خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش شبکه های اجتماعی به عدم اعتماد مجلس

رای عدم اعتماد به دکتر نیلی احمد آبادی، وزیر پیشنهادی علوم در شبکه های اجتماعی بازتاب داشت، هر چند بازتاب آن به اندازه ی استیضاح دکتر فرجی دانا، وزیر پیشین نبود اما حاوی جهت گیری های مشخص تری از گذشته است.
به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، بخشی از واکنش ها با نگاه های مختلف که در توئیتر، گوگل پلاس و فیسبوک در دو روز گذشته منتشر شده اند، در پی می آید:
فاطمه س:
دو ماه پیش دکتر فرجی دانا استیضاح شد و اکنون مجلس به دکتر محمود نیلی وزیر پیشنهادی برای وزارت خانه علوم و فناوری رای اعتماد نداد. این مجلس منافع ملت را در نظر می گیرد یا معطوف به انتخابات مجلس آینده عمل می کند؟!
امیر ح:
بزرگترین بازنده ی این رای عدم اعتماد اصولگرایان مثلا میانه روست. یعنی طیف لاریجانی که مقهور پایداری ها شدند. وگرنه مظلومیت دولت بیشتر و متعاقبا محبوبیتش بیشتر میشه.
محسن ب:
اگرچه تعامل در برخی مقاطع، می تواند راهگشای مسائل سیاسی باشد اما اگر این تعامل به نوعی تعارف بدل شود، نه اینکه ثمره ای نخواهد داشت که طبعاً رقیب “تا بن دندان مخالف” را به تلاش بیشتر برای “مخالفت” تهییج خواهد کرد.
این همان اصلی ست که دیر یا زود، “دولت متعامل تدبیر و امید” هم بدان خواهد رسید اگر چه معتقدم تا این لحظه، به دلایل و قرائن مختلف، باید بدان می رسیده است…
صادق ح:
حسن روحانی حسابی در مجلس زمین‌گیر است که از دو حالت خارج نیست: یا او در مجالس قبل خاک بازی می کرده؛ یا مجلس عوض شده؛ که نمی تواند یک رای اعتماد ساده از آن بیرون بکشد؛ فرمود که آزموده را آزمودن خطاست…
احسان م:
این کارهای مجلس رو دوست دارم. چون امیدوارم باعث بشه خیلی از مرددین و سلحشوران تحریم انتخابات! به اهمیت شرکت در انتخابات پیش روی مجلس ایمان بیاورند.
مهدی ب:
عدم رای اعتماد به دکتر نیلی محمودآبادی…
عزیز اکبریان و عبدالکریم جمیری به عنوان مخالفان نیلی صحبت کردند!
١- عزیز اکبریان: نماینده کرج
تحصیلات: کارشناسی ارشد مدیریت امور دفاعی
سوابق: عضویت در سپاه (٧١تا٨٥)، نماینده مجلس(از ٨٦)
٢- عبدالکریم جمیری: نماینده بوشهر
تحصیلات: لیسانس حسابداری(دانشگاه ازاد)
سوابق: معلم و فعال فرهنگی، نماینده مجلس از سال ٩٠
٣- دکتر محمود نیلی احمدآبادی
تحصیلات: دکتری از دانشگاه توهوکو ژاپن
سوابق علمی: انتشار ۷۵ مقاله در مجلات علمی ISI
انتشار ۹۰ مقاله در کنفرانس‌های مختلف
داوری ۵۰ مجله ۳۰ پروژه پژوهشی
دریافت جایزه بین‌ المللی COMSTEC
سوابق اجرایی:نایب رئیس انجمن مهندسی متالورژی
معاون پژوهشی دانشکده فنی دانشگاه تهران
رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران
مهدی ن:
این چند خط مخاطبی جز حسن روحانی ریاست محترم جمهور ندارد. شاید برداشت از این متن، عصبانیت بعد از استیضاح و عدم اعتماد باشد، اما در حال حاضر سوالاتی ذهن را به خود مشغول کرده که نپرسیدن آنها موجب ایجاد ذهنیتی تخریب شده می‌شود.
آقای رئیس جمهور!
وقتش رسیده کمی شفاف‌تر با دانشگاهیان برخورد کنید.
بیش از یک سال است که صبح دولت‌تان دمیده و بر مسند نشسته‌اید. در این یک سال نهاد آکادمی روزهای سخت کم نداشته‌ است و فراز و فرودهایی را تجربه کرده است. از طرفی در مقاطعی، گویا مبهم ماندن وضعیت وزارت علوم که مدیریت دانشگاه‌ها را بر عهده دارد برای جنابتان اهمیت چندانی ندارد.
وقتی تابستان ۹۲ میلی‌منفرد را برای وزارت علوم معرفی کردید، دانشگاهیان به انتخابتان احسنت گفتند، اما در جلسه ی رای اعتماد آنگونه که شایسته است از او دفاع نکردید.
۳ ماه بعد وقتی نام فرجی دانا قطعی شد و ایشان به مجلس معرفی شد، به احترام انتخابتان قیام کردیم. دانشگاه مصمم بود که تغییر را تجربه کند و روزهای تلخ گذشته را فراموش کند، اما هر چقدر وزیر علوم و دانشگاهیان در این راه مصمم بودند و تلاش کردند، دولت کمتر حمایت کرد. فرجی دانا مورد تائید دانشگاهیان بود و دانشگاه همراهیش می‌کرد به همین دلیل در دوره ی مدیریتش اتفاقات مثبتی رخ داد که به مذاق مخالفان دانشگاه خوش نیامد و همین مساله موجب استیضاح شد. در جلسه ی استیضاح از دولت جنابتان توقع بیشتری داشتیم. توقع این بود که حمایت شما در کنار حمایت دانشگاهیان قرار گیرد، اما اینگونه نشد و تیغ حذف به تن دانشگاه نشست.
هفته ی گذشته وقتی محمود نیلی را برای وزارت معرفی کردید، روزگار برای آنهایی که او را می‌شناختند خوش شد. نیلی برای ما حکایت فرجی دانا را داشت. اما از همان روز این واهمه وجود داشت که دولت تلاش کافی برای رای آوردن نیلی نکند. امروز اینگونه شد. دولت به نحو شایسته‌ای از وزیر معرفی شده حمایت نکرد و وضعیت وزارتخانه ی دانشگاهیان مبهم ماند.
زمان چندانی برای دولت باقی نمانده تا گزینه ی خود را برای وزارت علوم معرفی کند. این توقع همچنان از دولت وجود دارد که گزینه‌ای از جنس دانشگاه معرفی شود. و بعد از انتخاب وزیر دولت باید همکاری لازم با وزارت علوم را انجام دهد تا وضعیت مطلوب در وزارت علوم برقرار شود.
سهمیه‌بندی جنسیتی، تغییرات مدیریتی در دانشگاه‌ها، رسیدگی به وضعیت علوم انسانی و جلوگیری از دخالت نهادهای بیرونی در وضعیت اندیشمندان و دانشکده‌های علوم انسانی، برقراری مکانیزم انتخابات برای برگزیدن رئیس دانشگاه‌ها، رسیدگی به وضعیت دانشجویان و بازگرداندن دانشجویان محروم از تحصیل، تجدید نظر در مکانیزم غیرآکادمیکِ جذب هیئت علمی و… همچنان از مسائل اصلی دانشگاه‌ها است و اکنون جنابعالی باید با حمایت از این وزارتخانه و انتخاب گزینه‌ای شایسته راهی برای بهبود وضعیت موجود بگشائید.
قائم مقام:
همان طور که گفتم حسن حضور ما به حضور حسن است این بار مسعود پزشکیان ، حضورش در وزارت علوم، حسن حضور است ….
حسین ن:
نهضت ادامه دارد!
عدم اعتماد به نیلی احمدی آبادی یعنی نهضت ادامه دارد! هم برایِ آنها و هم برای ما. هم آنها می دانند دانشگاه پایگاه دموکراسی خواهی، تغییر، حقوق بشرخواهی و استقلال و سبک زندگیِ خارج از اقتدار آنهاست و هم ما می دانیم که این 160 رای عدم اعتماد نشان از نگرانی شدید آنها دارد از این مقولات دارد.
بله، نهضت ادامه دارد….
علی و:
به نظرتان اگر دولت با مجلس و کلاً همان جناح، تعامل یا مماشات (اسمش مهم نیست. همین رفتاری که در 1.5 سال رخ داده را می‌گویم) نمی‌کرد الان چه اتفاقی افتاده بود و دقیقاً کدام دستاورد فعلی را کسب نمی‌کرد یا چه دستاورد محتملی کسب می‌کرد؟
اگر صراحتاً و مصرانه و علنی برای آزادی میرحسین و شیخ و رهنورد (به عنوان یک نماد و برای عمل به وعده‌ها) تلاش کرده بود چطور؟
اگر از تمام بورسیه‌های غیر قانونی و فسادهای اقتصادی پرده برداشته بود و اقدام محکمی در مقابله انجام داده بود چطور؟
اگر از تمام نیروهای اولویت اول یا نهایتاً دوم خود در تمام رده‌های دولتی استفاده کرده بود چطور؟
سید جوام م:
دریافت راى اعتماد از ملت، عدم راى اعتماد در مجلس.
“مجلس نشینان شورای اسلامی” به محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادیِ دولت برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری رای اعتماد ندادند.
سپند:
یه جوری می‌گن توی دانشگاه‌ها جشن مختلط برگزار شده و به همین علت به وزیر پیشنهادی علوم رای نمی‌دن که اگه گذرت به دانشگاه‌ها نیفتاده باشه، فکر می‌کنی این دانشجویانِ بی‌ادب، چیز‌پارتی راه انداختن توی دانشگاه! من بارها این مساله را به دانشجویان تذکر دادم که از برگزاری چنین جشن‌های محرکی! خودداری کنند، اما خب دانشجو هستند دیگر 🙂
جناب آقای روحانی! ما 24 خرداد به شما رای ندادیم که چنین وضعیتی را در دانشگاه شاهد باشیم، ما می‌خواستیم به دانشگاه برویم که درس بخوانیم اما از وقتی که شما سر کار آمدید، اصلا دانشگاه دیگر دانشگاه نیست، دیسکو است لامصب. دانشگاه باید دانشگاه باشد! 🙂
علاوه بر آن، همین آقای نبویان یا مثلا رسایی را برای وزیر علوم پیشنهاد بدهید، اصلا می‌خواهید روحانی نباشد؟ خب کوچک‌زاده را معرفی کنید، دکتر هم هست.
پیام هایی با طعم اصولگرایی
محمد مهدی ا:
پیام انتخاباتی برای 160 رأی مخالف امروز!
موضع گیری صریح دیروز دبیرکل موتلفه که خبرآنلاین آن را “تند” دانسته بود، در کنار سخنان امروز نبویان و نادران و … بیانگر یکپارچگی اضلاع اصولگرایان در مقابله با وحدت است. اما نماینده ها حزبی رأی نمی دهند. این را همه می دانند. آنها احزاب حامی خود را یکی از مؤلفه های رأی آوری می دانند و برای همین عموما خودشان هستند که تصمیم می گیرند که با در نظر گرفتن معادلات مختلف باید چگون رأی دهند.
این عدد 160  نشان داد که علی رغم همه ی برچسب زنی ها و مواضع غیراعتدالی، نمایندگان ضدفتنه بودن را در معادلات خود به صورت جدی موثر می دانند. حتی اگر ایام تبلیغات انتخابات نزدیک باشد و بدانند که این رای آنها از سوی رقیبان حامی دولت فردا چوبی خواهد شد بر سرشان! این یعنی یا نمایندگان ما منافع فردی را در آرای خود لحاظ نمی کنند و یا برآورد آنها از حوزه ی انتخابیشان متفاوت از برآورد دولت از افکار عمومی است.
جالب است یک خبرگزاری که مدیرمسئول آن رئیس دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی دولت است، حاشیه های تصویری جلسه ی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت علوم را با برچسب “انتخابات مجلس دهم” منتشر کرده است. پیام از این واضح تر؟
عبدالرضا داوری:
مقایسه آراء مجلسی ها در مخالفت با فرجی دانا و نیلی احمدآبادی نشان می دهد که پایگاه موافقان دولت در مجلس 20 درصد کوچکتر شده است.
حمید ر:
آنچه از عملکرد جناب آقای رییس جمهور در باب وزارت علوم برداشت می شود این است که ایشان هیچ اختیاری در تعیین وزیر مربوطه ندارند و الا همه خوب میدانند کم نیستند اساتید مجرب و مدیران توانا در دانشگاه های کشور این طور به نظر می رسد جریان صاحب اختیار در تعیین وزیر علوم سعی دارند با معرفی افراد ضعیف هیچگاه وزارت خانه صاحب نداشته باشد و با سرپرست اداره گردد.
چند واکنش چپ و راست به استاتوس آشنا
سید احتشام:
160 نفر از نمایندگان میانِ رفتن زیر بار سلطه ی گفتمانی اقلیت مطلق پایداری و استقلال مجلس از افراط گرایان اولی را انتخاب کردند. : )
– میان راهبرد همراهی یا عدم همراهی قوا دومی را انتخاب کردند.
– میان خواسته دانشگاهیان و خواسته های باج خواهان دومی را انتخاب کردند.
دوره این جور فشار آوردنا گذشته دکتر
رمضون:
خداییش خصومت شخصی داشتید با وزیر پیشنهادی که کاری کردید یک درصد هم احتمال رای اوردن براش نمونه ؟ 🙂
علیرضا:
تراژردی
این بازیکن! حسام الدین یکبار دیگر توپ را به دروازه خودی میفرسته!
مانده ایم چرا مربی حسن! این بازیکن را تعویض نمی کنه!
پایداری 2 _ اعتدال 0
اصن ی وضعیه
تیم کلید شکسته! 
برگردد به باغ پسته
بله تماشگران هستند که شعار میدن و حاج اکبر استوانه داره دود سیاه میده بالا:))
ابوالفضل:
آقای آشنا! با این دیدگاه و پس از روشن شدن نتیجه ی جلسه رای اعتماد، بفرمائید تحلیلتان چیست؟
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا