خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایرما گرزه ؛ زنی زیبا اما خونخوار/ عکس

عصر ایران نوشت:

وقتی مردم درباره نازی ها فکر می کنند، به احتمال زیاد تصویری از مردان در ذهنشان نقش می بندد. اما زنان نیز در جنایات رایش سوم همدست بوده و برخی از آنها در اردوگاه های کار اجباری مرتکب جنایت می شدند.

ایرما گرزه؛ افسر جوان و مخوف اس اس

ایرما گرزه؛ کفتار آشوویتز

ایرما گرزه (Irma Grese) یکی از بدنام ترین این زنان بود که با القاب “کفتار آشویتس” و “هیولای زیبا” نیز شناخته می شود. این زن آلمانی تنها 22 سال سن داشت که پس از مجرم شناخته شدن برای قتل زندانیان و به دلیل جنایات جنگی خود دار زده شد. وی جوان ترین زنی بود که طبق قوانین بریتانیا در قرن گذشته محکوم به مرگ شد.

گفته می شود که سطح وحشیگری ایرما گرزه حتی در میان همتایان مرد نازی خود قابل توجه بوده است، اگرچه تایید هر اتهامی که علیه او وجود داشت، دشوار است.

وندی لوور، مورخ، خاطر نشان می کند که بسیاری از مطالبی که طی سال ها درباره زنان نازی نوشته شده است به واسطه تبعیض جنسی و کلیشه ها مبهم بوده اند.

با این وجود، شاهدان ادعا کردند که ایرما گرزه زنان را با چکمه های میخ دار خود تا سر حد مرگ کتک می زد. به گفته اولگا لنگیل، از بازماندگان اردوگاه آشویتس، گرزه هنگام انتخاب قربانیان اتاق گاز به عمد ابتدا زنان زیبا را بر می گزید.

داستان زندگی ایرما گرزه

ایرما گرزه؛ کفتار آشوویتز

ایرما گرزه در سال 1923 در روستای کوچک ورشن (Wrechen) در آلمان به عنوان یکی از پنج فرزند خانواده گرزه متولد شد. مادر وی پس از آن که متوجه شد شوهرش با زن دیگری رابطه نامشروع دارد، خودکشی کرد. همچنین به گفته یکی از خواهران گرزه، ایرما در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گرفت که در نهایت موجب ترک تحصیل وی شد.

در 19 سالگی، ایرما گرزه مجذوب دیدگاه آدولف هیتلر، رهبر حزب نازی، شده بود و برای خدمت به عنوان نگهبان در اردوگاه کار اجباری راونسبروک (Ravensbrück) داوطلب شد. این اردوگاه به زندانیان زن اختصاص داشت.

در سال 1943، ایرما گرزه به اردوگاه آشویتس منتقل شد، جایی که در نهایت به بالاترین درجه ای رسید که یک افسر زن اس اس می توانست کسب کند.

پدر ایرما با پیوستن وی به حزب نازی و اس اس مخالف بود و پس از این اقدام روابط آنها تیره و سرد شد.

ادعا شده بود که ایرما گرزه با دکتر یوزف منگله و یوزف کرامر که با لقب “هیولای بلزن” شناخته می شد و همچنین زندانیان زن و مرد روابط نامشروع داشته است.

ایرما گرزه در کنار یوزف کرامر

ایرما گرزه؛ کفتار آشوویتز

شلاق زدن به نقاط حساس بدن، ضرب و شتم و اجازه دادن به سگ ها برای حمله به زندانیان از جمله اقداماتی بودند که گفته می شود ایرما گرزه انجام می داده است.

ساخت آباژور از پوست انسان ادعای دیگری است که منابع یهودی مطرح کرده اند. این موردی بود که آیسل کخ ، یکی دیگر از افسران زن نازی نیز به آن متهم شده بود.

دستگیری و به دار آویختن ایرما گرزه

نیروهای متفقین، ایرما گرزه را در آوریل 1945 دستگیر کردند و وی در دادگاه بلزن به جنایات جنگی متعدد متهم شد.

ایرما گرزه به عنوان یکی از شوم ترین و منفورترین چهره ها در اردوگاه های کار اجباری توصیف شده بود.

ایرما گرزه؛ کفتار آشوویتز

او در بیانیه دفاعی خود مدعی شد که پس از تلاش برای فعالیت به عنوان یک پرستار، توسط اداره کار آلمان مجبور به پیوستن به اردوگاه راونسبروک شده است. گرزه خود را بیگناه اعلام کرد، اما در دادگاه گناهکار شناخته شد و پس از بی نتیجه بودن اعتراض وی به رای دادگاه، در 13 دسامبر 1945 به دار آویخته شد.

گزارش شده است که ایرما گرزه شب پیش از اعدام آهنگ های نازی می خواند و هنگام اعدام نیز فریاد می زد “اِشنل” (Schnell) که به معنای “سریع” است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا