خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“کری به طریف گفته بود مگر ما نجسیم که روحانی حاضر نیست با ما ملاقات کند”

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی می‌‌گوید: آقای روحانی در افطاری با سیاسیون گفتند من در زمان ریاست‌جمهوری اوباما در سفر سه روزه به نیویورک 19 تماس تلفنی از سوی آقای اوباما برای ملاقات داشتم به طوریکه آقای کری به آقای طریف گفته بودند مگر ما نجس هستیم که آقای روحانی حاضر نیست با ما ملاقات کند.

حسین مرعشی درباره محورهای گفت وگو در جلسه فعالان سیاسی با رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: در این جلسه رئیس‌جمهور از سه گروه سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالیون برای حضور دعوت کرده بود که جلسه بسیار خوبی بود و افراد نظرات شخصی خود را مطرح کردند نه نظرات حزبی یا گروهی.

وی با بیان اینکه بخشی از موضوعات مطرح شده پیرامون مسایل اقتصادی و معیشتی مردم بود، افزود: در این زمینه راجع به ضرورت به کار گرفتن سیاست‌هایی که منجر به بهبود شرایط زندگی طبقات متوسط رو به پایین شود تاکید شد، بخشی دیگر از موضوعات پیرامون ضرورت حفظ وحدت و انسجام بود تا کشور از این مرحله عبور کند.

مرعشی با بیان اینکه عده ای از حاضران شرایط امروز کشور را از زمان جنگ سخت‌تر نمی دانستند، افزود: این گروه بر این باور بودند که شرایط ایران شرایط خوبی است و به سختی دوران جنگ ایران و عراق نیست، البته برخی دیگر نسبت به خطر تقابل بین ایران و قدرت‌های غربی هشدار دادند.

سخنگوی حزب کارگزاران اسلامی درباره دغدغه‌مندی گروه‌های مختلف سیاسی گفت: اصلاح طلبان بر اصلاحات سیاسی و اجتماعی موردنظرشان تاکید داشتند به این معنی که مسائل جامعه محدود به مشکلات اقتصادی نیست و کشور باید آزادی‌های فرهنگی و اجتماعی بیشتری داشته باشد؛ اصولگرایان نیز همچنان مثل گذشته بر حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام تاکید کردند.

آقای روحانی در صحبتی کوتاه مشکلات واقعی کشور را بسیار دقیق و قاطع مطرح کردند

مرعشی با بیان اینکه بهترین نظرات و موضع‌گیری‌ها به رئیس‌جمهور اختصاص داشت، ادامه داد: ایشان در صحبتی کوتاه مشکلات واقعی کشور را بسیار دقیق و قاطع مطرح کردند، به طور مثال زمانی که گفته شد شرایط کشور از روزگار جنگ سخت تر نیست، آقای رئیس‌جمهور با رد این ادعا تاکید کردند که چه زمانی ما در جنگ نمی توانستیم نفت بفروشیم یا کالایی را بخریم؟ چه زمانی در جنگ ارتباط مان با بانک‌های جهانی قطع بود؟

مرعشی گفت: رئیس جمور تاکید کردند که ما امروز حتی اگر بخواهیم پول خودمان را در بانک‌های چین جابجا کنیم باید گاهی تا 20 درصد هزینه بدهیم. امروز رابطه ما با کدام یک از بانک های جهانی برقرار است؟ هر روز گفته می شود که وابستگی به نفت را کاهش دهید، خب در شرایطی که بودجه با یک و نیم میلیون بشکه نفت بسته شده چطور می توان آن را به فروش رساند که کسری بودجه نداشته باشیم؟

مرعشی گفت: رئیس‌جمهور همچنین تصریح کردند که شرایط امروز کشور از وضعیت نفت در مقابل غذای زمان جنگ بین‌المللی علیه عراق سخت‌تر بوده و این یک واقعیت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، یادآور شد: در بخش دوم رئیس‌جمهور تاکید کردند که دولت باید متناسب با اختیارات خود پاسخگو باشد، نباید از دولت خواست در قبال موضوعاتی که اختیاری ندارد پاسخگو باشد. آقای روحانی اشاره کردند که کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی است اما وقتی لایحه تشکیل مجدد وزارت بازرگانی را به مجلس می‌فرستیم دو سال در مجلس معطل می‌ماند یا بررسی موضوعی یک سال در مجمع تشخیص زمان می‌برد.

مرعشی تصریح کرد: رئیس‌جمهور تاکید کردند که دولت متناسب با مسئولیت سنگین خود اختیارات ندارد اما در مجموع تاکید آقای روحانی بر این بود که باید همه با هم متحد باشیم تا از بحران خارج شویم.

دوستان ما تاکید دارند مذاکره به عنوان یک ابزار قابل طرح است

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح درخواست چند نفر از اصلاح طلبان برای مذاکره با آمریکا، گفت: در این باره نه به طور خاص اما اشاراتی شد که صرف مذاکره نه خوب است نه بد؛ اینکه گفته شود مذاکره الزاما بد است دوستان ما قبول ندارند و می گویند مذاکره هم به عنوان یک ابزار قابل طرح است؛ معنی مذاکره صلح نیست، معنی مذاکره عقب نشینی نیست، معنی مذاکره تسلیم نیست، دوستان ما تاکید دارند که اگر بتوان با مذاکره مشکلی را حل کرد به طور قطع باید از این ابزار متناسب با نیاز  استفاده کرد. البته پاسخ آقای رئیس جمهور این بود که گفتند امروز زمان مذاکره نیست.

روحانی گفت در زمان اوباما با مذاکره موافق بودم

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، تصریح کرد: آقای روحانی گفتند من در زمان ریاست‌جمهوری اوباما در سفر سه روزه به نیویورک 19 تماس تلفنی از سوی آقای اوباما برای ملاقات داشتم به طوریکه آقای کری به آقای طریف گفته بودند مگر ما نجس هستیم که آقای روحانی حاضر نیست با ما ملاقات کند. آقای رئیس‌جمهور تاکید کردند که در آن شرایط با مذاکره موافق بودم اما بزرگان کشور مصلحت ندانستند و مذاکره صورت نگرفت اما امروز با حضور آقای ترامپ موافق مذاکره نیستم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا