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات گفت‌وگوی امروز زنگنه با وزیر نفت عراق

«بیژن نامدار زنگنه»، وزیر نفت امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق در باره همکاری های دو کشور با وی گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا زنگنه همچنین در ادامه، آغاز به کار دولت جدید «مصطفی الکاظمی» و نیز انتخاب احسان عبدالجبار را به عنوان وزیر نفت عراق تبریک گفت.

در این تماس تلفنی دو طرف ضمن بررسی و مرور روابط و مناسبات ایران و عراق بر توسعه همکاری های نفتی تاکید کردند.

در همین ارتباط «احساس عبدالجبار»، وزیر نفت عراق نیز امروز اعلام کرد که این کشور در ماه جاری ژوئن، روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر می کند.

وی تاکید کرد که به سود عراق است که به توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایبند باشد و به اقلیم کردستان عراق هم اعلام شده که در اجرای سهمیه کاهش تولید نفت اوپک پلاس کمک و همراهی کند.

کابینه جدید عراق از ۲۲ وزیر تشکیل شده است و الکاظمی در نشست هفتم ماه می (۱۸ اردیبهشت) توانست برای ۱۵ وزیر خود رای اعتماد بگیرد اما رای اعتماد به وزارتخانه های باقی مانده به بعد موکول شد.

در نهایت پارلمان عراق روز شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹ با حضور ۲۴۷ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده برگزار شد و به ۶ وزیر باقی مانده کابینه الکاظمی
شامل  «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت،   «فواد حسین»، وزیر امور خارجه،   «علاء احمد حسین عبید»، وزیر بازرگانی، «محمد کریم جاسم»، وزیر کشاورزی، «سالار عبدالستار محمد حسین»، وزیر دادگستری، «حسن ناظم»، وزیر فرهنگ و آثار تاریخی و  «ایفان فائق یعکوب»، وزارت مهاجرین و آوارگان رای اعتماد داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا