خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جستجو برای مفقودین شناور بهبهان متوقف شد

نادر پسنده، مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توقف عملیات جستجو و نجات برای مفقودین شناور بهبهان خبر داد و گفت: امید چندانی برای زنده ماندن آنها وجود ندارد و با وجود اینکه ۹ روز جستجو را ادامه دادیم، همچنان منتظر اخباری هستیم که در صورت دریافت آن، عملیات را دوباره از سر می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، بامداد ۱۶ خرداد امسال خبری مبنی بر غرق شدن کشتی باری بهبهان که بندر خرمشهر را با حدود ۸۰۰ تن سرامیک به بندر ام‌القصر عراق ترک می‌کرد، منتشر شد. تقریبا از همان روز عملیات جستجو برای نجات خدمه این کشتی در محل سانجه، یعنی نزدیک آبهای عراقی و منطقه خورعبدلله آغاز شد اما نهایتاً، از هفت خدمه کشتی چهار نفر نجات پیدا کرده و به کشور بازگشتند. یکی از آنها جان خود را از دست داد و دو خدمه دیگر مفقود شدند.

اکنون درباره آخرین وضعیت عملیات جستجو و نجات برای مفقودین شناور بهبهان، مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی – در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باوجود آنکه در همه کشورهای دنیا عملیات جستجو و نجات حداکثر سه روز انجام می‌شود، ما این عملیات را ۹ روز و تا پایان روز شنبه (۲۴ خرداد) ادامه دادیم اما اثری از آنها پیدا نکردیم.

وی با اشاره به توقف عملیات جستجو و نجات مفقودین افزود: با این وجود همچنان منتظر دریافت اخبار جدیدی هستیم تا مجددا عملیات خود را آغاز کنیم اما به نظر نمی‌رسد امیدی برای زنده ماندن آنها وجود داشته باشد، چراکه اگر آنها در آبهای منطقه باشند تاکنون نمی‌توانستند دوام بیاورند و اگر در خشکی بودند تا کنون خبری از آنها به ما رسیده بود.

پسنده ادامه داد: به همه شناورهای عبوری منطقه اعلام کردیم در صورت دیدن آثاری از مفقودین روی آب به ما خبر دادند. همچنین با کشورهای منطقه هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. اما بیش از این نمی‌توانستیم عملیات جستجو را ادامه دهیم.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به اینکه آیا با خانواده مفقودین شناور ارتباطی گرفته‌اید تا گزارشی از احتمال تماس آنها با خانواده دریافت کرده باشند؟ اعلام کرد: مالک کشتی با خانواده مفقودین ارتباط دارد اما تاکنون هیچ گزارش دال بر زنده ماندن آن‌ها و نجاتشان نداشتیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا