خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جولان» ویلاهای استیجاری «غیرمجاز» در مازندران

ایرنا نوشت:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به وجود 80 هزار ویلای استیجاری در استان گفت: تنها اندکی بیش از یک درصد این ویلاها شامل 943 واحد دارای مجوز و پروانه فعالیت از این اداره کل هستند .

دلاور بزرگ نیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دریافت و صدور مجوز ویلاهای استیجاری در 2سال اخیر سیر صعودی گرفته است و بطوریکه تا سال 93 تنها 15 ویلا مجوز و پروانه فعالیت داشتند .

وی با اشاره به اینکه طرح صدور مجوز و پروانه فعالیت برای ویلاهای استیجاری به عنوان مصوبه هیات وزیران از سال 1386 آغاز شد ، ادامه داد : در این سال ها مسیرپرفراز و نشیبی گذشت امااز سال 93 پیگیری و جدیت بیشتری در این خصوص دیده شد .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران یکی از دلایل شتاب گیری دارای مجوز شدن ویلاهای استیجاری استان را تشکیل کمیته امنیت گردشگران عنوان کرد و افزود : این کمیته در 22 شهرستان با حضور فرمانداری ، رئیس اداره میراث فرهنگی ، دادستان ، نیروی انتظامی و اطلاعات با برگزاری جلسات متعدد ساماندهی این ویلاها را پیگیری کردند .

وی ادامه داد : با پیگیری های مستمر هم اکنون صاحبان ویلاهای استیجاری مجاب به گرفتن مجوز و پروانه از اداره کل میراث فرهنگی مازندران شدند .

به گفته بزرگ نیا ویلاهای استیجاری دارای مجوز همچون هتل و مراکز اقامتی زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی با نصب امکانات امنیتی همچون دوربین های مداربسته در محوطه ویلاها و کنترل مستمر واحدهای نظارتی چتر آسایش و امنیت برای موجر و مستاجر را فراهم می کنند .

وی از صاحبان دیگر ویلاهای استیجاری مازندران خواست تا با مراجعه به اداره میراث فرهنگی شهرستان ها و ارائه مدارک نسبت به گرفتن مجوز و پروانه فعالیت خود اقدام بکنند .

برنامه های هفته گردشگری در مازندران

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به نامگذاری پنجم مهر با عنوان ‘ روز جهانی گردشگری’ ادامه داد : ویژه برنامه این مناسب و هفته گردشگری از پنجم تا نهم مهر ماه در استان برگزار می شود .

وی ادامه داد : نواختن زنگ گردشگری ، برگزاری تورهای رایگان شهرگردی ، بازدید رایگان از موزه ها ، تخفیف 70 درصدی هزینه اقامت در هتل ها برای جانبازان ، معلولان ، تخفیف 50 درصدی اقامت در هتل ها برای مسافران ، افتتاح هتل پنج ستاره در بابلسر ، تجلیل از برترین های حوزه گردشگری ، همایش استانی توسعه سوادکوه ، برگزاری جشنواره غذاهای بومی و سنتی شمال و جنوب کشور و افتتاح موزه مردم شناسی آمل از جمله برنامه هایی است که در هفته گردشگری در استان مازندران اجرا می شود.

مازندران بیشتر از 2 هزار اثر و بنای تاریخی، 338 کیلومتر ساحل و مناطق جنگلی سرسبز دارد و بنابر امارهای رسمی سالانه بیش از 30 میلیون نفر به این استان سفر می کنند .

نبود هتل های استاندارد و مناسب ، گران بودن اقامت و تهیه غذا در این مراکز برای خانواده ها باعث شده تا بخش عمده ای از مسافران به مازندران از ویلاهای استیجاری استفاده کنند.

کمبود اقامتگاههای رسمی یکی از مشکلات بخش گردشگری مازندران است و گفته می شود با وجود اقامت بیش از 25 میلیون گردشگر فقط در تابستان امسال، ظرفیت اسکان رسمی استان 26 هزارو 805 نفر شب است .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا