خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“فکری به حال علوم سیاسی کنید”

انجمن علوم سیاسی با انتقاد ازابلاغ سرفصل ها و دروس جدید رشته علوم سیاسی توقف موقت یکساله اجرای آن را خواستار شد .

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، درنامه ای که انجمن علوم سیاسی برای رییس جمهوری ارسال کرده، آمده است: آنچه به نام اصلاح عناوین و سرفصل های رشته علوم سیاسی تاکنون انجام شده بدون مشارکت و تایید اعضای هیات علمی گروه های علوم سیاسی و نهادهای مرجع و معتبر علمی حوزه علم و سیاست بوده و از آسیب ها ، تنگناها، نواقص و خلاء های جدی برخوردار است .

در ادامه نامه خطاب به دکتر حسن روحانی رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: چشم انداز اجرای سرفصل ها آسیب های جبران ناپذیری در رشته علوم سیاسی بر جای خواهد گذاشت .

همچنین این انجمن در نامه ای جداگانه به اعضای هیات علمی دانشکده های علوم سیاسی سراسر کشور خواسته است تا آنها از این درخواست حمایت کنند.

رونوشت این نامه نیز قرار است برای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در روزهای نخستین خردادماه امسال سرفصل ها و دروس جدید دوره کارشناسی رشته علوم سیاسی را ابلاغ کرد.

یادآور می شود : پس از آنکه سرفصل ها و دروس جدید رشته علوم سیاسی در کمیته علوم سیاسی شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و تصویب شد، این مساله در شورای تحول علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به تصویب رسید و برای اجرا در سال تحصیلی 93-94 به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

براین اساس 90 عنوان کتاب جدید در رشته علوم سیاسی به دانشجویان سال اولی دوره کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه های کشور تدریس می شود که ازجمله آنها می توان به ˈسیره نبویˈ، ˈقرآن و سیاستˈ و ˈادبیات سیاسی فارسیˈ اشاره کرد. همچنین به جای درس ˈنوسازی و توسعه سیاسیˈ، درس ˈتوسعه و پیشرفتˈ و برخی از مفاهیم مانند ˈمردمسالاری دینیˈ و ˈاقتصاد مقاومتیˈ تدریس خواهد شد.

سه سال پیش و در پی مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحول در علوم انسانی، شورای تحول علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل تشکیل شد.

این شورا دارای چهار کمیته تخصصی مطالعات سیاسی، مطالعات ایران، مطالعات اسلامی و مطالعات بین المللی می شود. به موازات فعالیت کار این چهار کمیته، دانشگاه علامه طباطبایی و پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی نیز به طور جداگانه طرح تحول در علوم سیاسی را دنبال کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا