خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرانسه: طرح نتانیاهو نقض آشکار قوانین بین‌الملل است

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه از مقامات در سازمان ملل خواست تا نسبت به طرح بنیامین نتانیاهو مبنی بر الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی واکنش نشان داده و آن را ملغی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴ ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا با سایر کشورهای اروپایی اسرائیل را از الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی منصرف کند.

نماینده‌ی سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه نیز به اسرائیل در این مورد هشدار داد و گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی “بستن تمام درهای مذاکره” به روی آن‌ها است.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه اظهار کرد که الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی نقض کامل و آشکار قوانین بین‌الملل است.

وی افزود که فرانسه در اتحادیه اروپای خود را برای واکنش به این تصمیم رژیم صهیونیستی آماده می‌کند. وی ادامه می‌دهد: «چنین اقدامی در صورت عملی شدن توسط اسرائیل نمی‌تواند بدون واکنش باقی بماند.»

لودریان هم‌چنین از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل و هم‌چنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواست تا از فشار علیه اقدامات یک جانبه‌ی آمریکا که مانع تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای مذاکرات بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دست نکشند و از آن حمایت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا