خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در جلسه‌ی امروز قالیباف با سفیر روسیه چه گذشت؟

«محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر فدراتیو روسیه در جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت همکاری‌های همه جانبه و به ویژه توسعه مناسبات اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر روسیه که بعد از ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد، با قدردانی از موضع  اصولی روسیه نسبت به ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی اتمی گفت: بی‌تردید همکاری پارلمانی دومای روسیه با مجلس شورای اسلامی در حوزه مباحث اقتصادی با سرعت و دقت بیشتری تداوم یابد و این مهم در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
وی افزود:  ادعاهای مطرح شده در قطعنامه آژانس قانونی نیست و روسیه نیز در این مورد موضع قاطعی داشت.

قالیباف در ادامه با اشاره به اهمیت تمرکز بر وضعیت سوریه از رایزنی های مشترک ایران و روسیه ابراز خرسندی کرد و افزود: حل موضوع سوریه صرفا راه حل سیاسی دارد و برگزاری نشست سه‌جانبه مجازی و یا حضوری سران ایران، روسیه و ترکیه به تحقق آن کمک موثری خواهد کرد.

رییس قوه مقننه همچنین بر ضرورت برگزاری نشست‌های بعدی کمیسیون عالی مشترک همکاری های دوما و مجلس شورای اسلامی و پیگیری مباحث اقتصادی از طریق کمیته های متعدد آن  تأکید کرد.

در جریان این دیدار، سفیر روسیه پیام تبریک روسای مجالس دوما و سنای این کشور را به قالیباف تقدیم کرد.

لوان جاگاریان همچنین ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این افتخار بزرگی است که به عنوان اولین مهمان خارجی خدمت جنابعالی رسیدم و امیدوارم همچون گذشته در آینده نیز روابط دوجانبه بین کشور دوست ایران و روسیه بیش از پیش ارتقاء یابد که این به نفع هر دو کشور است و پارلمان‌های ایران و روسیه نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی یادآور شد: ما همکاری دوجانبه بین دومای روسیه و مجلس شورای اسلامی را مهم می‌دانیم و امیدواریم در آینده این نوع همکاری ها ادامه داشته باشد.

سفیر روسیه در ایران با بیان اینکه ادعاهای ضد ایرانی مطرح شده در آژانس بین‌المللی اتمی و شورای حکام خلاف قانون بوده است، تأکید کرد: حمایت از ایران توسط روسیه و کشور دوست چین در این حوزه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا