خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – سیدمصطفی میرسلیم

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

«سیدمصطفی میرسلیم» نماینده‌ی تهران در مجلس یازدهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۲۶ به دنیا آمد. او متولد تهران است.

میرسلیم دارای فوق‌ ليسانس مهندسی مكانیک از دانشگاه پواتيه فرانسه بوده و از مدرسه عالی نفت و موتور پاريس، تخصص مهندسی موتورهای درون‌سوز را كسب كرده است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی آقای میرسلیم آمده است، او «در خارج از كشور فعاليت‌های سياسی و مذهبی چشمگيری داشت و وقتی به ایران آمد فعاليت‌هایش را در ارتباط با دانشگاهيان مسلمان ادامه داد».

میرسلیم در سال‌های ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ مدیر بهره‌برداری شرکت راه‌آهن شهر تهران و حومه و در سال‌های ابتدایی انقلاب نیز معاون سیاسی و قائم‌مقام وزیر کشور بود. او در دولت زمان جنگ به‌عنوان سرپرست نهاد ریاست جمهوری مشغول فعالیت شد.

مصطفی میرسلیم در دولت اول سازندگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و در سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۵ دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی بود.

دوران حضور میرسلیم در وزارت ارشاد برای اهالی فرهنگ و هنر یادآور محدودیت‌های عجیبی‌ست و‌ برخی از نویسندگان می‌گویند که «ممیزی کتاب» از یادگارهای به جا مانده از آن روزها است.

چند مثال از سانسورها در دوران حضور میرسلیم در وزارت ارشاد که در کتاب «ممیزی کتاب»، نوشته‌ی احمد رجب‌زاده آمده و در وبسایت «تاریخ ایرانی» بازنشر شده را در ادامه می‌بینید:

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ - سیدمصطفی میرسلیم

میرسلیم که عضو حزب جمهوری اسلامی بود، از سال ۱۳۷۲ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی شد و اکنون به‌عنوان دبیر کل این حزب مشغول فعالیت است.

این فعال سیاسی اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ با حمایت حزب مؤتلفه در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرد و با وجود فشار طیف‌های گسترده‌ای از اصولگرایان از انتخابات انصراف نداد. او در نهایت با کمتر از ۴۸۰ هزار رأی در رتبه‌ی سوم قرار گرفت.

میرسلیم در انتخابات مجلس یازدهم نیز در فهرست اصولگرایان قرار داشت و‌ توانست در انتخاباتی با مشارکت ۲۵ درصد مردم تهران، رتبه‌ی دوم آرا در پایتخت را کسب کند.

اظهارنظرهای مصطفی میرسلیم در سال‌های اخیر حاشیه‌هایی هم به همراه داشت که از آن جمله می‌توان به تکیه‌کلام او در مناظره‌های۹۶ اشاره کرد که «اینو چی میگی؟!» را وارد ادبیات سیاسی ایران کرد.

میرسلیم در ماه‌های اخیر نیز خبرساز شد. از اظهارنظر او که گفته بود «برای پس گرفتن یک طرح تحقیق و تفحص 65 میلیارد تومان فقط به یک رئیس کمیسیون در مجلس پرداخت شده است» تا مصاحبه با بی بی سی فارسی که در نهایت با عذرخواهی‌اش همراه شد.

آقای میرسلیم از چهره‌های جریان اصولگراست که سابقه‌ای طولانی در فعالیت حزبی داشته و پس از حضور انتخابات ۹۶ بیشتر از گذشته در جامعه شناخته شده است.

«کاندیداتوری میرسلیم در ۱۴۰۰ هنوز مشخص نیست»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا