خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار محیط‌زیست مازندران درباره آتش‌سوزی جنگل‌ها

اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مازندران با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به افزایش دمای هوا، نسبت به هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا در این اطلاعیه آمده است که:

*گردشگران و رانندگان محترم هنگام عبور از مسیرهای مرتعی و جنگلی،از پرتاب  ته سیگار به حاشیه جاده ها خودداری کرده، چراکه این کار می‌تواند به وقوع آتش‌سوزی در جنگل منجر شود.

*کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می شوند از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

*آتش زدن زمین‌های کشاورزی علاوه بر تخریب و آلودگی محیط زیست، یکی از علل و عوامل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع است، لذا کشاورزان عزیز از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جدا خودداری کنند.

* از رها سازی مواد شیشه ای (نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی) در داخل جنگل ها و مراتع که سبب انعکاس نور و اشتعال علوفه خشک کف جنگل ها می شود، جدا خودداری شود.

* از شهروندان عزیز تقاضا می شود با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی ها، شوراهای اسلامی  شهرها و روستاها، دهیاری ها اطلاع داده تا با بسیج امکانات و هماهنگی های لازم، عملیات اطفاء حریق در سریعترین زمان انجام شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا