خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – محمد قمی

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

«محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ به دنیا آمد. او متولد قم است.

قمی دارای تحصیلات حوزوی بوده و از استادانی نظیر حضرات آیات میرزا جواد تبریزی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، سبحانی، شب‌زنده‌دار، هاشمی شاهرودی، آملی لاریجانی، استادی و… درس آموخته است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی منتشر شده‌ی آقای قمی در فضای مجازی آمده است، او در «مدارس علمیه‌ی برتر برادران مثل مدرسه‌ی معصومیه، ولی عصر(عج) و مشکوه و هم‌چنین در حوزه‌های علمیه ی خواهران، مدرسه ی المهدی کرج و مجتمع قرآنی شیراز» سابقه‌ی تدریس دارد.

حجت‌الاسلام قمی در زمینه‌ی تدریس به طلاب خارجی اروپایی، عرب، هندی و آمریکایی در مدارس علمیه ی امام خمینی، مرعشیه و شهابیه قم فعالیت داشته و هم‌چنین سابقه‌ی تدریس دروس معارفی را در دانشگاه‌های تهران دارد.

از جمله سوابق مدیریتی او می‌توان به مدیر کلی حوزه‌های دانشجویی استان تهران، تاسیس و مدیریت حوزه‌ی دانشجویی شریف، مدیریت گروه  پژوهشی مهندسی فرهنگی پژوهشکده‌ی باقرالعلوم، مدیریت گروه تبلیغی شریف در معاونت فرهنگی نهاد رهبری و… اشاره کرد.

محمد قمی در مرداد ۹۷ با حکم رهبری به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شد. او در دوران حضور خود در این نهاد تلاش دارد تا با تغییراتی نسبت به گذشته و هم‌چنین فعالیت‌های گسترده‌تر رسانه‌ای، اقدامات و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی را بیشتر از قبل در جامعه مطرح کند.

محمد قمی درباره‌ی رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است: «سازمان تبلیغات باید کاری کند که تمام اقشار جامعه بدانند که یک پناهگاهی مثل سازمان تبلیغات دارند و به آن پناه بیاورند».

از جمله حاشیه‌های حضور قمی در سازمان تبلیغات اسلامی به برخی انتصابات او در هیات مدیره موسسه‌ی «تبیان»  بازمی‌گشت. بر اساس گزارشی که انصاف نیوز در آذر ۹۷ منتشر کرده بود برخی از افراد منصوب شده «با اشخاص دارای عنوان در کشور نسبت فامیلی دارند».

آقای قمی از چهره‌های حوزوی اصولگراست که پس از انتصاب به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیش از گذشته شناخته شده است. برخی معتقدند که با توجه به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در دوران مدیریت حجت‌الاسلام قمی، او می‌تواند یکی از مصداق‌های اصلی «دولت جوان و انقلابی» باشد.

رایزنی محمد قمی با شورای نگهبان برای حضور در ۱۴۰۰

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا