خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مزایای ورق شیروانی نسبت به پوشش سقفی عادی چیست؟

رپورتاژ آگهی

سقف از ارکان اصلی هر ساختمانی است. یکی از رایج‌ترین انواع سقف‌ها که عمدتا در مناطق شمالی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد سقف شیروانی است. این سقف‌ها که از انواع ورق شیروانی ساخته شده‌اند با رنگ و لعاب خاصی که دارند زیبایی چشمگیری به ساختمان‌ها می‌بخشند. سقف‌های شیروانی در برابر شرایط آب و هوایی مانند برف و باران و حتی گرما از مقاومت بالایی برخورداراند. در سال‌های گذشته این سقف‌ها عمدتا از جنس گل یا بتن تولید می‌شدند اما امروزه سقف‌های شیروانی فلزی جایگزین پوشش‌های سقفی عادی شده‌اند که نسبت به آن‌ها مزایای بسیاری دارند. به همین دلیل بسیار محبوب شده‌اند.

ورق شیروانی چیست؟

اگر به سقف‌های خانه‌های ویلایی توجه کرده باشید عمدتا از نوع سقف‌های شیروانی هستند. شکل این سقف‌ها به صورتی است که انگار بر روی یک ورق، برآمدگی‌های خاص و صافی وجود دارد و هنگام بارش باران آب را به طرف زمین هدایت می‌کند. این حالت سقف موجب می‌شود که خانه زیبایی چشمگیری داشته باشد.

ورق‌های شیروانی نوعی ورق آهنی هستند که لایه‌ای از جنس روی، روی آن‌ها را پوشانده است و به عبارتی می‌توان گفت فرآیند گالوانیزاسیون روی آن‌ها انجام شده است.‌ ازاین‌رو این ورق‌های شیروانی فلزی کاربردهای گسترده‌ای دارند. این ورق‌ها نیز دارای برآمدگی‌های خاصی هستند و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاریخچه سقف شیروانی

در طی سال‌های گذشته عمدتا از سقف‌های شیروانی که از جنس گل بود استفاده می‌کردند. اما با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، سقف‌های شیروانی بتنی جایگزین سقف‌های گلی شدند. سقف‌های بتنی نیز وزن زیادی داشتند و نصب آن‌ها به راحتی امکان پذیر نبود. به همین دلیل در چند سال اخیر بیشتر از سقف‌های شیروانی فلزی به جای سقف‌های قبلی استفاده می‌کنند. این سقف‌های شیروانی دارای وزن کمی هستند و نصب و حمل و نقل آن‌ها به راحتی انجام می‌شود. لازم است که اشاره کنیم شیروانی‌های فلزی عمر مفید بسیار مناسب و قابل قبولی دارند. اکثر شیروانی‌های فلزی از ورق گالوانیزه تولید شده‌اند، زیرا این ورق‌های فولادی دارای مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدن هستند.

قیمت انواع ورق شیروانی

یکی از موضوعات مهمی که در هنگام خرید پوشش سقف و ورق‌های شیروانی مطرح می‌شود قیمت آن‌ها است. این ورق‌ها از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر یک با توجه به خصوصیاتی که دارند دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. در تعیین قیمت ورق ck45 و سایر ورق‌های شیروانی عوامل مختلفی نقش دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به اندازه ورق، ضخامت ورق، شرکت تولید کننده، کیفیت ورق، رنگ دار بودن یا نبودن ورق و … اشاره نمود.

از آنجایی که این ورق‌ها عمدتا فولادی و گالوانیزه هستند به دلیل نوسانات قیمت روزانه فولاد نمی‌توان قیمت دقیقی را برای آن‌ها اعلام نمود.‌ ازاین‌رو پیمانکاران و سازندگان ساختمان‌های مختلف برای اطلاع از قیمت دقیق و بروز ورق شیروانی مد نظر خود پیش از خرید به وب‌سایت‌های مرجع و معتبر در حوزه آهن و فولاد مراجعه کنند. 

خرید ورق شیروانی

اکنون که با انواع ورق شیروانی و مزایا و برتری آن‌ها نسبت به پوشش‌های سقفی عادی آشنا شدید ، شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که برای استفاده از این ورق‌ها در سقف ساختمان‌ها و خرید آن‌ها به کجا مراجعه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که وب‌سایت‌ها و مجموعه‌های مختلفی در زمینه ارائه انواع ورق شیروانی کارخانه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند. اما در این میان باید مرکزی را برای خرید انتخاب نمود که با کیفیت‌ترین محصولات را با قیمت مناسبی و در اسرع وقت ارائه می‌دهد و سابقه‌ای درخشان در این زمینه دارد.

یکی از معتبرترین و با سابقه‌ترین مجموعه‌ها در این زمینه شرکت آهن رسان است که بیش از دهه فعالیت درخشان در این حوزه دارد و این شرکت از بزرگ‌ترین و برترین تامین کنندگان مقاطع فلزی، محصولات آهنی و فولادی در ایران محسوب می‌شود. این مجموعه انواع مقاطع مانند ورق، میلگرد، تیرآهن، نبشی و پروفیل را با مناسب‌ترین قیمت ممکن به دست مصرف کنندگان و مشتریان می‌رساند. مجموعه ما به عنوان یکی از بزرگترین مراجع و منابع تخصصی خرید و فروش آهن آلات و محصولات وابسته همواره مشتری مداری و برقراری ارتباط موثر با مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و تمامی محصولات را با قیمت رقابتی ارائه می‌نماییم. کارشناسان فروش ما همواره در کنار شما هستند تا بتوانید برای اطلاع از قیمت ورق st37 و سایر ورق‌های شیروانی  مورد نیاز خود با آن‌ها تماس برقرار نمایید و خریدی راحت و هوشمندانه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تجربه نمایید. جهت آشنایی بیشتر با خدمات شرکت آهن رسان و بهره مندی از آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت ما مراجعه کنید.

قیمت ورق

وزن سقف شیروانی

وزن سقف‌های شیروانی با توجه به نوع مصالح و روش ساخت آن‌ها متفاوت است. در ساخت این سقف‌ها ممکن است مصالح فولادی، چوبی و یا بتنی به کار رفته باشد و یا متشکل از ترکیبی از تیرها، شیروانی‌ها و ستون‌ها باشد. در واقع وزن سقف‌های شیروانی را وزن تمامی مصالح، شیروانی ها، تیرها، اتصالات و بارهای زنده ( مانند برف و باران) و بارهای مرده ( وزن خود سقف و وزن مصالح ساختمان) تشکیل می‌دهد.

به طور کلی می‌توان گفت که سقف سبک شیروانی همانند سقف‌های سبک شیروانی فولادی یا چوبی با توجه به مصالح سبکی که در ساخت آن‌ها به کار رفته معمولا دارای وزن کمتری نسبت به سقف‌های سنتی و سنگین هستند.‌ ازاین‌روگزینه ایده آلی برای ساختمان‌هایی هستند که کاهش وزن و افزایش سبکی برای آن بسیار حائز اهمیت است.

انواع مدل‌های سقف شیروانی ساده

سقف‌های شیروانی ساده معمولا به عنوان سازه‌های سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به طور مستقیم بر روی دیوارها یا پایه‌های ساختمان‌ها نصب می‌شوند. این مدل سقف‌های شیروانی به علت سادگی و مقرون به صرفه بودن انتخابی عالی برای ساختمان‌های کوچک و متوسط با مصالح چوبی و یا فلزی هستند. از جمله انواع مدل‌های سقف شیروانی ساده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        سقف شیروانی متساوی

در این مدل سقف شیروانی تیرها و میانگین‌ها به طور مساوی از یک طرف به طرف دیگر ساخته شده‌اند و پوشش سقف از طریق شیروانی‌ها صورت می‌گیرد.

·        سقف شیروانی تک پشته

در این مدل یک تیر مرکزی وجود دارد که بلندتر از سایر تیرها است و شیروانی به سمت هر دو طرف آن شیب پیدا می‌کنند.

·        سقف شیروانی دو پشته

در این نوع شیروانی دو تیر مرکزی با ارتفاع‌های متفاوت وجود دارد و شیروانی‌ها به دو طرف آن‌ها شیب می‌گیرند.

·        سقف شیروانی معکوس

در این مدل شیروانی تیرها به طور معکوس و وارونه قرار می‌گیرند و شیروانی‌ها میان آن‌ها را پوشش می‌دهند.

·        سقف شیروانی تک تیره

در این نوع شیروانی ساده فقط یک تیر مرکزی وجود دارد که شیروانی‌ها روی آن قرار می‌گیرند.

 انواع فرم ورق شیروانی

همانطور که اشاره شد ورق‌های گالوانیزه از رایج‌ترین انواع پوشش‌های سقف شیروانی هستند. اما این ورق‌ها خود به دو دسته سفالی و شادولاین دسته بندی می‌شود. ورق‌های سفالی واقعا از جنس سفال نیستند و فقط به شکل سفال تولید می‌شوند، از جمله این ورق‌ها می‌توان به ورق سفال، پالرمو، جنوا، پرچین اشاره نمود. ورق‌های شادولاین نیز شامل مدل‌های سقف شیروانی سینوسی، ذوزنقه ای و دامپا و … می‌شوند که در ادامه بیشتر به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم. 

ورق شیروانی سفالی

از مرسوم‌ترین فرم‌های ورق گالوانیزه می‌توان به فرم دهی سفالی اشاره نمود. در این نوع فرم دهی به دلیل فشار فراوانی که به دستگاه وارد می‌شود نسبت به سایر شکل دهی‌ها دارای قیمت بالاتری است. ورق‌های گالوانیزه با فرم دهی سفال از تنوع بالایی برخورداراند و در 4 طرح تولید و به بازار عرضه می‌شوند. معمولا از این ورق شیروانی برای پوشش سقف ویلا، پارکینگ و … استفاده می‌کند و ظاهری زیبای همانند ورق‌های سفالی دارند اما سبک‌تر و زیبا‌تر هستند. از طرفی محدودیتی جهت نصب آن‌ها وجود ندارد و می‌توان از آن‌ها برای پوشش هر نوع سطح شیب داری استفاده نمود.

·        ورق طرح سفال پالرمو

این ورق‌ها نیز دسته‌ای دیگر از ورق‌های طرح سفال هستند که به علت استفاده فراوان از آن‌ها در شهر پالرمو ایتالیا به این نام مشهور شده‌اند. این ورق‌ها دارای سازگاری بسیار عالی با شرایط آب و هوایی این شهر بودند و امروزه به یکی از محبوب‌ترین ورق سقف‌های شیروانی تبدیل شده‌اند.

این ورق‌ها از یک سمت ضخامتی حدود 20 تا 25 میکرون و از سمت دیگر 7 تا 15 میکرون دارند و به صورت رنگی تولید می‌شوند. اگرچه ورق‌های گالوانیزه داری مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی هستند، اما ورق‌های پالرمو به دلیل پوشش رنگی که بر روی سطح آن‌ها وجود دارد از حفاظت و مقاومت چندین برابری برخوردار هستند. ورق شیروانی پالرمو در دو عرض 100 و 125 سانتی متر تولید شده و در بازار موجود است.

·        ورق طرح سفال ژنوا

نام این محصول نیز برگرفته از یکی دیگر از شهرهای ایتالیا است و با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر که در معرض باران و رطوبت قرار دارد باید از شیروانی‌های باکیفیتی در ساخت سقف خانه‌های آن استفاده شود. به همین دلیل عمدتا ورق طرح سفال ژنوا در این منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد که مقاومت و کیفیت بی‌نظیری دارد. این نوع ورق در دو عرض 100 و 125 سانتی متر و ضخامت 50 صدم میلی‌متر تولید می‌شوند. البته امکان تولید این محصول به طول و رنگ‌های مختلف وجود دارد و مشتریان می‌توانند آن را به طول مد نظرشان سفارش دهند.

·        ورق سفال طرح پرچین

این ورق‌های شیروانی با ظاهر خاصی که دارند مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته‌اند. در این نوع شیروانی قرارگیری ورق‌ها به نحوی انجام شده که مانع از ورود جریان هوا به سطح زیرین شده و نقش بسزایی در افزایش طول عمر سازه دارد. از مهم‌ترین مزایای این ورق‌ها می‌توان به قابلیت نصب سریع و آسان، وزن پایین، عدم نیاز به رنگ در محل کار،حجم کم و نگهداری راحت و … اشاره نمود. رنگ دهی به این ورق‌ها به روش الکترواستاتیک یا پودری انجام می‌شود و در ابعاد 1000 میلی متر و طول 460 میلی متر تولید و به بازار عرضه می‌شود. 

ورق شیروانی شادولاین

این ورق‌ها از نوع ورق‌های موجدار شیروانی است و دارای طراحی خاصی هستند. ورق‌های طرح شادولاین به روش خاصی از خم کردن ورق به صورت خط و سایه دیده می‌شوند و از جنس گالوانیزه و گالوانیزه رنگی هستند. این ورق‌ها در ضخامت‌های 0.3 تا 0.7 میلی متر و با طول سفارشی تولید می‌شوند.در گذشته بیشتر بر روی ساندویچ پانل‌ها اجرا می‌شدند اما امروزه کاربردهای بیشتری دارند. از مهم‌ترین مزایای این ورق‌ها می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت آب و هوا، زیبایی و مناسب بودن قیمت ورق شیروانی اشاره نمود. این ورق‌ها در مقایسه با ورق‌های سینوسی قیمت بالاتری دارند اما از نظر زیبایی نسبت به دیگر ورق‌های شیروانی از جذابیت بیشتری برخوردارند و همین مسئله موجب محبوبیت آن‌ها شده است.

·        ورق ذوزنقه‌ای

نوع خاصی از ورق‌های گالوانیزه ورق‌های ذوزنقه‌ای هستند که در آن‌ها خم‌هایی به شکل مربع ایجاد شده است. ورق‌های شیروانی ذوزنقه‌ای دارای رنگ‌های متنوعی هستند و عمدتا به عنوان سقف شیروانی سوله‌ها و ویلا به‌کار می‌روند. همچنین به عنوان حصار دور زمین نیز کاربرد دارند. این محصول معمولا عمدتا در عرض‌های 100 و 125 سانتی متر و ضخامت 0.04 تا 0.6 میلی متر تولید می‌شوند.

·        ورق کرکره سینوسی

شکل خاصی از فرم دهی ورق گالوانیزه به صورت سینوسی است و از عرض به شکل موج ورق فرم دهی می‌شود. از نظر قیمت این نوع فرم دهی از ارزان‌ترین نوع فرم ورق‌های شیروانی محسوب می‌شود . از لحاظ طولی نیز محدودیتی در مورد آن‌ها وجود ندارد و مشتریان می‌توانند متناسب با شرایط ساختمان خود برای پوشش سقف ساختمان، دور حضار و سقف‌های شیبدار به طول مورد نظر سفارش دهند.

·        ورق لمبه یا دامپا

این محصول از ظریف‌ترین فرم دهی‌های ورق‌های شیروانی محسوب می‌شود و از جنس گالوانیزه، آلومینیومی و روغنی تولید می‌گردد. ورق‌های دامپا در ضخامت‌های 0.4 تا 1.25 تولید شده و عمدتا در پوشش دیوار، سقف شیروانی، سقف داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع ورق دارای دو نوع خم است و با خم دستی با دستگاه پرس به طول 2 و 2.5 متر تولید می‌شوند. طول این ورق‌ها نیز به صورت سفارشی است و به دو روش جوشی و پرچی به سازه متصل می‌شوند. 

قیمت ورق ck45

مزایای استفاده از انواع ورق سقف شیروانی فلزی

انواع ورق‌های شیروانی فلزی در مقایسه با سایر پوشش‌های سقف عادی دارای مزایای بسیاری هستند که موجب محبوبیت آن‌ها شده است. از جمله مهم‌ترین مزایای این ورق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        نمای زیبا

انواع ورق‌های شیروانی فلزی به دلیل رنگ بندی جذابی که دارند موجب بهبود نمای ظاهری ساختمان و زیبایی آن می‌شوند.

·        صرفه اقتصادی

خرید انواع شیروانی فلزی نسبت به سایر پوشش‌های سقفی خیلی مقرون به صرفه‌تر است.

·        وزن سبک

از دیگر مزایای ورق‌های شیروانی می‌توان سبک و کم وزن بودن آن‌ها نسبت به سایر سقف‌های شیبدار اشاره نمود.

·        سهولت در نصب

شیروانی‌های فلزی به راحتی می‌توان نصب نمود و نصب و اجرای آن‌ها به زمان زیادی احتیاج ندارد.

·        طول عمر بالا

ورق‌های شیروانی دارای عمر مفید طولانی هستند.

·        سهولت در حمل و نقل

حمل و نقل انواع شیروانی‌های فلزی بسیار سریع و راحت است.

·        مقاومت در مقابل زنگ زدگی

انواع شیروانی‌های فلزی از ورق‌های گالوانیزه تولید می‌شوند،‌ ازاین‌رو می‌توان به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت آب باران و برف دارند و دچار زنگ زدگی نمی‌شود از آن‌ها در هر محیطی استفاده نمود.

·        عدم نیاز به برف روبی

طراحی شکل ظاهری شیروانی‌های فلزی به نحوی انجام شده که به راحتی موجب هدایت برف و باران به خارج از ساختمان می‌گردد.‌ ازاین‌رو ساختمان‌های مجهز به این سقف‌ها دیگر نیازی به برف روبی پشت بام ندارند. 

معایب استفاده از ورق‌های شیروانی فلزی

 سقف‌های شیروانی همانند هر محصول دیگری در کنار تمامی مزیت‌هایی که دارند دارای معایبی هستند که نباید از آن‌ها غافل شد. از اصلی‌ترین معایب این پوشش‌های سقفی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        انتقال انرژی

شیروانی‌های فلزی نمی‌توانند عایق مناسبی برای جلوگیری از خروج گرما و انرژی از ساختمان باشند.

·        انتقال صدا

این نوع شیروانی‌های در برابر صدا عایق مناسبی نیستند و صدای بارش باران و دیگر صداهای خارج ساختمان را به داخل خانه منتشر می‌کنند و نمی‌توانند مانع از نفوذ صدا شوند.

·        تغییر شکل

ورق‌های شیروانی گاهی اوقات از جنس آلومینیوم، روی و استیل تولید می‌شوند.‌ ازاین‌رو اگر به صورت طولانی مدت در معرض گرمای شدید و دمای بالا قرار بگیرند دچار تغییر شکل می‌شوند.

قیمت ورق st37

نکات مهم پیش از خرید ورق شیروانی

پیش از خرید پوشش شیروانی سقف باید به نکاتی توجه نمایید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        نصب آسان

یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام خرید پوشش سقف شیروانی نصب ساده و آسان آن است. در صورتی که نصب سقف شیروانی به راحتی امکان پذیر باشد معماران می‌توانند طراحی و نصب سقف‌ها را به زیباترین شکل ممکن انجام دهند و دست آن‌ها برای طراحی یک سقف زیباتر باز است.

·        مقاومت در برابر حوادث طبیعی

با توجه به اینکه ایران کشوری زلزله خیز است، از نکات مهمی که در انتخاب پوشش سقفی باید به آن توجه داشته باشید مقاومت سقف در برابر زمین لرزه و سایر حوادث طبیعی است.

·        مقاومت در برابر آتش سوزی

هر سازه‌ای احتمال دارد که دچار آتش سوزی شود. بنابراین باید برای ویلا یا خانه خود پوششی را برای سقف شیروانی انتخاب نمایید که دارای مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی باشد.

·        سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه

از دیگر مواردی که در هنگام خرید پوشش سقفی باید به آن توجه داشته باشید سازگار بودن سقف با آب و هوای منطقه است. به عنوان مثال در مناطق شمالی کشور که میزان بارش باران خیلی زیاد است باید نوع سقف شیروانی به صورتی باشد که مانع از نفوذ آب باران گرد. همچنین بتواند در چنین محیطی برای سالیان طولانی رنگ، کیفیت و زیبایی خود را حفظ کند.

·        با یک تیر دو نشان زدن

تنوع پوشش‌های سقفی خیلی بالا است و در این میان برخی زیباتر و برخی مقاوم‌تر هستند. اما شما باید پوشش سقفی را انتخاب کنید که هر دو ویژگی را داشته باشد و ضمن زیبایی بتوانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

·        برخورداری از گارانتی

بعضی از ورق‌های شیروانی سقف دارای گارانتی هستند. قطعا خرید این نوع پوشش به صرفه‌تر و هوشمندانه‌تر است. زیرا در صورت خراب شدن و آسیب دیدن سقف زودتر از موعد می‌توان از گارانتی محصول استفاده نمود و با هزینه خیلی کمتری به ترمیم سقف ساختمان پرداخت. 

کاربرد انواع ورق شیروانی

ورق‌های شیروانی که عمدتا فلزی و گالوانیزه هستند کاربردهای بسیاری دارند که از جمله رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        ساخت سقف شیروانی در ساختمان‌های ویلایی و منازلی که در مناطق باران خیز قرار دارند.

·        ساخت و سبک سازی نماهای انواع ویلاها

·        ساخت سوله‌های بزرگ

·        سقف ساختمان‌هایی که سازه سبک محسوب می‌شوند.

·        حفاظ‌های ورقی

·        سردر پارکینگ‌ها

·        آلاچیق‌ها

·        سایه بان‌ها

برترین کارخانه‌های تولید کننده ورق‌های شیروانی

ورق‌های شیروانی از پرکاربردترین مصالح در کشور ما محسوب می‌شوند و توسط کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        فولاد مبارکه اصفهان

·        کارخانه اشتهارد

·        کارخانه فجر کاشان

·        کارخانه هفت الماس

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا