خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مصاحبه یک اصلاح طلب دیگر درباره رابطه با رهبری

محمد علی ابطحی در باره ی ارتباط احزاب و گروه های سیاسی با رهبری گفت:  اجماع همه جریانات سیاسی داخل نظام بر رهبری آیت الله خامنه ای، در طول سال های زعامت ایشان، یکی از اتفاقات مهم است که در تاریخ سیاسی کم نظیر است.

معاون پارلمانی دولت اصلاحات در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: بحث ارتباط با رهبری را باید در چند سطح معنا کرد، یکی از این سطوح در حوزه رهبری و مردم است و همه اعم از اصلاح طلب و غیر اصلاح طلبان باید در کشور از رهبری نظام و کشور تبعیت داشته باشند، چرا که این یک اصلی پذیرفته شده در قانون اساسی کشور است و حتی کسانی که به قانون اساسی رای ندادند یا قبول ندارند، هم متکی به قوانین موضوعه و قانون اساسی در جمهوری اسلامی بایستی در عمل تابع نظرات رهبری باشند.

رییس دفتر رییس جمهور اصلاحات افزود: سطح دومی که وجود دارد، ارتباط جناح های سیاسی داخل کشور با رهبری است. این گروه ها اختلاف دیدگاه های خیلی جدی با یکدیگر دارند و مساله جدیدی هم نیست، بلکه همیشه از بعد انقلاب این اختلاف نظر و رقابت ها در بین گروه های سیاسی وجود داسته است. اما آنچه که قابل توجه و یادآوری است؛ اجماع بی نظیری بود که در تاریخ بعد از امام (ره) در همه احزاب سیاسی داخل بر روی مصداق رهبري به چشم می خورد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه “هیچ یک از احزاب و دسته ها سیاسی، جایگزینی برای رهبري در ذهن نداشته و اختلاف نظرشان با رهبري نبوده” است اظهار کرد: در هیچ شرایط و زمانی حتی رویارویی های سخت و تلخ مختلف جناح ها با هم، هیچ گروه یا شخصیت سیاسی در کشور برای رهبري، حتی در درون تشکیلات خودشان شخص دیگری به غیر از حضرت آیت الله خامنه ای مد نظر نداشته است. این اجماع اهمیت دارد و تحت همین وحدت، ما توانسته ایم بسیاری از مشکلات و بحران های کشور را حل کنیم.

ابطحی یک بعد دیگر ارتباط با رهبری را اختلاف نظرهایی که ممکن است، بعضی از احزاب سیاسی با نظر رهبري داشته و یا برعکس رهبري دیدگاه متفاوتی با این اشخاص داشته باشد، دانست و گفت: بعضا احتمال دارد یک رویارویی هایی هم در داخل کشور شکل گرفته باشد و با توجه به کثرت نظر و سلیقه البته که این موارد طبیعی است اما با توجه به جایگاه رهبری، ایشان هستند که باید تصمیم بگیرند قالب روابط خود را چگونه تعریف کنند نه احزاب.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احزاب در این لایه و طبقه ای که هستند، طبیعتا نمی توانند تصمیم گیرنده چگونگی روابط رهبري با دیگران باشند اما انچه مسلم و بدیهی است تقویت ارتباط گروه وجناح های مختلف با مقام اول کشوری است. باید بر این اجماعی که همواره داشته اند، بایستند ولی نتیجه گیری نهایی به تصمیم و نظری بر می گردد که مقام معظم رهبری تنظیم می کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا