خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: معترضان از ارزش‌های ما متنفر هستند

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: معترضان از ارزش‌های ما تنفر دارند و آن‌ها از هر آنچه ما به عنوان آمریکایی به آن می‌بالیم، متنفر هستند. ما مقابل قلدری‌های جناح چپگرا سر خم نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ دونالد ترامپ ترامپ با اشاره به معترضانی که دوشنبه شب تلاش داشتند تا مجسمه اندرو جکسون، هفتمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را مقابل کاخ سفید به زیر بکشند و همچنین اقدام معترضان در سیاتل و تشکیل یک “منطقه خودمختار” به عنوان دلایلش برای ماندن در مقام ریاست جمهوری، به جای انتخاب جو بایدن دموکرات در انتخابات سوم نوامبر تاکید کرد.

او گفت: این رفتار یک جنبش سیاسی مسالمت‌آمیز نیست. این رفتار خودکامه‌ها و دیکتاتورها و مردمی است که به کشورشان علاقه ندارند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: معترضان از ارزش‌های ما تنفر دارند و آن‌ها از هر آنچه ما به عنوان آمریکایی به آن می‌بالیم، متنفر هستند. ما مقابل قلدری‌های جناح چپگرا سر خم نمی‌کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین بار دیگر از طرح رای‌گیری ایمیلی برای انتخابات نوامبر انتقاد کرد.

او خطاب به حاضران در فینیکس گفت: این‌ها جزو فاسدترین انتخابات در تاریخ این کشور خواهد بود. اگر رای‌گیری از طریق ایمیل در انتخابات‌های آتی آمریکا مجاز شود، چه کسی تمام این رای‌ها را خواهد گرفت؟ فکر کنید! اگر آمریکا در حین دو جنگ جهانی توانست انتخابات‌های عادی برگزار کند، پس دلیلی ندارد که فکر کنیم راهی برای برگزاری امن انتخابات، به صورت حضوری، در دوران کرونا وجود ندارد.

ترامپ در میان هواداران عمدتا بدون ماسک هم مدعی شد که دموکرات‌ها برای تعطیل نگاه داشتن این کشور در بحبوحه کرونا همچنان تلاش می‌کنند تا به اقتصاد پیش از انتخابات لطمه بزنند. او گفت: آن‌ها نهایت تلاششان را می‌کنند تا کشور را تعطیل و بسته نگاه دارند زیرا آن‌ها نمی‌خواهند اعداد و ارقام خوبی را ببینند. آمریکا شاهد رشد اقتصادی خوبی در نیمه دوم سال، پیش از انتخابات ۲۰۲۰ خواهد بود. آن‌ها نمی‌توانند کار زیادی در رابطه با آن انجام دهند.

ترامپ چندین بار حین صحبت‌هایش، ویروس کرونا را “طاعون” نامید و حتی لحظه‌ای مدعی شد که این ویروس در حال از بین رفتن است.

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به ویروس کرونا و “اقدام سریع و زودهنگام” خود برای ممنوع کردن سفرها از چین در آغاز فوریه به منظور پیشگیری از این بیماری گفت: ما قرار است قوی‌تر از قبل باشیم و قرار است این اتفاق خیلی زود رخ دهد. وضعیت بازار سهام در ۵۰ روز گذشته در بهترین حالت در طول تاریخ بوده است و ضمنا امروز هم دوباره بالا رفت. امیدوارم، این در دوران پایان این پاندمی باشد.

او همچنین از گزارش‌های خبری که تاکید دارند ایالات متحده بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان را دارد، انتقاد کرد. ترامپ گفت: زمانی که شما این همه تست انجام می‌دهید، موارد ابتلای بیشتری هم دارید! می‌خواهیم تست کرونا انجام شود. می‌خواهیم هر کاری کنیم، اما آن‌ها از آن برای بد نشان دادن ما استفاده می‌کنند.

دونالد ترامپ اندکی پیش از سخنرانی خود از بخشی از دیوار ساخته شده در امتداد مرز مکزیک در سن لویی آریزونا بازدید کرد. ترامپ همچنین روی پلاکی که نشان می‌داد ۲۰۰ مایل از دیوار ساخته شده است، امضا زد. وعده ساخت دیوار در مرز مکزیک جزو مواردی بود که ترامپ را سال ۲۰۱۶ به سمت کاخ سفید سوق داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به حاضران گفت که ویروس کرونا با اسامی بسیاری شناخته می‌شود از جمله “آنفلوانزا کونگ”؛ [این عبارت به عنوان عبارتی توهین‌آمیز مورد انتقاد قرار گرفت. این اسم به هنرهای رزمی چینی اشاره دارد].

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا