خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد شدید وزیر اطلاعات از «استفاده ابزاری از عناوین مجرمانه»

حجت الاسلام سيد محمود علوي روز پنجشنبه (8 مهر 95) در همايش دادستان هاي عمومي و انقلاب و نظامي كشور، روساي كل دادگستري ها و سازمان قضايي نيروهاي مسلح در مشهد افزود: اسلام در پي حاكم شدن امنيت رواني در جامعه است امنيتي توام با نشاط كه از ضرورت هاي يك جامعه سالم است.

به گزارش انصاف نیوز، وي با تاكيد بر اينكه رسالت حكومت و نظام اسلامي تامين امنيت براي جامعه است، گفت: اين امنيت و نيز احساس آن در جامعه تمامي تهديدها و آسيب ها را برطف و سلب امنيت زمينه بسياري از ناهنجاري ها را فراهم مي كند.

وي با بيان اينكه هر حركتي كه اين امنيت را سلب كند مثل ورود به حريم شخصي افراد و مانند آن خلاف شرع اسلام است و در واقع نمي شود با توهمات متعرض مردم شده و آرامش و امنيت رواني را از آنان سلب نمود.

وي با اشاره به تاكيدات مكرر مقام معظم رهبري (حفظه الله) دراين زمينه كه احساس امنيت از خود امنيت مهمتر است، افزود :در اين راستا همكاري دستگاه ها و بخش هاي مختلف امنيتي، نظامي و اطلاعاتي ضرورتي اجتناب ناپذير است كه طي سال هاي اخير اين همدلي، همزباني و هم افزايي بين دستگاه هاي موثر بر امنيت قابل توجه است.

وي ادامه داد: اين همدلي به گونه اي است كه رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) هم نسبت به آن ابراز خشنودي و بر تداوم و توسعه ي آن تاكيد كرده اند.

وزير اطلاعات با بيان اينكه اين هم افزايي در عرصه نظارت موجب شناسايي آسيب ها و تهديدها و برنامه ريزي اصولي و مديريت منسجم آنها مي شود، از جمله اين تهديدها را كه از سوي رهبر انقلاب هم بارها گوشزد شده مساله نفوذ عنوان كرد.

ايشان گفت: اين مساله امروز جدي تر و اساسي تر از گذشته شده چنانكه وقتي پنجره اي براي و.رود هواي تازه باز مي شود حشرات موذي هم به داخل مي آيند اما راه حل جلوگيري از ورود حشرات بستن پنجره نيست بلكه بايد مانعي براي ورود حشرات ايجاد نمود.

وي ادامه داد: وزارت اطلاعات با همكاري دستگاه قضايي و ساير نيروهاي موثر در اين حوزه با هوشمندي و مطالعه و دقت نظر در عرصه مقابله با نفوذ بايد طرحي دانش بنيان داشته باشد.

دكتر علوي ادامه داد: شناخت منابع نفوذ، روش ها، پوشش ها، مقاصد نفوذ بايد شناسايي و راهاي مقابله با آن بايد با حساسيت و دقت زياد بررسي و محاسبه شود چنانكه امروز عده اي در معرض اين نفوذ هستند.

وي تصريح كرد: امروز بخشي از اطلاعات و نفوذ دشمن از طريق تخليه تلفني صورت مي گيرد كه بايد نسبت به اين امر حساسيت و توجه كافي داشته باشيم ضمن آنكه فضاي مجازي هم از ديگر مسيرهاي نفوذ دشمن است اما بايد با برخورد ايجابي و مديريت صحيح از اين امكان به عنوان فرصتي براي كشور بهره گيريم.

ايشان از ديگر آسيب ها در كار دستگاه هاي امنيتي، اطلاعاتي و قضايي را نحوه برخورد با عناوين مجرمانه دانست و گفت: استفاده ابزاري از عناوین مجرمانه براي برخورد با هدف های سياسی و مانند آن آسيبي جدی است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وزير اطلاعات با اشاره به اينكه مواردي بوده كه فرد به جرم جاسوسي دستگير شده اما در بررسي كارشناسان ما اينگونه نبوده است، افزود: بايد برخوردها را واقعي كرده و با عناوين مجرمانه واقع بينانه و واقع گرايانه برخورد كنيم تا آسيب ها به حداقل برسد.

وي از ديگر تهديدات را عمليات رواني عليه دستگاه قضا با اين هدف كه آنان را به صدور احكام دلخواه وادار کنند عنوان کرد و افزود: هيچ فرد حقيقي و حقوقي حتي دستگاه هاي حاكميتي حق ندارند دستگاه قضا و قضات را تحت فشار قرار دهند.

وي در اين ميان تصريح كرد: بايد احكام صادره خداپسندانه و شرعي باشد و از دايره عدالت خارج نشود و رضايت خداوند ارجح بر هر رضايتي باشد. حجت الاسلام علوي گفت: بايد تدبير در چارچوب شرع مقدس اسلام باشدو اقدام خلاف شرع جواب نمي دهد.

به گفته وي، كار اطلاعاتي نيز در چارچوب احكام شرع و رعايت موازين اخلاقي نتيجه مطلوبي در بر دارد.

دكتر علوي توسعه ي تهديدات اعتقادي را از ديگر مباحث نفوذ دانست كه در قالب ترويج مسيحيت تبشيري، فرقه هاي نو ظهور و مانند آن از سوي دشمن پيگيري مي شود.

وي با اشاره به حساسيت و توجه دستگاه هاي امنيتي، نظارتي، افزود: پيش از آن دستگاه هاي فرهنگي و علمي و حوزه هاي علميه بايد بدان ورود يابند.

وزير اطلاعات در ادامه تهديدهاي تروريستي را از ديگر محورهاي مورد توجه دشمن خواند و افزود: با همه تلاش هاي صورت گرفته از سوي دشمنان اين ملت و نظام با اشراف اطلاعاتي وزارت اطلاعات و همكاري دستگاه هاي قضايي اين موضوع مهار شده و حتي يك مورد عمليات تروريستي موفق در كشور نداشته ايم و به طور كامل تدبير شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. … قوه قضائیه نباید با نهادی همکاری کند، کار دستگاه قضایی رسیدگی به قانون شکنی است، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا