خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جنجال خندوانه با حضور «مربی متواری» [+واکنش فدراسیون]

رئیس فدراسیون جودو در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما به بازپخش برنامه‌ی خندوانه با حضور سرمربی سابق تیم ملی اعتراض کرد.

به گزارش انصاف نیوز در نامه‌ی آرش میراسماعیلی آمده است: «نامبرده بنا به ادعاي خود از كشور متواری گرديده و اقدام به مصاحبه های متعدد عليه مقامات و سياست های كشور عزيزمان به ويژه در حوزه ورزش ايران نموده است. عناد و ستيزه ورزی وی با خانواده جودو، مسئولان ورزش و سياست های كلي نظام جمهوری اسلامی ايران فارغ از انگيزه هاي غرض ورزانه و منفعت طلبانه او تا جايی پيش رفته است كه در 26 شهريور 1399 برای بيان اظهارات بی پايه و اساس خود در دادگاه بين المللی ورزش در سوييس حاضر خواهد شد تا عليه ايران و فدراسيون جودو جمهوری اسلامی ايران ادعاهای واهی خويش را تكرار كند».

منظور میراسماعیلی از «مربی متواری»، محمد منصوری، سرمربی سابق تیم ملی ایران است که اواخر تابستان پارسال و پس از ماجراهای تعلیق جودوی ایران به دلیل انصراف ورزشکاران از رقابت با جودوکاران اسرائیل از کشور خارج شد و اعلام کرد که قصدی برای بازگشت به ایران ندارد.

منصوری در گفت‌وگویی با رادیو فردا گفته بود: «با بر نگشتن سعید مولایی، می‌خواستند همه چیز را سر من خراب می‌کنند و هنوز ایران بودم که می‌نوشتند دارم با صهونیست‌ها همکاری می‌کنم. روزی که مولایی در توکیو قربانی شد رفتم سر تمرین اما نمی‌توانستم تمرین بدهم. با حس درماندگی و خفگی در خودم فرو رفته بودم و تمرکز نداشتم. ناگهان بلند شدم و روی تاتامی که به آن عشق می‌ورزم و تمام زندگی‌ام را برایش گذاشته‌ام، با صدای بلند به بچه‌ها گفتم چه تمرینی؟ بروید از جوانی‌تان لذت ببرید. آخرش می‌خواهید سعید مولایی بشوید، که بگویند بی سر و صدا بباز؟».

سعید مولایی جودوکار ایرانی بود که اعلام کرد در مسابقات قهرمانی جهانی عمداً شکست خورده تا با حریف اسرائیلی رقابت نکند، موضوعی که با تکذیب مقام‌های ورزش ایران همراه می‌شد اما در نهایت به تعلیق جودوی ایران انجامید.

متن کامل نامه‌ی اعتراضی رئیس فدراسیون جودو خطاب به رئیس سازمان صداوسیما را نقل از وبسایت این فدراسیون می‌خوانید:

«سلام علیکم

با کمال تأسف اطلاع حاصل شد که در روز دوشنبه مورخ دوم تیر ماه 1399 شبکه نسیم اقدام به بازپخش برنامه خندوانه سال گذشته خود با حضور جودوکاران به همراه سرمربی سابق تیم ملی جودو ایران نموده است. همچنان که این موضوع در رسانه ها مورد پوشش گسترده قرار گرفته، نامبرده بنا به ادعای خود از کشور متواری گردیده و اقدام به مصاحبه های متعدد علیه مقامات و سیاست های کشور عزیزمان به ویژه در حوزه ورزش ایران نموده است. عناد و ستیزه ورزی وی با خانواده جودو، مسئولان ورزش و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران فارغ از انگیزه های غرض ورزانه و منفعت طلبانه او تا جایی پیش رفته است که در 26 شهریور 1399 برای بیان اظهارات بی پایه و اساس خود در دادگاه بین المللی ورزش در سوییس حاضر خواهد شد تا علیه ایران و فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران ادعاهای واهی خویش را تکرار کند.

همانگونه که در ماده 15 قانون خط مشی کلی و اصول برنامه های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مصوب 1361 تصریح شده است: «صدا و سیمای جمهوری اسلامی زبان گویای ملت و چشم و گوش حساس کشور است از این رو وظیفه دارد خواستها، نیازها و مشکلات مردم را به اطلاع مسوولین برساند.» همچنین بند (ه) ماده 19 این قانون اعلام می کند برنامه برای گروه های ضدانقلاب در صدا و سیما قابل پخش نیست. این در شرایطی است که دسیسه دشمنان این ملت به وسیله افرادی چون فرد یاد شده، به دنبال تاریک و تار نمودن چشم انداز روشن پیشرفت و توسعه کشور، نا امید ساختن جوانان شاخص و سخت کوش برای موفقیت در میدان های ورزشی به ویژه جودو کاران کشور و نادیده گرفتن حقوق و انتظارات مشروع مردم و قهرمانان ورزشی برای دسترسی به فرصت های برابر رشد و شکوفایی در کلیه زمینه ها از جمله حضور مقتدرانه در رقابت های بین المللی ورزشی است.

فراموش نکنیم به موجب ماده 9 اساسنامه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مصوب 1362 هدف اصلی سازمان به عنوان یک دانشگاه عمومی، شتاب بخشیدن به حرکت تکاملی انقلاب اسلامی در سراسر جهان می باشد و پخش برنامه ای در آن شبکه با محوریت فردی که امروز به عنوان یکی از مهره های معاند نظام و دستیار رژیم تبعیض و اشغال علیه مردم و ملت خود بپا خاسته است به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

منشأ این قصور فاحش از سوی مسئولان آن شبکه، یا ناشی از اهمال و بی توجهی نسبت به محتوای برنامه های در حال پخش از آن شبکه است و یا ریشه در بی اعتنایی و کم اهمیت جلوه دادن این قبیل موضوعات و مسائل جاری کشور از سوی برخی مدیران دارد.

با عنایت به مراتب فوق، از جنابعالی تقاضا دارد ضمن صدور دستورات مناسب جهت اتخاذ تدابیر لازم بمنظور عدم تکرار موارد مشابه، زمان مکفی در اختیار رییس و مقامات این فدراسیون قرار داده شود تا نسبت به تبیین توطﺋه‌های دشمنان علیه ورزش کشور، به خصوص جودو، زمینه های شفاف سازی و اطلاع رسانی مطلوب تر برای افکار عمومی فراهم گردد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این میراسماعیلی نون چاپلوسیشو می خوره! در این حکومت هر چه چاپلوستر، بهره ات بیشتر. تمام مردم رو خسته کردید به خاطر چارتا عقیده ی احمقانه ی بی‌مبنا! کی این کشور از امثال شماها خالی میشه نفسی بکشیم؟!

    3
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا