خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مردم باید به انتخاب‌های غلط خود پی ببرند»

حجت‌الاسلام نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امام خمینی (ره) به دلیل رای مردم به بنی صدر، وی را عزل نکرد تا مردم متوجه اشتباه خود شوند و در نهایت مجلس به بی‌کفایتی او رای دادند، مقام معظم رهبری نیز همین رویه را دنبال می‌کنند، چرا که باید به انتخاب مردم احترام گذاشت و خود باید به انتخاب‌های غلط خویش پی ببرند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام ۳۰ خردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به تفسیر آیه ۴ سوره صف، اظهار کرد: خداوند افرادی را که عمر خود را در راه جهاد صرف کنند و در این مسیر خود را به حد اعتلا برسانند، دوست دارد و هرکدام از ما باید برای محبوب خدا شدن تلاش کنیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح جامعه از گناه، فساد، تقویت اقتصاد، تولید، دور کردن جامعه از زشتی‌ها، تلاش برای وحدت و پرهیز از تفرقه را از مصادیق جهاد فی سبیل الله برشمرد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با گرامی‌داشت شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، بیان کرد: این شهید الگوی تمام عیار برای جامعه علمی، دانشمندان و دانشگاهیان بوده و جهاد در راه خدا تنها غایت امثال چمران‌ها است.

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه تولید علم توحیدی و نه علم لیبرالی و مادی‌گرایی سرلوحه اساتید قرار گیرد، افزود: این شخصیت در مسیر یک شاکله تمام عیار فکری حرکت می‌کرد، وزیر دفاع در دولت موقت بود و با نظر حضرت امام (ره) در این وزارتخانه ادامه مسیر داده و با نقش‌آفرینی در جبهه‌های مختلف نمره بالایی را کسب کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز اصناف، مصادف با اول تیرماه، سلامت در صنوف مختلف و درست حرکت کردن در مرز دین و پاکی‌ها را رویه سازنده‌ای دانست که اصناف باید عنایت بیشتری نسبت به آن داشته باشند و اضافه کرد: در عرصه عدالت و نیازمندی‌های مردم اصناف نقش‌آفرینی خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به واقعه اعلام مجلس به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر که همزمان با اول تیرماه بود، گفت: امام خمینی (ره) به دلیل رای مردم به بنی صدر، وی را عزل نکرد تا مردم متوجه اشتباه خود شوند و در نهایت مجلس به بی‌کفایتی او رای دادند، مقام معظم رهبری نیز همین رویه را دنبال می‌کنند، چرا که باید به انتخاب مردم احترام گذاشت و خود باید به انتخاب‌های غلط خویش پی ببرند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مسئله تبلیغ یکی از ضرورت‌های نظام است، اظهار کرد: اول تیرماه سالروز صدور حکم امام (ره) مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی است و این روز را روز اطلاع‌رسانی دینی نامیده‌اند.

نکونام با تاکید بر اینکه همگان می‌توانند در عرصه تبلیغ قدم بردارند، اضافه کرد: همه مردم ملزم به امر به معروف و نهی از منکر هستند، خوبی‌ها را منتشر کرده و از بدی‌ها نهی کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سالروز تاسیس رادیو معارف، گفت: هرکس از رادیو معارف محروم و غافل باشد، خاسر بوده و این رادیو به سهولت در اختیار ما است و می‌توانیم از برنامه‌های پرمحتوای آن استفاده کنیم.

وی به اول ذی‌القعده و میلاد مسعود حضرت معصومه (س) اشاره کرد و افزود: ایشان الگوی عفاف، پاکدامنی و حجاب به معنای راستین کلمه است، دختران با غیرت ما با افتخار حجاب را پذیرفته‌اند اما متاسفانه یک عده بد عمل کرده با دامن زدن به بدحجابی‌ها در مراکز گردشگری و قایقرانی مفاسد را رونق داده و دل جوانان و مومنان را به درد می‌آورند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه دشمن به دنبال افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، نیروهای نظامی و مردم به نوبه خود نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به عباره الاخری…براستی معتقدید مردم باید به انتخاب غلط خود پی ببرند؟؟؟؟حقیقتا معتقدید؟؟انصافا معتقدید؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا