خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درد کمر و دلایل شایع آن در زنان

رپورتاژ آگهی

کمردرد می‌تواند ناراحت کننده و ناتوان کننده باشد. کمردرد می‌تواند ناشی از آسیب، فعالیت‌های سنگین و برخی بیماری‌ها باشد. کمردرد به دلایل مختلف می‌تواند افراد در هر سنی را تحت تأثیر قرار دهد. هرچه افراد پیرتر می‌شوند، به دلیل عواملی مانند شغل و بیماری دژنراتیو دیسک، احتمال بروز کمردرد افزایش می‌یابد.

درد کمر ممکن است به ستون فقرات کمری، دیسک‌های بین مهره‌ای، رباط‌های اطراف ستون فقرات، نخاع و اعصاب آن، عضلات کمر، اندام‌های داخلی شکم و لگن و پوست اطراف ناحیه کمر مرتبط باشد. درد در قسمت فوقانی کمر ممکن است به دلیل اختلالات آئورت، قفسه سینه و التهاب ستون فقرات باشد.

علت کمر درد در زنان

علامت اصلی کمردرد ، درد در کمر یا درد در هر نقطه از پشت و گاهی اوقات تا پایین باسن و پاها است. برخی از مشکلات کمر بسته به اعصاب آسیب دیده می‌تواند باعث درد در سایر قسمت‌های بدن شود. درد اغلب بدون درمان برطرف می‌شود، اما اگر با هر یک از علائم زیر ایجاد شود، باید به پزشک مراجعه کنید:

کاهش وزن

تب

التهاب یا تورم در پشت

درد مداوم کمر، جایی که دراز کشیدن یا استراحت کمکی نمی‌کند

درد پایین پاها

درد زیر زانو

آسیب، مانند ضربه به پشت

بی‌اختیاری ادرار

مشکل ادرار کردن

بی‌اختیاری مدفوع، یا از دست دادن کنترل حرکات روده

بی حسی در اطراف دستگاه تناسلی

بی حسی در اطراف مقعد

بی حسی در اطراف باسن

در صورت احساس بی حسی یا گزگز یا درد پشت، باید به دنبال کمک پزشک باشید. زمانی که:

که با استراحت بهبود نمی‌یابد

بعد از آسیب دیدگی یا زمین خوردن

با بی حسی در پاها

با ضعف

با تب

با کاهش وزن بدون دلیل

جلوگیری از کمردرد

ورزش: ورزش منظم به ایجاد قدرت و کنترل وزن بدن کمک می‌کند. فعالیت‌های هوازی با هدایت و تأثیر کم می‌توانند سلامت قلب را بدون ایجاد فشار و لرزش در پشت تقویت کنند. قبل از شروع هر برنامه ورزشی، با یک متخصص حرکات اصلاحی صحبت کنید. دو نوع ورزش اصلی وجود دارد که افراد می‌توانند برای کاهش خطر ابتلا به کمردرد انجام دهند:

تمرینات تقویت کننده عضلات شکم و کمر که به تقویت عضلات محافظت کننده از کمر کمک می‌کنند.

آموزش انعطاف‌پذیری عضلات شکم و کمر، از جمله ستون فقرات، باسن و قسمت فوقانی پاها است.

رژیم غذایی: اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی به اندازه کافی کلسیم و ویتامین D در بر داشته باشد، زیرا این مواد برای سلامت استخوان مورد نیاز است. یک رژیم غذایی سالم به کنترل وزن بدن نیز کمک می‌کند.

سیگار کشیدن: درصد قابل توجهی از افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیر سیگاری در همان سن، قد و وزن بیشتر مبتلا به کمردرد هستند.

وزن بدن: وزنی که هر فرد داراست، خطر ابتلا به کمردرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تفاوت در خطر کمردرد در افراد چاق و افراد با وزن طبیعی قابل توجه است. افرادی که وزن بیشتری در ناحیه شکم و باسن و ران دارند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کمردرد هستند.

وضعیت قرارگیری بدن در حالت ایستاده: مطمئن شوید که حالت لگن صحیح باشد. به حالت ایستاده قرار بگیرید، سر به سمت جلو، پشت صاف باشد و وزن خود را به طور یکنواخت روی هر دو پا متعادل کنید. پاها را صاف و سر را در راستای ستون فقرات قرار دهید.

حالت بدنی هنگام نشستن: یک صندلی مناسب برای کار باید از پشت، تکیه گاه بازو و پایه برخوردار باشد. هنگام نشستن، سعی کنید زانوها و پهلوها را در سطح بدن خود نگه دارید و پاها را صاف روی زمین بگذارید، یا از یک چهارپایه‌ی کوچک زیر پا استفاده کنید. اگر از صفحه کلید استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که آرنج‌ها در زاویه قائم هستند و بازوها به صورت افقی قرار دارند.

بلند کردن: هنگام بلند کردن وسایل، از پاها برای بلند کردن استفاده کنید، نه از پشت.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا