خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه مستعفی ساوه: جلوی پرونده‌سازی‌ها گرفته شود

حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه ساوه گفت: یک عده افراد مغرض و دغل‌باز خود را نماینده افکار عمومی می‌دانند و درصدد حذف رقیبان خود بر می‌آیند و برای دستیابی به اهداف خود دست به پرونده‌سازی دروغین می‌زنند. رسانه‌ها باید کمک کنند فضای جامعه از چنین رویکردهایی پاک شود. باید جلوی پرونده‌سازی‌های مغرضانه و برچسب‌زنی‌ها گرفته شود. باید ریشه افرادی که اجازه نمی‌دهند از ظرفیت و توانمندی افراد شایسته در جامعه استفاده ‌شود را خشکاند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در نشستی با خبرنگاران به نقش فرهنگی رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از معضلات جامعه به مسائل فرهنگی برمی‌گردد و با ارتقای شاخص‌های فرهنگی هزینه‌های نظام و دستگاه های قضایی و انتظامی کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در جلوگیری از قانون گریزی در جامعه داشته باشند، اظهار کرد: جلوگیری از قانون گریزی موجب بهبود رفتار جامعه می‌شود و رسانه‌ها می‌توانند با تبیین شاخص‌ها و حفظ حقوق عامه در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و ترویج عدالت و پاکدستی نقش تاثیرگذاری داشته باشند. در عزل و نصب‌ها به جای تعصبات قومی و قبیله‌ای باید فاکتورهای لازم در شایسته سالاری مطرح باشد.

خطیب جمعه ساوه با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید تریبون افکار عمومی باشند، گفت: متاسفانه در شهرستان ساوه یک عده افراد مغرض و دغل‌باز خود را نماینده افکار عمومی می‌دانند و درصدد حذف رقیبان خود بر می‌آیند و برای دستیابی به اهداف خود دست به پرونده‌سازی دروغین می‌زنند. رسانه‌ها باید کمک کنند فضای جامعه از چنین رویکردهایی پاک شود. باید جلوی پرونده‌سازی‌های مغرضانه و برچسب‌زنی‌ها گرفته شود. باید ریشه افرادی که اجازه نمی‌دهند از ظرفیت و توانمندی افراد شایسته در جامعه استفاده ‌شود را خشکاند.

وی با تاکید بر اینکه باید عامل مهاجرت نخبگان را شناسایی کرد و درصدد بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان بود، اظهار کرد: جلوی خطاها و انحرافات با نقد سازنده رسانه‌ها گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها ابزار توسعه و پیشرفت جامعه هستند، گفت: خبرنگاران باید تکیه‌گاه مردم باشند. باید بلندگوی مردم و نظام باشید نه شخص و جناح خاصی چرا که این امر آسیب‌زاست. نباید از رسانه‌ها به عنوان بلندگوی شخص یا جریانی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نباید وامدار فرد یا جناحی باشند، اظهار کرد: باید در مسائل کلان شهر، وحدت و انسجام وجود داشته باشد و مطالبه‌گر باشید، چرا که رسانه‌ها ابزار پیشرفت و توسعه شهرستان هستند.

وی تلاش برای انعکاس مطالبات مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهری که ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور دارد متاسفانه یک اردوگاه فرهنگی و تفریحی ندارد. بعد از ۴۲ سال قرار است در این شهر سینما احداث شود و این نشان از ضعف زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی و تفریحی در این شهرستان دارد. همصدایی و وحدت ملی موجب برجسته شدن کمبودها و رصد نیازها و مطالبات مردم خواهد شد.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه در مسیر پیشرفت شهرستان ساوه بر طبل اختلافات نکوبید، گفت: مرحوم موحدی ساوجی نماینده فقید ساوه شخصیتی در تراز ملی و مرحوم مطهری امام جمعه دانشمند این شهرستان بودند که در سال های گذشته اختلاف این دو موجب آسیب دیدن شهرستان ساوه شده بود و نباید چنین اختلافاتی در این شهرستان تکرار شود.

وی با اشاره به استعفای خود از امامت جمعه این شهرستان طی روزهای اخیر گفت: علت استعفای من جلوگیری از تکرار اختلافات در این شهرستان است و نخواستم به خاطر اختلافات عده ای با اینجانب، شهروندان ساوجی آسیب دیده و متضرر شوند. باید خیرخواه شهر و مردم باشیم تا رضایت خدا را جلب کنیم. رسانه ها باید ریشه تفرقه‌ها را شناسایی کرده و درصدد رفع آن باشند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه از تلاش‌های رسانه‌ها در اطلاع رسانی اخبار مربوط به بیماری کرونا و نیز رزمایش کمک مومنانه تقدیر کرد.

در این نشست برخی مدیران رسانه و خبرنگاران به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا