خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«صدام» واقعا عاشق صدای «هایده» بود؟

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در کانال تلگرامی خود نوشت: در ۳۴ امین سالگرد درگذشت «هایده»، از خواننده های قدیمی و سرشناس ایران، می خواهیم از قصه عشق و دلدادگی یکی از بزرگترین دیکتاتورهای تاریخ جهان به «هایده» بگوییم. 

«صدام حسین» دیکتاتور سالهای نه چندان دور عراق، از دلبستگان جدی هایده بود. 

تاریخ نگاران درباره این عشق داغ و قدیمی نوشته اند: « شاه در الجزایر قراردادی با صدام حسین امضا کرده بود. صدام حسین به ایران آمد و در شب هایی که صدام حسین در تهران بود، یک شب در یکی از برنامه هایی که در کاخ برپا شده بود، هایده و مهستی در برابر «صدام» برنامه اجرا کرده بودند. زیبایی و صدای هایده توجه ویژه صدام حسین را به خود جلب کرد و بر اساس روایت رسانه های آن زمان، «صدام مسحور زیبایی و صدای هایده شد.

ماجرای دلدادگی صدام به خواننده مشهور ایرانی

صدام حسین پس از بازگشت، هایده و مهستی را به عراق دعوت کرد. اهدای هدایای گران قیمت و استقبال گرم او از این دو خواهر جنجال های زیادی را در رسانه ها باعث شد و از همان زمان این رفت و آمدها و معاشرت ها، بیشتر و بیشتر شد و به مرور پس از انقلاب و با عزیمت هایده از ایران، این موضوع آرام آرام به اتمام رسید.»

روایت‌های تایید نشده‌ای از پیگیری، تماس و تلاش‌های هایده در سرنوشت برخی اُسرای جنگ تحمیلی مطرح شده است و هر کدام از آنها در حد همین «روایت» باقی مانده‌اند. 

هایده در روز ۲۰ ژانویه ۱۹۹۰ میلادی برابر با ۳۰ دی ماه ۱۳۶۸ خورشیدی، فردای اجرای کنسرت در باشگاه کازابلانکا در حومه سان فرانسیسکو درگذشت. «فشار خون بالا» و «سکته» اصلی‌‍ترین دلایل درگذشت او عنوان شده اند. 

هایده در گورستان وست‌وود در لس آنجلس به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا