خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی اعتبارنامه تاجگردون در صحن مجلس رای‌گیری می‌شود؟

حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی گفت که گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون امروز تحویل هیأت رئیسه خواهد شد و احتمالا در دستور کار جلسه روز یکشنبه(۱۵ تیرماه) مجلس قرار خواهد گرفت.

فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ پس از تأیید اعتبارنامه آقای تاجگردون در جلسه روز گذشته کمیسیون تحقیق، ما این گزارش را جمع‌بندی کردیم و امروز آن را تقدیم هیأت رئیسه مجلس خواهیم کرد و احتمالا در اولین جلسه علنی مجلس بعد از تعطیلات هفته آینده یعنی یکشنبه ۱۵ تیرماه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود اختلاف نظرهایی در مورد اینکه آیا این اعتبارنامه باید در صحن مجلس به رأی نمایندگان گذاشته شود یا نه، گفت: دو برداشت متفاوت وجود دارد، در آیین‌نامه مجلس لفظ تصمیم‌گیری در این باره آمده و برداشت برخی حقوقدان‌ها این است که این تصمیم‌گیری به معنی اخذ نظر است و آنچه در مجلس از آن برداشت می‌شود رأی‌گیری است.

سخنگوی کمیسیون تحقیق افزود: در مورد اعتبارنامه نمایندگان صومعه سرا و فریدن که پیش از این در مجلس مطرح شد و به رأی گذاشته نشد بحث این بود که معترضان به اعتراض خود باقی نبودند، اما در مورد منتخب گچساران از توییت‌های معترضان این طور برمی‌آید که آن‌ها بر اعتراض خود باقی هستند.

فیروزی در پایان گفت: در نهایت باید ببینیم در زمانی که اعتبارنامه آقای تاجگردون در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد برداشت رئیس جلسه در این باره چیست و چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در شعبه ۱۲ مجلس به تأیید رسیده بود اما پس از طرح آن در صحن علنی با اخطار یک نماینده و رأی مجلس این اعتبارنامه به کمیسیون تحقیق ارجاع شد و نهایتا این کمیسیون بعد از دو هفته روز گذشته اعتبارنامه منتخب گچساران را تأیید کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا