خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امروز، عرضه اولیه نخریس

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: امروز، دوشنبه 11 دی ماه 402، با عرضه اولیه نخریس شرکت 90 ساله نخ‌ریسی و نساجی خسروی خراسان به جمع شرکت‌های سهامی عام کشور می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، عرضه اولیه نخریس در بازار فرابورس و به روش دو مرحله‌ای انجام می‌شود و به این ترتیب 12 درصد سرمایه این شرکت معمر، به شکل سهام در چرخه معاملات بورس تهران قرار می‌گیرد.

بر پایه اعلام شرکت فرابورس ایران، در مرحله نخست از عرضه اولیه نخریس ،صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط برای خرید 12 میلیون برگ سهم، معادل 4 درصد از سرمایه ثبت‌شده شرکت نخ‌ریسی و نساجی خسروی خراسان اقدام می‌کنند.

در مرحله دوم و پس از کشف قیمت، 24 میلیون سهم دیگر که معادل 8 درصد از سرمایه ثبتی این شرکت است در اختیار سایر سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

در مرحله اول برای هر کدام از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط حداکثر 240 هزار سهم در نظر گرفته شده است. سرمایه‌گذاران خرد نیز می‌توانند حداکثر 30 سهم شرکت را در عرضه اولیه نخریس خریداری کنند.

قیمت هر سهم این جدیدترین نماد بورسی در ارزش‌گذاری 6هزار و 89 تومان و 3 زار (60893 ریال) تعیین شده است اما پیش‌بینی می‌شود قیمت سهم در مرحله اول عرضه افزایش یابد.

سرمایه شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان 30 میلیارد تومان است. در عرضه اولیه نخریس متعهدین عرضه، آستان قدس رضوی و شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران هستند، مشاورین عرضه شرکت‌های کارگزاری آستان قدس و سرمایه‌گذاری ملی ایران و متعد خرید شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس است.

نخریسی و نساجی خسروی خراسان از محصولات دوره مدرنیزاسیون رضاخان پهلوی است که در سال 1313 تاسیس شد. این کارخانه که از قدیمی‌ترین شرکت‌های نساجی بر جای مانده در کشور است، در زمان خود، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین نساجی شرق کشور بود. این کارخانه پس از انقلاب به تملک آستان قدس رضوی درآمد.

اولین طرح نوسازی نخریسی و نساجی خسروی با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی در سال 1367 آغاز و سپس در چند مرحله، ماشین‌آلات و تجهیزات جدید در کارخانه نصب شد. آخرین مرحله توسعه و نوسازی نخریسی و نساجی خسروی در سال 1398 به بهره‌برداری رسید.

عرضه اولیه نخریس هفدهمین عرضه اولیه سال 402 محسوب می‌شود. این شرکت در سال گذشته بالغ بر 800 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته و سود خالص سال گذشته نیز 154 میلیارد تومان اعلام شده است. هم‌چنین صورت‌های مالی حسابرسی نشده نخ‌ریسی و نساجی خسروی از سود 97 میلیارد تومانی در 6 ماهه نخست سال‌جاری خبر می‌دهند.

سهام‌دار عمده نماد بورسی نخریس آستان قدس رضوی است و بنابراین پیش‌بینی می‌شود این سهم بازدهی قابل قبولی برای سرمایه‌گذارانش رقم بزند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا