خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فیلم کامل مناظره آقامیری و رفیعی – ۱

حجت‌الاسلام رفیعی و سیدحسن آقامیری با حضور حجت الاسلام سرلک مناظره کردند.

دو ویدیوی این مناظره را می‌توانید در لینک زیر ببینید:

بخش اول:

https://www.instagram.com/p/CBkUuE3gL5O/

لینک بخش دوم:

فیلم کامل مناظره آقامیری و رفیعی – ۲

ولینک مستقیم بخش دوم در اینستاگرام:

https://www.instagram.com/p/CBkaps4gzvA/

در مناظره‌ی رفیعی و آقامیری چه گذشت؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آیا خدا واقعا عادل است و اینکه ظالم است اما ما مجبوریم هر کاری او بکند را بگوییم عدالت است؟ بدیهی است که طبق اعتقاد شیعه خدا واقعا عادل است و عدالتش مطابق فطرت انسان است نه خلاف آن. خدا پادشاهی نیست که ظلم کند و بعد دستور دهد همه باید به دروغ بگویند او عادل است! خدا بی نیاز مطلق است و احتیاجی به این کارها ندارد. پس عدالتش هم واقعی است و قطعا امکان ندارد صدام را بیامرزد. خدا در آیه 93 سوره نساء می گوید هر کس مومنی بیگناه را عمدا بکشد جایگاهش تا ابد در حهنم است و خدا او را لعنت کرده و خشم خدا بر او است. حالا صدام چند مومن بیگناه را گشت؟ آیا ممکن است خدا دروغ بگوید و فردا سید محمد باقر صدر را ببرد جهنم و صدام را ببرد بهشت؟ هرگز.

    1. اگر ما بگوییم خداوند صدام را بیامرزد مطابق رحمته للعالمینش حرف زده این و بگوییم می‌آمرزد مطابق کینه ی دل خودمون ( کار ندارم این کینه درسته یا نه ؟ بازهم بستگی به دیدگاه و جهان‌بینی شخص داره

  2. با سلام نقدی که بر صحبت های جناب آقا میری وارد است اینست که رحمانیت خداوند نمی تواند دلیل تجویز گناه باشد و مضافا گناه سبب کند شدن سرعت رشد وکمال انسانی وگاها انحراف گناهکار می شود ما نباید به موضوعات به شکل صفر ویا صد برخورد کنیم موضوع بهشت وجهنم فرع برکمال و شقاوت انسانی است آنچه که در این مناظره غفلت شد این بود که مسیر رشد وکمال انسانی چگونه تامین می شود .

    1. اتفاقاً جناب دکتر در مسائل دینی وشرعی باید صفروصد برخوردکنیم.چون ما و حرف ما ملاک نیست.ملاک کلام خداست.وقتی خدا دستور داده دو رکعت نماز صبح بخوانید کسی نمیتونه بگه من برای ثواب بیشتر سه رکعت میخوانم. وقتی خدا در قرآن میفرماید من اصلاً شرک را نمی بخشم ما چکاره ایم که تعابیر وتفاسیری طبق برداشت ومیل شخصی خودمان داشته باشیم ونسبت دروغ به ذات حق ببندیم و بگوییم فرعون هم در قیامت بخشیده میشود.قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین.بگو اگر راست می گویید(برای گفته خود) دلیل وبرهان بیاورید.

  3. فارغ از هر گونه داوری درباره ی این مباحثه ؛ نفس عمل این کار است که نوید بخش فرهنگ زیبای گفتگو ست و بسیار واجب در این روزگار که هیچکس حاضر نیست حرف مخالفش را بشنود .
    تا میتوانیم باید از ایجاد فضای گفتگو حمایت و بلکه مبارزه ی مدنی با عواملی که گفتگو در سطح جامعه را به زیان خود می‌بینند .

  4. مشکل اینجاست که نص قرآن را رها می کنیم وبه احادیث وروایات رو می آوریم.از آقای رفیعی انتظار می رفت با چند استناد به آیات قرآن طرف مقابل را مجاب می کرد نمی دانم چرا ملاحظه کرد.اولاً با مرگ در توبه وبازگشت بسته می شود طبق آیه قرآن خطاب به فرعون که درآخرین لحظات حیات ودرحال غرق شدن گفت به خدای موسی وهارون ایمان آوردم می فرماید:”آلْآنَ وَ قَدْ عَصَيْتَ قَبْلُ وَ كُنْتَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ “آيا اكنون؟! (در آستانه‌ى مرگ توبه مى‌كنى؟) در حالى كه پيشتر نافرمانى مى‌كردى و از تبهكاران بودى؟”(ایمان وتوبه ات فایده ای بحالت ندارد).ثانیاًچندین بار خداوند در قرآن به مردم هشدار می دهد که:”يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَ لا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ” ای مردم، البته وعده (قیامت در کتاب) خدا حق است پس زنهار شما را زندگانی دنیا فریب ندهد و شیطان فریبنده شما را از (عقاب) خدا (به عفو و کرمش) سخت مغرور نگرداند.یعنی مغرور کردن به عفو الهی از ترفندهای شیطان است.ثالثاً در چندین جای قرآن از قول کفار ومشرکان که آرزو می کنند به دنیا برگردند واعمال صالح انجام دهند می گوید که دیگر بازگشتی در کار نیست “وَ لَوْ تَرى‌ إِذِ الْمُجْرِمُونَ ناكِسُوا رُؤُسِهِمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ رَبَّنا أَبْصَرْنا وَ سَمِعْنا فَارْجِعْنا نَعْمَلْ صالِحاً إِنَّا مُوقِنُونُ” و اگر تو حال بدکاران را (در قیامت) ببینی که چگونه در حضور خدای خود سر به زیر و ذلیلند (و با آه و ناله حسرت) گویند: پروردگارا، اینک (عذاب تو را) به چشم دیدیم و (سخن رسولانت را) به گوش گرفتیم، پس ما را (به دنیا) باز گردان تا صالح و نیکوکار شویم که اکنون (وعده تو را) به چشم یقین مشاهده کردیم!.اگر قراربود با توبه کردن درآخرت کار تمام شود چرا مجرمان تقاضای بازگشت به دنیا (امری محال) را دارند؟رابعاً اگر با توبه کردن درقیامت کار تمام می شود خوب همه مجرمین ودوزخیان توبه می کنند وجهنم خدا خالی می ماند یعنی خدا جهنم را بیهوده خلق کرده است.خامساً خداوند میفرماید من(ممکن است) گناهان دیگر راببخشم اما شرک را اصلاً نمی بخشم”.إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرى‌ إِثْماً عَظِيماً”محققاً خدا گناه شرک را نخواهد بخشید و سوای شرک را برای هر که خواهد می‌بخشد، و هر کس که شرک به خدا آورد به دروغی که بافته گناهی بزرگ مرتکب شده است.حال چطور آقای آقامیری میگوید اگر فرعون در آخرت توبه کند بخشیده می شود؟تکلیف آنهمه ظلم و حق کشی و علو وطغیان وظلم چه می شود.و…دلایل عقلی ومستندات قرآنی و نقلی بسیار زیادی در رد نظر آقامیری وجود دارد که بخاطر جلوگیری از اطاله(بیش از این) کلام از ارائه آنها معذورم وصرف نظر کردم.

  5. حرف شما کاملا درسته و حرف دکتر هم درست بود. بحث ایشون در باب مسئله خوف و رجاء بود که گفتند برای بیان دین به آدم‌ها نباید کفه خوف از رجا سنگینتر باشه و همین طور بالعکس. البته بستگی به خود طرف مقابل هم داره. اگر فر روبه روی ما طوری به بخشندگی خدا قائل بود که از عقوبت ترسی نداشت باید قوه قهریه خدا رو براش بُلد کرد و اگر هم کسی اونقدر از خدا می‌ترسید طوری که میلی به عبادتش نداشت یا دچار ذلت نفس شده بود باید از عطوفت خدا بیشتر براش گفت که اون تصویر یک جانبه و صفر و صدی براش کمرنگ شه و خدای واقعی رو بشناسه.

  6. حرف شما کاملا درسته و حرف دکتر هم درست بود. بحث ایشون در باب مسئله خوف و رجاء بود که گفتند برای بیان دین به آدم‌ها نباید کفه خوف از رجا سنگینتر باشه و همین طور بالعکس. البته بستگی به خود طرف مقابل هم داره. اگر فر روبه روی ما طوری به بخشندگی خدا قائل بود که از عقوبت ترسی نداشت باید قوه قهریه خدا رو براش بُلد کرد و اگر هم کسی اونقدر از خدا می‌ترسید طوری که میلی به عبادتش نداشت یا دچار ذلت نفس شده بود باید از عطوفت خدا بیشتر براش گفت که اون تصویر یک جانبه و صفر و صدی براش کمرنگ شه و خدای واقعی رو بشناسه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا