خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رشد ۱۴۲ درصدی آمار متوفیان ناشی از الکل

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در سال ۹۸ متوفیان ناشی از الکل را داشتیم که  ۶۲۷ مورد  بود و نسبت به سال‌های گذشته ۱۴۲ درصد رشد را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا مسجدی آرانی در نشست خبری امروز خود گفت: در حوزه قصور پزشکی ۹۸۸۴ پرونده داشتیم که تعداد ۴۰۰۱ محکومین و  ۵۲۸۳ تبرئه  را داشتیم.

وی افزود: بیش از  ۱۲ هزار پرونده برای سقط داشتیم که ۲.۶ کاهش داشتیم. دادستان کل ماموریت یافته که جلسه ای با وزارت بهداشت و سازمان پزشکی و … داشته باشیم و آمار رشد سقط های جنایی  بررسی شود.

مسجدی آرانی افزود: در حوزه اخلال جنسیتی در سال گذشته ۵۸۰ پرونده بوده که  ۴۰۰ پرونده مربوط به  خانم‌ها بوده و تغییر جنسیت در خانم‌ها افزایش یافته و ۱۰۳ مورد آن تایید شده است و ۱۸۰ پرونده مربوط به آقایان که ۵۶ مورد آن تایید شده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی افزود: در سال ۹۸ متوفیان ناشی از الکل را داشتیم که  ۶۲۷ مورد در سال گذشته بود و نسبت به سال‌های گذشته ۱۴۲ درصد رشد را شاهد بودیم.

۸۵ هزار و ۴۲۰ مورد همسر آزاری در سال گذشته گزارش شد. داد زدن، فحش دادن، انداختن بار زندگی روی دوش همسر، حصار کشیدن دور همسر، تحقیر، بداخلاقی و انعطاف ناپذیری و علل فرهنگی و فقر فرهنگی از جمله مصادیق همسر آزاری است.

وی افزود: در حوزه کودک آزاری نیز ۲۴۸۸ پرونده با رشد ۱۲/۵ درصدی داشتیم و  عوامل مهم کودک آزاری ناشی از وضعیت خود کودک، پیش فعالی، نامشروع بودن کودک، مشکلات اقتصادی، عدم دسترسی به بهداشت و آموزش، عریان پوشی است. عریان پوشی زمینه کودک آزاری را افزایش می‌دهد. مشکلات محیط‌های آموزشی و انتظارات بیش از حد از کودک و همچنین اشتغال مادر در این مسائل تأثیرگذار است. شایع‌ترین نوع کودک آزاری غفلت است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به تصادفات  گفت: رشد منفی ۵/۶ درصدی را در این زمینه داشتیم که امیدواریم ادامه داشته باشد. همچنین ۲۸ هزار و ۲۰۸ مورد حادثه کار را در سال گذشته داشتیم. همچنین ۱۸۵۴ مورد سوختگی و ۱۲۷۵ مورد فوتی ناشی از غرق شدگی را داشتیم.

وی افزود: ۱۶ هزار و ۹۴۶ مورد فوت ناشی از تصادفات داشتیم که  ۱۱ هزار و ۸۵ مورد فوتی برون شهری داشتیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت:  تهران، فارس و البرز بیشترین تعداد پرونده قصور و  پزشکی و ایلام، لرستان و هرمزگان کمترین میزان قصور پزشکی را داشتند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: راه اندازی بانک ژنتیک و سند پژوهشی از جمله اقدامات ما بوده است و حدود ۲ میلیون پرونده‌ قضایی به سازمان ما ارجاع شد و از این میان ۹۰ درصد مربوط به معاینات بود و حدود ۳۳ درصد مربوط به ادعای نزاع، ۲۰ درصد حوادث رانندگی و ۲۰ درصد معاینات مجدد بوده است.  در فصل تابستان بیشترین آمار با ۲۹ درصد و در فصل بهار ۲۵ درصد، پاییز ۲۴ درصد و زمستان ۲۰ درصد بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره آمار خودکشی اعم از قرص و گازگرفتگی  نسبت به سال ۹۷ و ۹۸ گفت:  خودکشی در سال ۹۸  ، ۵۱۴۳ بوده که نسبت به سال ۹۷، ۸ دهم درصد رشد داشته است.  ۱۵۱۷ زن و ۳۶۲۳ مورد مرد بوده است و استان کهگیلویه و ایلام و کرمانشاه بیشترین آمار و کمترین آمار مربوط به خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان بوده است.  بیشترین روش خودکشی  حلق آویزی بوده است و استفاده از سموم ۲۱ و ۸ درصد بوده است. بیشترین سن خودکشی  ۳۰ تا ۳۹ سال بوده و بعد از ان سن  ۱۸ تا ۲۴ سال بوده است. میزان تحصیلات  راهنمایی و دیپلم و دانشگاه و بعد ابتدایی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا