خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش روزانه ابتلا به کرونا به ۱۵۰هزار نفر

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه  ۱۵۰ هزار نفر مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در یک روز گزارش شده است، گفت: این تعداد، بیشترین شمار ابتلایان روزانه از زمان شیوع این بیماری است.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، “تدروس آدهانوم” مدیر کل سازمان بهداشت جهانی روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: با شروع کاهش محدودیت‌ها و رفت‌ و آمدها ناشی از شیوع ویروس کرونا، جهان وارد مرحله جدید و خطرناکی از شیوع این بیماری شده است.

وی اظهار داشت: بسیاری از مردم از ماندن در خانه خسته شده‌اند و کشورها می‌خواهند جامعه و اقتصاد خود را [پس از اعمال محدودیت‌ها] دوباره بازگشایی کنند.

آدهانوم ادامه داد: اما با این شرایط، ویروس به سرعت در حال شیوع است و همچنان کشنده است و همچنان اکثر مردم در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند.

وی با بیان این‌که اقدامات محدودکننده همچنان برای توقف شیوع ویروس کرونا ضروری است، افزود: اقداماتی مانند فاصله اجتماعی، پوشیدن دستکش و شستن دست‌ها همچنان مهم است.

آدهانوم با اشاره این که حدود نیمی از موارد تازه گزارش شده از ابتلا به کرونا ساکن آمریکای شمالی و جنوبی بوده خاطرنشان کرد: شماری زیادی از مبتلایان نیز در آسیای جنوبی و خاورمیانه مشاهده شده است.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: تأثیر اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از شیوع کرونا برای پناهندگان  که بیش از ۸۰ درصد آنان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند، بسیار دشوار خواهد بود.

آدهانوم در پایان گفت: ما یک وظیفه مشترک داریم که از هیچ تلاشی برای پیشگیری، شناسایی ابتلا به ویروس کووید-۱۹ که در حال گسترش میان پناهجویان در بیمارستان‌هاست دریغ نکنیم.

براساس جدیدترین گزارش، تاکنون کرونا جان ۴۵۰ هزار و ۳۸۶ نفر را در ۱۹۶ کشور گرفته و در این مدت بیش از هشت میلیون و ۴۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر نیز به این بیماری ویروسی مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا