خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در باره‌ی سخنان جدید آقای خاتمی

سیدمحمدعلی ابطحی، رییس دفتر سیدمحمد خاتمی در دولت اصلاحات، در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی «سخنان جدید آقای خاتمی» نوشت:

مدت‌هاست درادبیات رایج سیاسی بد اخلاقی موج می‌زند.

سخنان جدید آقای خاتمی اصلاح کاربری ادبیات سیاسی و هشدار اخلاقی و سیاسی در استفاده از تعابیر نفرت آفرین نسبت به معترضین بود.

به عنوان اصلاح طلب معتقدم که جریان اصلاح طلبی با حرکت‌های خیابانی، تخریب و آتش زدن اموال عمومی سازگاری ندارد و جریان اصلاح طلب یک جریان انقلاب‌گر نیست. اما ادبیات سخن گفتن با معترضان و مخالفان نباید خشونت و نفرت جدید بیافریند.

اگر به آرشیو مراجعه کنید آقای خاتمی در سخنانش در روز تحلیف در مجلس شورای اسلامی با صدای بلند خطبه حضرت امیر را خواند که با زبانی که با جباران صحبت می‌کنید با من حرف نزنید. و از قول حضرت علی ادامه داد: لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّةٌ لاَ یؤْخَذُ لِلضَّعِیفِ فی‌ها حَقُّهُ مِنَ الْقَوِی غَیرَ مُتَتَعْتِع. یعنی امتی که ضعیف نتواند حقش را بدون لکنت زبان از قوی بگیرد مورد تقدس قرار ندارد. این سخنان از زبان آقای خاتمی در روز اول رسمی شدن ریاست جمهوری‌اش جوهر اصلاحات بود.

صدای اعتراض باید شنیده شود و مهمتر معترض ومنتقد باید مورد حرمت ونه اهانت قرار گیرد. این روح تاکیدی است که در سخنان مستقیم آقای خاتمی در حوادث اخیر مطرح شد.

شاید کسی این روش را راه حل نداند اما اصلاح طلبی دارای این مفهوم است.

جریاناتی مانند اصولگرایی و جبهه پایداری می‌خواهند بر این موج سوار شوند تا این اعتراضات را به یک حرکت داخلی و مخالفت با دولت و سلب اعتماد به اصلاح طلبان تبدیل کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. راستش متعجب شدم که خاتمی اصلا حرف زده. اگر دقت کنید میبینید ایشون حتی از عارف هم ساکت تره و اصلاح طلبیش محدود شده به دعوت به تَکرار در ایام انتخابات و دیگر هیچ.

    6
    6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا