خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نشست خبری مشترک ظریف و لاوروف

جواد ظریف و سرگئی لاوروف، وزرای امور خارجه ایران و روسیه در نشست خبری مشترک خود در مسکو بر غیرقانونی بودن اقدامات آمریکا علیه ایران در شورای امنیت تاکید کردند و فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را مطابق برجام و در راستای قوانین آژانس ارزیابی کردند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که به مسکو سفر کرده در گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود گفت: گفت‌وگو های ایران و روسیه همواره ادامه داشته است و حتی کرونا نتوانست آن ها را متوقف کند و ما از طریق ویددیو کفنرانس گفت وگو داشته‌ایم. همکاری ها میان ما مداوم است در ر ابطه با منطقه و سوریه نیز همکاری های خوبی داریم و توانستیم سوریه را از وضعیت وخیم خارج کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه‌ها کشورهای غربی از طریق درهم آمیختن مفاهیم انسانی منافع سیاسی خود را محقق می کنند. در رابطه با افغانستان نیز ما و روسیه توافق نظر داریم. درباره یمن نیز با روسیه گفت وگو کردیم.

ظریف تاکید کرد که آمریکایی‌ها از معاهدات بین المللی خارج می‌شوند و از این معاهدات سوء استفاده می‌کنند. ایران دائما به دنبال شفافیت است و ایران هیچگاه تلاش نکرده است که با اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی مقابله کند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: دوست دارم که از روسیه به دلیل فرستان پیام به دبیرکل تشکر کنم. آمریکا هیچگاه به توافقات پایبند نبوده است و حتی در زمان رئیس جمهور پیشین نیز مساله همین بوده است و در نهایت ترامپ از برجام خارج شد.

وی افزود: بعضی از کشورها می خواهند با آمریکا همکاری کنند، آمریکا موضع غیرشفافی در رابطه با موضوعات جهانی اتخاذ می کند و اقدامات آنها مخالف قوانین بین المللی است.

وزیر امور خارجه گفت: ما آژانس بین المللی انژی اتمی همکاری می‌کنیم و دائما به قوانین پایبند بوده‌ایم. ترامپ دائما به دنبال تغییر برجام بوده است و ما این مساله را نمی پذیریم. آمریکا از تمام لابزارها استفاده می‌کند تا به ایران فشار بیاورد

وزیر امور خارجه ادامه داد: در رابطه با مسائل دیگر نیز ما و روسیه گفت‌وگوهای خوبی داشتیم و دیدارهای خوبی در آینده خواهیم داشت. ما اکنون دیداری مجازی در ادامه روند آستانه خواهیم داشت و به زودی دیداری مستقیم نیز در این رابطه برگزار می‌کنیم. من از لاوروف دعوت کردم که به تهران بیاید و در فرصت مناسب خواهد آمد.

سرگئی لاوروف نیز گفت: آمریکایی ها مانع اجرای برجام شدند و در مقابل ایران را تحریم کردند. برجام توافقی است که باید همه طرف ها آن را اجرایی کنند و ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم که به فعالیت های تجاری خود با ایران ادامه دهند. واشنگتن حق ندارد که ایران را به عدم پایبندی متهم کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: در رابطه با نامه‌ای که به دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با تحریم‌های تسلیحاتی ایران دادم هیچ پاسخی دریافت نکردم. آن‌هایی که به دنبال حمایت از آمریکا و تصمیمات آنها هستند هیچ دلیل واضحی ندارند.

لاوروف در ادامه تاکید کرد: قرار است در ادامه روند آستانه نشستی مجازی برگزار شود و بعد از آن نشست سران برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما از ایجاد راه حل سیاسی برای حل بحران لیبی حمایت می کنیم و همه طرف ها باید برای حل این بحران مشارکت داشته باشند.

ظریف نیز تاکید کرد: تلاش های روسیه در رابطه با بحران های منطقه و خصوصا لیبی موفقیت آمیز خواهد بود.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا