خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ سایت الف به عباس آخوندی

سایت الف متعلق به احمد توکلی، نماینده‌ی اسبق مجلس، در جواب به یادداشت عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی [لینک]، متنی منتشر کرده است که در پی می‌آید:

آقای آخوندی اشتباه به عرض رسانده‌اند!

چند روز قبل آقای عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی به بهانه بازنشر دو گزارش در سایت الف که نسبت به دوران ایشان در آن وزارتخانه نقدهایی را مطرح کرده بودند جوابیه ای را در یک روزنامه‌ سابقا پرتیراژ منتشر کرد و مخاطب خود را دکتر احمد توکلی قرار داد که بیشتر شبیه به تسویه حساب سیاسی بود تا بیان عملکرد و پاسخ منطقی به انتقادات .

چرا که مطلب منتشره در الف به تاریخ 23خرداد99 عینا بازنشر گزارش خبر گزاری فارس (آنهم به شکلی عادی و به دور از برجسته سازی ) بوده که توسط رسانه های دیگری چون تابناک و…. نیز باز نشر شده است . و روزانه دهها نمونه از این خبرها با ذکر منبع باز نشر میشود . فکر میکردیم ایشان معنای دقیق نشر و باز نشر را میدانند!. اما نمیدانیم چه به عرض آقای آخوندی رسانده اند که ایشان تصمیم گرفته است به جای پاسخ به محتوای گزارش و منبع اصلی، خطاب خود را الف و آقای توکلی قرار دهد .

وی در این نامه که بیشتر حول محور مسکن مهر نگاشته شده می‌نویسد: حجم کار انجام‌شده در دوران من بیش از دو برابر کار انجام‌شده در دولت پیشین بود. چگونه 70 درصد کار مسکن مهر انجام‌شده بود؟

در بخشی از یادداشت ایشان آمده است: من این‌قدر حریّت و آزادگی داشتم و دارم که بگویم من با این طرح مخالف بودم و هستم ولی چون تعهد دولت را تعهد حقوقی می‌دانستم، تمام توان وزارت‌خانه را برای اتمام آن بکار گرفتم.

تناقض گویی آخوندی

تناقض گویی های آقای آخوندی از همین جا آغاز میشود و مخاطب میخواهد ببیند بالاخره ایشان مبدع مسکن مهر بوده یا مخالف اول و آخر آن .؟

ادعاهای عباس آخوندی در مخالفت خود از روز اول با طرح مسکن مهر در حالی است که روز ۲۳ مرداد 1392 در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی گفته بود: هیچ وقت مخالف مسکن مهر نبوده و نیستم من جزو اولین کسانی بودم که این موضوع را وارد نظام برنامه‌ریزی ایران کردم که بعد از آن، این مسئله ردیف پیدا کرد.

مشخص نیست حرف آقای آخوندی در روز رای اعتماد و صحبت هایی که بعداً درباره مسکن مهر داشته اند چگونه قابل جمع و قابل توجیه است؟

اگر او در این ادعا صادق است که من هیچ وقت مخالف مسکن مهر نبوده و نیستم چه توجیهی برای باقی حرفهایش دارد .؟ و اساسا کسی که مسکن مهر را خلاف سیاستهای کلی نظام میداند، و میگوید طرحی مزخرف است ،آن را عامل گرانی 9 برابری مسکن میداند،و از آن به عنوان طرحی فاجعه بار یاد میکند و در بیان این حرفها هم لکنتی ندارد با چه منطق و حجتی باید به این مردم خیانت کند و همان راه را ادامه دهد؟ به همین دلیل است که امروز کسی از آقای آخوندی نمی‌پذیرد که او بیشترین سهم را در تکمیل واحدهای مسکن مهر(آنهم با توصیفات شخص ایشان ) داشته است .

تردید در آمارهای آخوندی / پاسخ نیکزاد

آقای آخوندی ادعا میکند:56 درصد کلِّ ساخت خانه‌ها، ۵۰درصد تأسیسات زیربنایی و بیش از ۸۰درصد تأسیسات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر در دوره مسؤولیّت اینجانب انجام شد

ضمن اینکه آمارهای ایشان را نیاز مند راستی آزمایی میدانیم آقای نیکزاد وزیر مسکن دولت دهم پاسخ این ادعاها را اینچنین می‌دهد:

علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی دولت دهم و نایب رئیس مجلس یازدهم در بیان این نکته که دولت یازدهم، مسکن مهر را با چنددرصد پیشرفت تحویل گرفت گفت: «مسکن مهر 4 میلیون و 300 هزار واحد بود. از این تعداد واحد مسکونی 2 میلیون و 120 هزار واحد در روستا ساخته شده که تا پایان سال 92، 1 میلیون و 600 هزار واحد آن تحویل متقاضیان شد و 530 هزار واحد مسکن روستایی باقی مانده با 30 درصد پیشرفت تحویل دولت فعلی(یازدهم) شد. تنها کاری که دولت تدبیر و امید برای تکمیل این واحدها باید انجام می‌داد. تامین اعتبار برای ادامه روند ساخت از محل اقساط بازپرداختی مسکن مهر بود».

نیکزاد در رابطه با وضعیت مسکن مهر شهری در ابتدای دولت یازدهم نیز گفت: «در دولت دهم از دو میلیون و 180 هزار مسکن مهر شهری، یک میلیون و180 هزار واحد تحویل قطعی و الباقی نیز با پیشرفت 70درصدی تحویل دولت یازدهم شد و اگر مسئولان مربوطه خوب عمل می‌کردند کل پروژه‌های مسکن مهر تا الآن تحویل متقاضیان شده بود».

همه حرفهای آخوندی درباره مسکن مهر

1- مسکن مهر، خلاف سیاست‌های ابلاغی امام و رهبری – 21 فروردین 1393 :

مسکن مهر برخلاف تمام سیاستهای ابلاغی حضرت امام و مقام معظم رهبری است چرا که در آن سیاست‌های ابلاغی گفته شده که دولت مداخله نکند اما این حداکثر مداخله بود.

2- مسکن مهر طرحی که اقتصاد ایران را از ریل خارج کرد – 24 آذر 1393 :

مسکن مهر کل اقتصاد ایران را از ریل خودش خارج کرد و یک تمرکز وحشتناک را در شهری بزرگ ایجاد کرد.

3- مسکن مهر، طرحی مزخرف – 14 بهمن 1393:

در جواب سوال دبیر کمیته که از وی پرسیده بود: «وضعیت مسکن مهر مناسب نیست و چندین هزار نفر در کشور و مخصوصا تهران درگیر این موضوع هستند، متاسفانه شما در این قضیه کار مفیدی انجام نداده اید و چندین بار هم در علیه این طرح صحبت کرده اید، میخواستم بدانیم نظرتان در این مورد چیست؟» گفت:

به نظر من طرح خیلی مزخرفی هست

4- مسکن مهر، طرح شهر برانداز – 2 آذر 1394:

در مسکن مهر، مسکن به عنوان کالایی بود که انسان در آن انبار می‌شد. عده‌ای دنبال این هستند که طرح‌های خانه برانداز و شهر برانداز مانند مسکن مهر را اجرایی کنند.

5- مسکن مهر، عامل گران شدن 9 برابری قیمت مسکن – 4 بهمن 1394:

در صنعت مسکن به نظر من اتفاق بدی که افتاده مداخله فوق‌العاده دولت گذشته بود که اگرچه به ظاهر اقدامی مردمی برای اینکه مسکن مهری احداث و واحدهایی واگذار شود بود، اما همانطور که بارها گزارش شد نشان داد که همین اقدام به ظاهر مردمی باعث شد تا قیمت مسکن طی 8 سال قبل و پیش از روی کارآمدن دولت یازدهم 9 برابر افزایش داشته باشد.

6- مسکن مهر، قفس‌های انسانی – 25 بهمن 1394:

مسکن مهر تصویری است از انسان‌هایی که کالا هستند و می‌توانید در هرجایی از این سرزمین آنها را در قفسه جا دهید

7- مسکن مهر، طرحی پوپولیستی – 10 اردیبهشت 1395:

مگر می‌شود بدون پس انداز توسعه داشت؟ اما با شعار پوپولیستی گفتند که نیاز به پس انداز نیست و در اواخر دهه هشتاد هیچ سیاست پس‌اندازی را مشاهده نمی‌کنیم. شعار خانه‌دار شدن بدون نیاز به پس‌انداز برای اخذ رأی جذاب است اما در اوایل دهه نود تورم‌های بالای 40 درصد و افزایش 9 برابری قیمت مسکن در تهران برای یک آپارتمان معمولی از نتایج همین شعار بود.

8- مسکن مهر، طرحی فاجعه آمیز – 24 خرداد 1395:

این یک طرح فاجعه‌آمیز بود که منافع ملی کشور را در معرض خطر قرار داد.

فراموش نشود عباس آخوندی پروژه مسکن مهر را مزخرف می نامید و در انتهای کار خود عنوان کرده بود افتخار می کنم حتی یک مسکن مهر را هم افتتاح نکرده ام.

این نگاه تنها متعلق به وزیر مسکن نبود آقای روحانی رییس جمهور نیز چنین نگرشی داشت آنجا که در گفت وگوی زنده تلویزیونی در خصوص احیای بافت های نابسامان شهری و ارتباط آن با مسکن مهر گفت: «مسکن مهر در خارج از شهر ساخته شده که امکانات ندارد و تلاش ها برای تکمیل همین مسکن مهر بود. اینکه قوطی را به نام مسکن بسازیم مسکن نمی شود این سرپناه است؛ ما خانه هایی که در کوچه های باریک بودند و خدمات رسانی به آنها مشکل است تخریب می کنیم و شرایط و امکانات جدیدی می دهیم.»(۲ بهمن 96)

بیان این مطالب و یادآوری این جملات به آقای آخوندی هرگز به معنای بی عیب و نقص بودن کار مجریان مسکن مهر در دولت دهم نبوده و نیست کما اینکه آقای توکلی اگر چه از کلیت طرح مسکن مهر دفاع می کرد اما انتقاداتی را نیز به آن وارد می دانست. چنانچه ایشان در سلسله نشست‌های بزم اندیشه با عنوان «زنگ خطرهایی برای دولتمردان» در تاریخ 1393/3/31 عنوان می کند:« نمونه پروژه مسکن مهر که معتقدم یکی از بهترین طرح‌ها بود به خاطر افزایش مقیاس و چاپ پول از سوی بانک مرکزی سبب تورم و رشد نقدینگی شد…در زمینه پروژه مسکن مهر به بانک مرکزی اعلام شد که ۴۳ هزار میلیارد تومان اسکناس چاپ شود و دلیل این امر این بود که افراد مطیع بر سر کار بودند نه افرادی عاقل و با درایت.»

خوب است جناب آخوندی این را هم بدانند اگر فشار مردم و رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی و پیگیری های مقام معظم رهبری نبود شما حتی یک قدم هم برای حل مشکل مردم در پروژه مسکن مهر برنمیداشتید. چون بنا بر اظهارات خود هیچ اعتقادی به یک طرح مزخرف ضد ملی نداشتید! چه شده است که امروز بر آن شده‌اید خودتان را قهرمان ابداع و اتمام آن معرفی کنید؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا