خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«علت مرگ خرس‌ها در شرق سمنان بررسی شود»

رئیس کل دادگستری استان سمنان در راستای حفظ حقوق عامه، دادستان عمومی و انقلاب شاهرود را مامور به بررسی علل تلف‌شدن ۲ گونه خرس در منطقه مجن کرد.

به گزارش پیام گوی سمنان به نقل از ایرانا، رئیس کل دادگستری استان سمنان روز سه شنبه با اشاره به تصاویر و ویدئوهای منتشره در فضای مجازی درباره زنده‌گیری و انتقال ۲ گونه خرس در منطقه مجن شهرستان شاهرود، گفت: طی چند روز گذشته تصاویر و اخباری از نحوه زنده‌گیری و انتقال ۲ گونه خرس منتشر شد که دستگاه قضایی استان، رسیدگی به این موضوع را در دستورکار قرار داد.

محمدجعفر عبدالهی افزود: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود موظف است با دعوت از ماموران حفاظت محیط زیست مربوطه، ضمن بررسی مدارک و مستندات اعم از وضعیت جسمی خرس‌ها، صحت عمل و میزان امکانات ضروری جهت بیهوشی و تجهیزات لازم و مکان مناسب برای انتقال گونه‌های حیات‌وحش آسیب‌دیده را بررسی و چنانچه سهل‌انگاری پیش آمده باشد، برخورد قانونی کند.

او تاکید کرد: با توجه به نزدیک‌شدن به ایام فصول سرد سال و کمبود منابع موادغذایی برای گونه‌های وحشی و احتمال تعرض به زمین و باغ‌های اهالی منطقه، با مشارکت نهادهای مربوطه، تدبیری اتخاذ شود تا علاوه بر اینکه صدمه‌ انسانی به وجود نیاید، حفاظت و صیانت از آن گونه‌های جانوری نیز به‌درستی محقق شود.

«علت مرگ خرس‌ ها در شرق سمنان بررسی شود»
«علت مرگ خرس‌ ها در شرق سمنان بررسی شود»

او ادامه داد: همچنین مسیرهای تردد گونه‌های وحشی در آن حوزه قضایی که محل عبور وسایل نقلیه است، شناسایی و به علائم هشداردهنده مجهز شود.

عبدالهی با اشاره به دومین مرحله از ورود دستگاه قضایی به حفظ گونه‌های حیات وحش در شرق استان سمنان افزود: سعی می‌شود با ورود قانونی علاوه بر پیگیری مطالبات افکار عمومی، از تلف شدن گونه‌های حیات وحش در معرض آسیب و انقراض جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان با توصیه به فعالان فضای مجازی خاطرنشان کرد: بیان مطالبات‌عمومی باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر رعایت اخلاق حرفه‌ای، باعث حفظ آرامش و تنویر افکار عمومی شود تا ضمن شناسایی زمینه‌های بستر ارتکاب اعمال مجرمانه، زمینه پیگیری قانونی در رابطه با افراد خاطی را فراهم کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا