خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای اعتراض اهالی «ام الطمیر» اهواز چه بود؟

ایسنا نوشت: قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به عملیات تعویض الکتروپمپ و ترمیم شکستگی های ایجاد شده در خط انتقال آب ام الطمیر اهواز گفت: این عملیات حدود ۲۰ ساعت زمان برد و از این رو برخی از اهالی منطقه به دلیل این قطعی آب و افت فشارهایی که از قبل با آن مواجه بودند، اقدام به حضور در جاده اهواز – خرمشهر کرده و به این موضوع اعتراض کردند.

عادل حرباوی در خصوص وضعیت آب منطقه ام‌الطمیر در جنوب اهواز اظهار کرد: دو شب پیش الکتروپمپ تاسیسات آبرسانی به ام‌الطمیر اهواز سوخته بود و خط انتقال آب ۴۰ کیلومتری به این منطقه نیز در سه نقطه دچار شکستگی شده بود. برخی از این شکستگی ها بعضا تعمدی است و یا در اثر فعالیت های کشاورزان برای بحث برداشت آب با توجه به کشت تابستانه در خطوط رخ می دهد و شکستگی های خط انتقال آب به ام‌الطمیر نیز به این دلایل بود.

وی افزود: سوختن الکتروپمپ تاسیسات شهدای جهاد و همچنین شکستگی خطوط باعث شد که مردم این منطقه روز گذشته (۶ تیرماه) با مشکلاتی در تامین آب مواجه شوند.

حرباوی بیان کرد: عملیات تعویض الکتروپمپ و همچنین ترمیم شکستگی های ایجاد شده در خط ۴۰۰ انتقال آب از تاسیسات شهدای جهاد به سمت ام الطمیر حدود ۲۰ ساعت زمان برد و از این رو برخی از اهالی منطقه به دلیل این قطعی آب و افت فشارهایی که از قبل با آن مواجه بودند، اقدام به حضور در جاده اهواز – خرمشهر کرده و به این موضوع اعتراض کردند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در حال حاضر با اقداماتی که برای تعویض الکتروپمپ و ترمیم خطوط شکسته انجام شد، وضعیت آب ام‌الطمیر به روال گذشته بازگشته است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات آب منطقه ام‌الطمیر اهواز به دلیل افزایش جمعیتی است که در سالیان اخیر در این منطقه ساکن شده اند. افرادی که نمی توانند به دلیل هزینه های بالای زندگی در اهواز ساکن شوند، به سمت این منطقه سرازیر شده اند به شکلی که در حال حاضر جمعیت این منطقه به حدود ۹ هزار نفر رسیده است.

حرباوی گفت: خطوط قدیمی که در حال آبرسانی به ام‌الطمیر هستند با توجه به افزایش جمعیت این منطقه پاسخگوی نیاز تامین آب همه ساکنان نیستند و باید این خطوط انتقال آب و تاسیسات آن ارتقا یابند. این موضوع در دستور کار قرار گرفته است تا نسبت به حل مشکلات ساکنان این منطقه اقدام شود.

بنا بر اخبار منتشرشده، شب گذشته (۶ تیرماه) جمعی از اهالی ام‌الطمیر با بستن جاده اهواز – خرمشهر به قطعی آب در این منطقه اعتراض کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا