خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیوگرافی سیامک انصاری

فرارو نوشت:

سیامک انصاری، هنرپیشه و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است که فعالیت هنری خود را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۷۳ و با بازی در سریال «دیدار» آغاز کرد و سپس با ایفای نقش در مجموعه‌های طنز مهران مدیری از جمله «پاورچین»، «نقطه چین» و «قهوه تلخ»، به اوج شهرت رسید. 

سیامک انصاری متولد دوازدهم مرداد ماه ۱۳۴۷ در شهر تهران، هنرپیشه و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است که فعالیت هنری خود را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۷۳ و با بازی در سریال «دیدار» آغاز کرد و سپس با ایفای نقش در مجموعه‌های طنز مهران مدیری از جمله «پاورچین»، «نقطه چین» و «قهوه تلخ»، به اوج شهرت رسید. سیامک انصاری که اغلب با نقش‌های کمدی در مجموعه تلویزیونی شناخته می‌شود، علاوه بر تلویزیون در عرصه سینما و تئاتر نیز فعال است و سابقه کارگردانی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

زندگی و ورود به دنیای بازیگری

سیامک انصاری در سال ۱۳۴۷ و در خانواده‌ای هفت نفره در خیابان بهار تهران چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در همان محله زندگی خود به اتمام رساند و با هنرمندانی همچون پیمان معادی و علیرضا عصار در یک مدرسه درس خواند. پس از اتمام تحصیلات دبیرستان خود در رشته نمایش و تلویزیون وارد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز شد و موفق به کسب مدرک کارشناسی شد. سیامک انصاری از همان دوران دانشجویی به فعالیت در زمینه بازیگری پرداخت و در تئاتر و فیلم‌های کوتاه تجربیات متعددی را کسب کرد. با پایان تحصیلات خود فعالیت‌های هنری خود را ادامه داد و در ابتدا در یک سکانس فیلم جلوی دوربین رفت تا اینکه به طور رسمی از سال ۱۳۷۳ و با ایفای نقش در سریال «دیدار» وارد قاب تلویزیون شد. اندکی بعد در فیلم سینمایی و سپس نسخه سریال «سفر به چزابه» به کارگردانی رسول ملاقلی پور حضور یافت و بدین ترتیب پا به عرصه سینما نیز گذاشت.

فعالیت‌های هنری

سیامک انصاری پس از همکاری با رسول ملاقلی پور در فیلم و سریال سفر به چزابه در سال ۱۳۷۴، در دهه ۷۰ در دو فیلم دیگر این کارگردان یعنی «کمکم کن» (۱۳۷۷) و «نسل سوخته» (۱۳۷۸) نیز حضور یافت، اما بیشتر نقش آفرینی‌های او در این دهه مربوط به تلویزیون بود. وی در این مدت در مجموعه‌های مختلفی همچون «جمعه بازار»، «هتل»، «عید اومد، بهار اومد»، «روزگار جوانی»، «گل‌های ۷۷»، «ورثه آقای نیکبخت» و «زائر»، بازی کرد که اغلب آن‌ها در محتوایی طنز داشت و به همین دلیل سیامک انصاری به گونه‌ای تجربه‌های لازم به عنوان یک کمدین را کسب کرد. سیامک انصاری در سال ۱۳۷۷ در جریان ضبط یک سریال با مهران مدیری آشنا شد و همین امر زمینه شهرت وی در عرصه بازیگری و کمدی را فراهم کرد. مهران مدیری در ابتدا برای سریال پاورچین در سال ۱۳۸۱ از سیامک انصاری برای بازیگری دعوت کرد و سپس این همکاری در مجموعه‌های طنز دیگری همچون «نقطه چین» (۱۳۸۲) و «جایزه بزرگ» (۱۳۸۴) ادامه یافت تا اینکه با مجموعه «شب‌های برره»، به شهرت قابل توجهی دست یافت. با این حال سیامک انصاری در مجموعه طنز «قهوه تلخ» مهران مدیری در سال ۱۳۸۹ بود که با ایفای نقش «نیما زند کریمی» به عنوان شخصیت اصلی داستان به اوج شهرت رسید. در دهه ۹۰ سیامک انصاری کماکان همکاری خود با مهران مدیری در مجموعه‌های طنز تلویزیونی همچون «در حاشیه»، «در حاشیه ۲» و «دورهمی» را ادامه داد، اما در این دهه، برخلاف دهه قبل حضور فعال تری در سینما داشت. از جمله مهمترین فیلم‌های سینمایی سیامک انصاری در دهه ۹۰ می‌توان به «دراکولا»، «۵۰ کیلو آلبالو»، «ساعت ۵ عصر»، «خرگیوش»، «بمب؛ یک عاشقانه»، «زهرمار» و «روشن» اشاره کرد.

دیگر فعالیت‌های هنری

سیامک انصاری در کنار بازیگری، تجربه کارگردانی را نیز در کارنامه خود دارد و تاکنون مجموعه تلویزیونی «فضانوردان» را با همکاری پیمان قاسم خانی و مجموعه «صفر ۲۱» را با همکاری سید جواد رضویان، کارگردانی کرده است. علاوه بر این سیامک انصاری تجربه دستیاری کارگردان در کنار کارگردانانی همچون رسول ملاقلی پور و مرضیه برومند را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا