خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی نمایندگان اساتید و کارمندان معترض به وضع دانشگاه آزاد به قالیباف

نمایندگان اساتید و کارمندان معترض به وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، به مشکلات خود اشاره کردند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این نامه در پی می‌آید:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

همانطورکه مستحضر هستید، دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی و شجره طیبه نظام اسلامی است. این دانشگاه بیش از چهل درصد از وظایف آموزش عالی کشور را بر عهده دارد و جدا از آن، خدمات قابل توجهی در عرصه‌های پژوهشی انجام داده و موجبات تحصیل خیل بزرگی از جوانان و تامین نیروی انسانی این مرز و بوم را فراهم کرده است که نتیجه آن میلیاردها دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور عزیزمان بوده است؛ اما و متاسفانه هنوز از لحاظ ساختاری و نظام ارزش‌گذاری نیروی انسانی با وجود نقش برجسته آنان در قاموس فرهنگ، توسعه و تمدن اسلامی ایرانی دچار اشکالات اساسی می باشد.

از آنجا که مطابق اصل‏ هفتاد و ششم قانون اساسی: مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ حق‏ تحقیق‏ و تفحص‏ در تمام‏ امور کشور را دارد و نیز مطابق اصل‏ هشتاد و چهارم قانون اساسی: هر نماینده‏ در برابر تمام‏ ملت‏ مسئول‏ است‏ و حق‏ دارد در همه‏ مسائل‏ داخلی‏ و خارجی‏ کشور اظهار نظر نماید، لذا از حضرتعالی درخواست می شود، دستور فرمایید  که “نمایندگان اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی” بتوانند در اسرع وقت با اعضا محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ملاقات و نسبت به موارد خواسته ذیل که مطالبه همه اساتید و کارکنان این دانشگاه است طرح موضوع و رسیدگی لازم بعمل آید.

1- دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یک «موسسه‌ای غیرخصوصی و غیردولتی» معرفی شده که بدیهی است این عنوان جایگاه تعریف ‌شده ای در ساختار حقوقی کشور ندارد. این عنوان غیرمتعارف باعث عدم دریافت پاسخ مناسب به درخواست‌های بحق کارکنان دانشگاه در مراجعه به هر مرجع قانونی شده و  بازدارنده عدالت اسلامی در خصوص احقاق حقوق کارکنان آن شده است.

2- متاسفانه اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مطابق اساسنامه و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از شمول قانون کار مستثنی شده است و اعمال سلیقه و نوع نگاه بعضی از مدیران (بخصوص مدیران ارشد دانشگاه که عموما از بیرون دانشگاه آمده و ناآشنا با این محیط هستند) در ایجاد یاس و ناامیدی و بی انگیزگی آنها بسیار موثر بوده اندکه با رفع این مانع شتاب علمی کشور رونقی مضاعف خواهد یافت.

۳-  عدم ورود جدی هیات تحقیق و تفحص مجلس در این نهاد و واحدها یا مراکز آموزشی آن، و نیز عدم ارائه گزارش آن برای همه آحاد مردم و بخصوص کارکنان رنج کشیده و زحمتکش دانشگاه ابهامات مالی و اداری فراوان را به همراه داشته است. انتظار است شفاف سازی که  از شعارهای اصلی مجلس انقلابی می باشد در این نهاد علمی به بهترین شکل متبلور و بروز نماید.

۴- اختلاف و تفاوت عجیب و غیر قابل باور حقوق پرسنل و اعضای هیئت علمی این دانشگاه با ابواب جمعی دانشگاه‌های دولتی یکی از موجبات رنجش و ظلم علنی و خلاف عدالت اسلامی می باشد. توضیح آن که دریافتی حقوق ماهانه استادان دانشگاه آزاد اسلامی، در حال حاضر کمتر از نصف حقوق استادان دانشگاه‌های دولتی است و در عین حال موظفی آنها بیش از یک و نیم برابر آنهاست.

با تقدیم احترام

“نمایندگان اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی”

شکوفه آقابیگی، بهرام خیری، رضا قاضی سعیدی، لیلا حاجی‌آقایی، سعید قناعتی، محمود فیروزی مقدم، محسن گنج، صادق واعظی، عباس خلیلی زاده، رویا رضایی تبار، علیرضا پورشبان، حسن رحیمی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در جامعه اسلامی، اجرای عدالت کمترین توقع است. انتظار میرود مسئولین محترم توجه داشته باشند این حق مسلم پرسنل زحمتکش دانشگاه آزاد است که حقوقی برابر با همتایان خود در دانشگاههای دولتی داشته باشند. به امید اجرای عدالت

    4
    1
  2. کاملا درست است چرا تکلیف را روشن نمی کنید از یک طرف تحت فشار وزارت علوم است از یک طرف مدیران و اساتید زیادی از وزارت علوم در اینجا حضور دارند… چرا دانشگاه ها را تجمیع نمی کنید، یک رایگان دولتی و یک شهریه ای دولتی… یکبار مردی پیدا شود و اینهمه موسسه مختلف را یکی کنید در تمام شهرها…. حقوق قانونی مشخص و مسلم برای پرسنل و اساتید تعریف شود… هر روز یک بخشنامه سلیقه ای و کاملا جهت دار و هدر دهنده سرمایه های چندین ساله…. بس است دیگر… خدا هم در نظر بگیرید و نمایش و حرکت‌های بی حاصل را متوقف کنید. والسلام

    3
    1
  3. خدا لعنت کنه بانیان دانشگاه آزاد را
    هیئت علمی هستم مربی با ۲۵ سال سابقه ۶ میلیون حکم زده اند

  4. یعنی خود جناب قالیباف با وجود اینکه در زمان ریاست طهرانچی، همسرشان رئیس واحد تهران شمال شده اند ترمزی برای اجرای عدالت در این دانشگاه بزرگ نیست؟

  5. سلام.واقعا کارکنان دانشگاه آزاد مورد ظلم قرارگرفته اندچراباید ماوخانواده های ما همیشه حسرت یک حقوق منصفانه را بخوریم خداوندا بدادمان برس یکی ازمسئولین رابیدارکن .تاشاید کمی وضعیت مارادرک کندوقدمی برای این مظلومیت مابردارد.

  6. سلام جناب آقای قالیباف شماهمیشه خودرانیروی انقلابی ومردمی معرفی میکنیدچرابداد دانشگاه آزاد نمیرسید دیگرچکارباید بکنیم باید خودمان راآتش بزنیم چراگوش شنوایی نیست واقعادیگرنمیدانیم به کجامراجعه کنیم آقای طهرانچی دانشگاه آزاد رانابود کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا