خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پزشکیان ۱۴۰۰»: هیچ چیز معلوم نیست

مسعود پزشکیان می‌گوید تنها گفتمانی که می‌تواند دوباره مردم را به صندوق رای امیدوار کند و بازگرداند، حق و عدالت در عمل است. او همچنین در همین مورد تاکید می‌کند که ما ظلم می‌کنیم؛ گروه و جناح و قوم خویش خودمان را می‌بریم بالا و به مردم که می‌رسد می‌گوییم که دیگر جا نیست و تحمل کنید! خب اگر کار و اشتغال نیست برای من و شما هم نباشد.

نماینده‌ی مردم تبریز در مجلس یازدهم و نایب رئیس مجلس دهم، درباره‌ی انتخابات 1400 و اینکه آیا در آن حضور خواهد داشت نیز به سوال انصاف نیوز پاسخ داده و آن را رد نمی‌کند و می‌گوید که هیچ چیز معلوم نیست.

پزشکیان درباره‌ی اینکه چه گفتمانی ممکن است بعد از مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس، آنها را برای 1400 به پای صندوق رای بیاورد، به انصاف نیوز گفت: آنچه ممکن است چنین اراده‌ای در مردم ایجاد کند حق و عدالت است؛ نه در زبان، نه این شعارهایی که می‌دهیم، در عمل. تمام این حاکمان و تمام این آدم‌ها که می‌آیند دم از حق و عدالت می‌زنند ولی در واقعیت، وقتی به جامعه، مناطق، قومیت‌ها و زبان‌ها نگاه می‌کنیم، عدالت و انصاف را نمی‌بینیم. اگر ما براساس عدالت و انصاف با مردم برخورد کنیم می‌توانیم همه را جذب کنیم. عدالت سهم و حق هرکسی را خودش می‌دهد. ادعا می‌کنیم که ما بهتریم و در آمریکا ظلم هست، چون ما عدالت داریم و…، اما واقعیت چیز دیگری است. مقام معظم رهبری هم می‌گفت که «ما در عدالت گیر کرده‌ایم و نتوانستیم اجرا کنیم». اگر می‌خواهی رضایت مردم را جلب کنی با مردم بر اساس حق و عدالت و انصاف برخورد کن. انصاف نوعی عدالت است. این است که همان چیزی که خودت دوست داری را برای دیگران هم بخواهی. نمی‌شود من چیزی را برای دوست و قوم و خویش و گروه و دسته‌ام بخواهم اما برای دیگران نخواهم. این را من بارها در مجلس گفته‌ام که حضرت علی در نامه‌اش به مالک، خدا و مردم را یکطرف می‌گذارد و بعد مالک و قوم و خویش و گروهش را هم طرف دیگر می‌گذارد و می‌گوید بین این دوتا انصاف کن. هرچه را برای خودت و قوم و خویش و دار و دسته‌ات می‌خواهی برای خدا و مردم هم همان را بخواه. اگر نکنی ظلم کردی.

ما ظلم می‌کنیم؛ گروه و جناح و قوم خویش خودمان را می‌بریم بالا و به مردم که می‌رسد می‌گوییم که دیگر جا نیست و تحمل کنید! خب اگر کار و اشتغال نیست برای من و شما هم نباشد، برای او هم نباشد. این کارها ظلم است و ما الان خیلی وقت‌ها مرتکب چنین کارهایی می‌شویم. خیلی راحت می‌توانید ببینید که ما رفتارمان ظالمانه است.

او در مورد اینکه آیا اصلا دولت و جایگاه ریاست جمهوری می‌تواند نقش اصلاحی داشته باشد، گفت: من اعتقاد دارم همین قوانین را که در مجلس –در رابطه با سیستم داده‌ها و اطلاعات- هست، اگر دولت اجرا می‌کرد و کد پستی، کاداس، مالیات و ارتباط این داده‌ها به یکدیگر اجرا می‌شد، رانت، رشوه، قاچاق، زمین‌خواری، زیرمیزی، رومیزی و… همگی قابل کنترل بود.

این را که قانونا باید اجرا می‌کرد، سوال این است که چرا اجرا نکردند. قانونا مجری این مسئله دولت است و از آنطرف هم مقام معظم رهبری مدام تاکید می‌کند که با زمین‌خوارها مقابله کنید. چرا باید بگذاریم که زمین‌ها را بخورند و بعد قوه قضاییه تازه بیدار شود که ببیند خورده‌اند؟ برای اینکه داده نیست. برای اینکه اطلاعات آنلاین نیست و شما نمی‌توانید بروز ببینید. اگر بروز باشد، هم قوه قضاییه بموقع تصمیم می‌گیرد و هم دولت درست مدیریت می‌کند.

پزشکیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در انتخابات 1400 حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: هیچ چیز معلوم نیست.

کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ – مسعود پزشکیان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا