خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قهرمان[ی] کشی به سبک رسانه صداوسیما

احسان گل محمدی، روزنامه نگار در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: ماجرای عجیبی امروز اتفاق افتاد که در نوع خود قابل توجه بود، سایت وابسته به صداوسیما در حاشیه یک برنامه در مورد شایعات پیرامون رسول قهرمانی نماینده دادستان در اکثر پرونده گردن کلفت‌های اقتصادی پرسیده است؛ دادستان کل کشور هم که گویا متوجه نام برده شده، نشده در مورد پرونده غلامرضا منصوری توضیح می‌دهد و می‌گوید او هم به عنوان یک متهم باید بیاید در دادگاه از خود دفاع کند هر چه که دفاع مستند باشد ان شاء الله دادگاه بر اساس آن رای خواهد داد.

بعد از این اظهارنظر باشگاه خبرنگاران، فکر می‌کند چه گلی زده و توضیحات در مورد پرونده منصوری را در به رسول قهرمانی نسبت داده و منتشر می‌کند!

این خبر کذب به سرعت توسط رسانه‌ها بازنشر شد، اما چند نکته:

توضیحات دادستان کاملا مشخص است که ناظر به یک فرد فراری است چرا که او می‌گوید :« باید بیاید…..» چرا که فردی مثل قهرمانی که در داخل کشور است و در اکثر ساعات روز در دادگاه حضور دارد باید کجا بیاید!

پس اگر خبرنگار توضیحات دادستان را به خوبی می‌شنوید حتما باید برای او سوال پیش بیاید که دقیقا کجا بیاید؟

عجیب تر اینکه منتظری، به خبرنگار این را هم گفته در رابطه با پرونده آقای طبری، مسائلی را که لازم باشد سخنگوی قوه قضائیه مطرح کرده است! این جمله دقیقا یعنی نکته جدیدی نیست و جدیدترین اخبار همان است که اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه گفته؛ حتی بعد از این اظهارنظر هم در ذهن دوستان این سوال پیش نیامده که اگر اتهامی متوجه نماینده دادستان در این پرونده باشد اسماعیلی حتما آن را مطرح کرده و خبری به این درجه اهمیت بر فرض محال اگر درست باشد قطعا توسط دادستان با این مقدمه که خبرها را اسماعیلی گفته مطرح نمی‌شود؟

یکی از دبیران این سایت با افتخار اعلام کرده سوال خبرنگار در مورد قهرمانی بوده و فایل صوتی هم موجود است! باید از مسئولین این سایت پرسید که بر اساس کدام شایعه مطرح شده این سوال را مطرح کردند! حتی سایت‌هایی خبری تند آن ور آبی هم شایعه‌ای در مورد او منتشر نکردند و دقیقا برای شفاف سازی در مورد کدام خبر این سوال مطرح شده است.

و سوال بعدی اینکه چگونه رسانه ملی در مورد اخبار موثق در کشور بعد از ساعت‌ها تازه وارد عمل می‌شود چگونه است که رویه در این مورد اینگونه تغییر کرده و شایعه‌ای که اصلا در رسانه‌های آن ور آبی هم مطرح نبوده اینگونه با سرعت به دنبال شفاف سازی بوده است؟

منظور دادستان «غلامرضا منصوری» بود، نه «رسول قهرمانی»!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا