خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعمال محدودیت ها برای فرزانه قره حسنلو به دلیل تبریک گفتن سال نو از زندان

محسن بیات، وکیل فرزانه قره‌حسنلو، از متهمان پرونده موسوم به «پرونده عجمیان» که ایام تبعید خود در زندان مشهد را سپری می‌کند، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت موکلش اظهار کرد: «درحال حاضر خانم قره‌حسنلو با نظر دادیار ناظر بر زندان و شورای تصمیم‌گیری زندان، به ۲ هفته ممنوعیت تماس و ۳ ماه ممنوعیت ملاقات محکوم شده است. دلیل این موضوع نیز تماس تلفنی او و پیام صوتی‌اش برای تبریک فرارسیدن سال جدید است. خواسته ما آن است که مقامات قضائی از این طریق متوجه این تصمیم ناصحیح اخذ شده قرار بگیرند و در راستای رفع آن و احقاق حقوق موکل، اقدام کنند.»

او درباره وضعیت سلامت موکل خود نیز بیان کرد: «در دی ماه سال گذشته بود که پس از انجام آزمایشاتی نظیر ماموگرافی و دیگر آزمایش‌های تشخیصی، مشخص شد که در سینه خانم‌قره‌حسنلو، توده‌ای مشکوک به سرطان وجود دارد. پس از انجام آزمایشات نهایی، مشخص شد که این توده سرطانی است و هرچه زودتر باید تخلیه شود. ۲۰ دی، خانم قره‌حسنلو با حضور ماموران زندان، به بیمارستانی در مشهد منتقل و ۳ روز در این بیمارستان بستری شد. او پس از انجام عمل جراحی، علی رغم نظر صریح پزشکی قانونی، به زندان منتقل شد.»

این وکیل دادگستری با بیان اینکه «پزشکی قانونی برای خانم قره‌حسنلو ۲ ماه مرخصی و طی روند درمانی خارج از زندان را تعیین کرده بود»، گفت: «متاسفانه نظریه پزشکی قانونی مورد توجه قرار نگرفت و آنقدر مکاتبات میان مشهد و کرج به طول انجامید و بهانه‌هایی چون عدم ارائه توضیحات کامل از سوی پزشکی قانونی گرفته شد که در نهایت، فرصت ۲ ماهه در نظر گرفته شده از سوی پزشکی قانونی منقضی شد و سپس اعلام کردند که با توجه به منقضی شدن این مهلت، دیگر نیازی به اعزام به مرخصی وجود ندارد.»

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ننگ جامعه پزشکی که در زمان شهادت جوان ایرانی، نه تنها به وظیفه پزشکی خود بلکه به حداقل وظیفه انسانی خود عمل نکرد و با گرفتن فیلم و لگد زدن، ذات ضد انسانی خود را نشان دد

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا