خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لایه عمیق سخنان محسنی اژه ای

جلال چنور، وکیل پایه یک دادگستری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «لایه عمیق سخنان محسنی اژه ای» نوشت:

پیرامون سخنان اخیر معاون اول قوه قضائیه در خصوص ” اکبر طبری” مطالب و نکات زیادی در رسانه‌ها بیان شد که عمدتاً به لایه سطحی سخنان ایشان توجه و انتقاد شده بود امّا به ” لایه عمیق ” آن چنانکه باید اعتنایی نشد و امّا این مطالب کدامند:

اوّل: ایشان فرمودند: برای بسیاری ….”غیر از مرحوم خلفی” …احراز نشد ایشان متخلف است…!

نکته اول: کسی نپرسید و ایشان هم توضیح ندادند مرحوم خلفی چه جایگاهی داشتند. ولی بد نیست بدانید آخرین سمت مرحوم خلفی (قبل از ارتحال) رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه بوده که در حقیقت مسوؤل مستقیم اکبر طبری بوده است و برخلاف تصورات عمومی اکبر طبری معاون رئیس قوه قضائیه نبوده است بلکه نامبرده معاون اجرایی حوزه ریاست بوده که فی الواقع معاون مرحوم خلفی محسوب می‌شده است بنابراین برای مسوول مستقیم اکبر طبری به گفته معاون اول قوه تخلفات وی محرز بوده امّا چرا توسط ایشان برخورد نشده یا برکنار نشده موضوع محل تأمل وسؤال است!

همچنین مرحوم خلفی قبل از تصدی ریاست حوزه ریاست قوه ” دادستان انتظامی قضات” بوده‌اند و در این جایگاه تخلفات و رفتار بسیاری از قضات و کارکنان قوه به دادستان انتظامی گزارش می‌شود که ممکن است منشاء علم و اطلاع ایشان از تخلفات ذکر شده از زمان دادستانی انتظامی ایشان باشد

مزید بر موارد فوق مرحوم خلفی جزء معتمدین قوه در گزارشات خاص مربوط به فساد بودند به گونه‌ای که در جریان فرار شهرام جزائری مرحوم خلفی جزء هیأت ۳ نفره قوه قضائیه در تعیین متخلفین و مقصرین بود – که ظاهراً گزارش نهائی در مورد تخلف افراد جز برکناری رئیس وقت مجتمع ویژه اقتصادی نتیجه ملموسی نداشت!-

بنابراین سؤال مهمی که هست این است که با وجود احراز موضوع تخلف (به گفته معاون اول قوه) توسط مرحوم خلفی – که داری سوابق قضایی قوی و مسوول مستقیم اکبر طبری بوده – چرا کماکان متهم مذکور در سمت خود به کار ادامه داده است!؟

افسوس که مرحوم خلفی اکنون در میان ما نیست که بتوان از وی در این خصوص پرسش نمود هرچند که برخلاف اظهارنظر آن طلبه معروف که فوت مرحوم مروی را به این ماجرا تلویحاً مرتبط کرده بود، نگارنده ارتباط دادن مرگ مرحوم مروی یا مرحوم خلفی با این ماجرا را صحیح نمی‌داند!

نکته دوم: معاون اول قوه قضائیه در هر ۳ فراز اظهارات خود از عبارت ” تخلفات” به جای “جرم” استفاده کردند!

استفاده از عبارات برای مدیر و قاضی با تجربه‌ای چون محسنی اژه‌ای که گزیده گوی و نکته سنج است تصادفی و بی جهت نیست آن هم در سه جمله مختلف!

اگرچه نگارنده برخی رفتارهای این روزها در مورد دادگاه طبری را برخلاف حقوق مسلّم متهم – که صرفاً در معرض اتهام است- می‌داند و آن رامغایر قانون و ملاحظات شرعی می‌داند (ازجمله رفتار خبرنگار در سکانسی که متهم را در پس زمینه تصویر خود با فاصله‌ای دومتری، نمونه برخورد درون قوه با فساد معرفی می‌کند! که عملاً راهی برای برائت احتمالی متهم متصور نیست)

به هر ترتیب استخدام کلمه تخلف از سوی معاون اول محترم قوه نشانگر این امر است که هنوز در نزد ایشان مجرمیت متهم محرز نیست و البته این موضوع از نظر قوانین و مقررات حاکم بر رسیدگی صائب و صحیح است زیرا رسیدگی در دادگاه به همین دلیل است که ممکن است دلائل بر مجرمیت متهم کافی نباشد و دادگاه به برائت متهم حکم صادر نماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. گرفتن هدیه برای انجام کارها اشکال شرعی نداردمردم به احکام وفتاوی آشنایی ندارند لذا شرع تعیین می‌کند چه جرم است چه جرم نیست نه عقل ناقص خلق الله

    1
    4
  2. در نظام مقدس ما ! هر چه بالایی ها بگویند ، وحی است ! حتی اگر لاپوشانی جرم و جنایت باشد !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا