خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«زاویه دارها» باز کروبی را سر فتنه خواندند

با تغییر وضعیت حصر حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی، رییس اسبق مجلس شورای اسلامی، برخی رسانه ها دوباره از تعبیر «یکی از سران فتنه» برای او استفاده کردند؛ در حالی که «مدعیان ذوب در ولایت» در این باره هم دچار «رفتار متفاوت با رهبری» شده اند.
به گزارش انصاف نیوز، استفاده کنندگان از این تعبیر برای آقای کروبی و مهندس موسوی، این ادعای خود را به مواضع رهبری در این باره منتسب می کنند در حالی که در سخنان رهبر انقلاب حتی یک بار هم به اشاره یا به صراحت آنها «سران فتنه» خوانده نشده اند، بلکه اشاره به کشورهای خارجی بوده است.
نظر شخصیت ها
مرحوم حبیب الله عسگراولادی، پیر اصولگرایان و دبیر کل جبهه پیروان امام و رهبری در چند ماه پیش از فوت بارها تصریح کرده بود: حرف بنده این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم مکار انگلیس سران فتنه سال ۸۸ بودند.
محمد‌مهدی شهریاری نماینده اصلاح‌طلب و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم نیز شهریور ماه سال 90 تصریح کرد: رهبر انقلاب هیچ گاه از لفظ «سران فتنه» را در سخنان خود به کار نبردند و هر گاه به موضوع فتنه اشاره نمودند، منظورشان به عوامل خارجی بوده است.  
در همان تاریخ، پرویز سروری، نماینده اصولگرای مجلس هشتم در واکنشی عجیب گفته بود: من نمی دانم بررسی این مساله که مقام معظم رهبری لفظ «سران فتنه» را گفته اند یا نگفته اند، چه ضرورتی دارد؟!
حجت الاسلام جعفر شجونی، از فعالان اصولگرا نیز در زمستان سال 91 در موضعی متفاوت با سخنان رهبری و نیز با اصرار بر تکذیب سخنان صریح عسگراولادی گفته بود: آقای عسگراولادی همچین حرفی نگفتند،  اگر گفته اشتباه کرده است. اگر این دو نفر سران فتنه نیستند پس کدام پدر سوخته‌ای جزء سران فتنه است. سران فتنه معلوم است چه کسانی هستند؟
دکتر محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اما اخیرا با بیان اینکه “نباید از سخنان رهبری نیت‌خوانی کرد”، گفت: رهبر معظم انقلاب هیچوقت آقایان موسوی و کروبی را به عنوان سران فتنه نام نبرده‌اند و رأس فتنه را متوجه برخی کشورهای خارجی و معاند دانسته‎اند. هرکس از زاویه مورد نظر خود روی برخی افراد نامگذاری می‎کند؛ همانطور که عده‌ای معتقدند آقای احمدی‌نژاد از سران فتنه است.
کاسبین فتنه
بنا بر این گزارش، واکنش مدعیان ذوب در ولایت نسبت به سخنان صریح ایشان تعجب برانگیز نیست؛ چون این اولین بار و آخرین بار از این دست نبوده و نخواهد بود.
تندروها سیدمحمد خاتمی، رهبر جریان اصلاحات و رییس جمهور اسبق را نیز یکی از «سران فتنه» می خواندند و همچنان می خوانند؛ دکتر حسن روحانی، رییس جمهور منتخب مردم در 24 خرداد ماه اما بدون توجه به موضع تندروها، پس از انتخابات به دیدار آقای خاتمی – یکی از حامیان اصلی او در انتخابات – رفت و درباره ی موسوی و کروبی هم وعده داده که برای رفع محدودیت آنها تلاش خواهد کرد، همچنان که به گفته ی او، در زمان حصر مرحوم آیت الله منتظری نیز در مقام دبیری شورای عالی امنیت ملی تلاشی منجر به نتیجه کرده بود.
رسانه های جریان تندرو از جمله حسین شریعتمداری در کیهان که حامیان روحانی را فتنه گران می خواندند، پس از روی کار آمدن دولت جدید نیز تعدادی از وزرا و معاونان او را همچنان فتنه گر می خوانند. یکی از نمایندگان مجلس چندی پیش حامیان چنین مواضعی را کاسبین فتنه خوانده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا